Skip to content

משפט החייל היורה: אמו של אלאור אזריה