Skip to content

שני 21 נובמבר 2016 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה ישראל הצביעה באו"ם נגד הכיבוש הרוסי בקרים (מדיני) * כמעט התנגשות בין מטוס למסוק מעל רכסים (חדשות) * סערת הצוללות: האופוזיציה דורשת להקים ועדת חקירה ; נתניהו: אני הולך להישאר כאן עוד הרבה זמן (פוליטי) * בג"ץ מעכב מינוי הרב הראשי לצה"ל עד שיסביר את דבריו כנגד הומוסקסואלים, שנאת השים וחוסר סובלנות לזרים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

ישראל הצביעה באו"ם נגד הכיבוש הרוסי בקרים (מדיני) * כמעט התנגשות בין מטוס למסוק מעל רכסים (חדשות) * סערת הצוללות: האופוזיציה דורשת להקים ועדת חקירה ; נתניהו: אני הולך להישאר כאן עוד הרבה זמן (פוליטי) * בג"ץ מעכב מינוי הרב הראשי לצה"ל עד שיסביר את דבריו כנגד הומוסקסואלים, שנאת השים וחוסר סובלנות לזרים (משפט)

מדיני
מזכיר הממשלה העביר הוראה לשרים: אל תצרו קשר עם ממשל טראמפ
ישראל הצביעה באו"ם נגד הכיבוש הרוסי בקרים * שבועות ספורים לאחר שהקרמלין תמך בהחלטה שאינה מכירה בקשר בין היהודים לירושלים, לכותל המערבי ולהר הבית, בירושלים הרימו את ידם בעד החלטה בוועדה של האספה הכללית המגנה את מצב זכויות האדם בחצי האי שסופח מאוקראינה (nrg)
מועצת העיר ירושלים תצביע האם לקרוא לכיכר מרכזית ברובע המוסלמי על שם קורבנות פיגוע * ההצעה התקבלה לפני שבוע בוועדה להנצחת נפגעי פעולות איבה בעיר, ולפיה הכיכר, בין רחוב הגיא לבין רחוב הוויה דלרוזה, תיקרא "כיכר הגבורה על שם נחמיה לביא ואהרון בנט". השניים נרצחו לא הרחק משם בערב סוכות לפני שנה (הארץ)

פוליטי
צוללות: יממה לאחר שהיועמ"ש ופרקליט המדינה הודיעו כי אין חשד לפלילים, אומר יו"ר יש עתיד: "אני רואה כבר שלושה ימים את הניסיון למוסס ולהעלים את פרשת הצוללות. לא ילך להם". נתניהו: "באותה מהירות שהבלונים מתמלאים באוויר, הם מתרוקנים" (ynet)
– יו"ר האופוזיציה הרצוג: נביא הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות
הסדרה: ליברמן: "לא מוכן לשקר לתושבי עמונה – ההסדרה לא תעזור להם"
– ליברמן: "חוק ההסדרה הוא הרמה להנחתה לכל האויבים של מדינת ישראל"
– הדיונים על חוק ההסדרה יחלו כבר מחר בשעה 09:00
נתניהו שלח מכתב תביעה לאזרח שפרסם עליו פוסט ביקורתי * בהודעה נכתב כי יאיר נתניהו הפקיד מיליונים בפנמה בשם אביו * הנתבע: "רה"מ הזוי. מדאיג אותו פוסטים, לא מדאיגים אותו האזרחים הרעבים שהמשכורות שלהם מתחת לאפס?" (מעריב)

משפט
בית המשפט העליון הקפיא את מינוי הרב הראשי לצה"ל, הרב איל קרים ודרש ממנו להסביר את דבריו לפיהם לחייל צה"ל מותר לאנוס גויה בעת מלחמה, לסרב פקודה הנוגדת להלכה, והגדרת ההומוסקסואלים כדבר תועבה

חוץ
המלחמה הקרה: רוסיה: נציב מערכת הגנה S-400 במובלעת ליד פולין וליטא
אפגניסטן: לפחות 27 הרוגים ו-35 פצועיםבפיגוע התאבדות במסגד בקאבול * דאעש קיבל אחריות על הפיגוע
בריטניה: דיילי טלגרף: ר"מ בריטניה מעוניינת במס החברות הנמוך ב-20 הכלכלות הגדולות
– רה"מ שוקלת להזמין את טראמפ לביקור ממלכתי ב-2017
סוריה: טורקיה קוראת לחשוב מחדש על האפשרות לכפות מעל צפון סוריה אזור בלא טיסה
סעודיה: מושל מכה הזמין את נשיא לבנון לביקור במדינה
צרפת: שבעה בני אדם נעצרו בחשד לתכנון פיגוע
תימן: הקואליציה הערבית הודיעה כי לא תאריך את הפסקת האש עם המורדים
חדשות
כמעט התנגשות בין מטוס ארקיע למסוק אזרחי מעל כפר חסידים בצפון * בחסדי שמים: התאונה נמנעה לאחר שטייס ארקיע עלה לגובה
מח"ש לא תפתח בחקירה נגד שוטר שהתחזה לפעיל ימין והסית נגד ערבים
מאות מעובדי אל על הפגינו מול משרדי החברה בנתב"ג
שר האנרגיה יובל שטייניץ: הושגה התקדמות לגיבוש הרפורמה בחברת החשמל – "תהיה חדשה ויעילה"
פרסום ושיווק
במהלך דיון ההוכחות הראשון בבית המשפט השלום בתל אביב שהתקיים היום במסגרת עתירה שהוגשה מטעם אנשי יתד נאמן נגד ועד ידידי הפלס, ביקש שופט בית המשפט בשם המדינה את סליחת הנתבעים על ההתנהגות הברוטאלית של המשטרה במעצר עשרות אברכים ונשים לאחר שהתקשרו לחברות להביע את מחאתם על מדיניות הפרסום שלהם * במקביל, ע"פ אישור בית המשפט כבר בדיונים קודמים ממשיכים בוועד ידידי הפלס בפעילותם.

בריאות
אחרי לחץ שהופעל ע"י היצרנים בשבוע האחרון, משרד הבריאות פרסם היום בצהריים מסקנות מרוככות יותר שהולכות לקראת היצרנים * לפי ההמלצות, שכעת יועברו לאישור שר הבריאות ואז להליך של חקיקה, החל מינואר 2018 היצרנים יחויבו לסמן במדבקה אדומה מוצרים שבהם מעל 800 מ"ג נתרן, 22.5 גרם סוכר ו-6 גרם שומן רווי (למאה גרם מוצר). * זהו רף פחות מחמיר מזה שהוצג בפני היצרנים על ידי משרד הבריאות רק לפני כשבוע. אז משרד הבריאות הודיע ליצרנים כי הם יחויבו לסמן במדבקות אדומות מוצרים שיש בהם מעל 500 מ"ג נתרן, 15 גרם סוכר ו-5 גרם שומן רווי (ל-100 גרם מוצר). * בעקבות הורדת הרף מקדונלד'ס ובמבה לא יאלצו לסמון את מוצריהם * ליצמן: "אנחנו לא מתקפלים בפני אף אחד. הוועדה סיימה את תפקידה כמו שהיא רצתה. זה שאנחנו נותנים פה ושם עוד שלושה חודשים זה כי חשוב לנו לשמור על התעשייה ומקומות העבודה בארץ" (דה מרקר)

תקשורת
האם ערוץ 10 מנסה להתקרב לראש הממשלה בנימין נתניהו? ערן טיפנברון, כיום סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת RGE, יעמוד בראש הצוות של חדשות 10 להתמודדות על מכרז ערוץ הכנסת. טיפנברון, לשעבר עורך ynet, מקורב כיום לנתניהו ולעוזרו ניר חפץ. (דה מרקר)

נדל"ן
יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "מחירי הדיור לא יירדו ב-2017 ולא ב-2018 ויש להפסיק ולהבטיח זאת לציבור"
אורתם סהר: קבוצה בהובלת האחים חנן וחיים אסייג הגישה הצעה נוספת לרכישת אורתם סהר * נאמני אגרות החוב דחו את אסיפת מחזיקי האג"ח כדי לאפשר הגשת הצעות מטעם רוכשים פוטנציאלים נוספים (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן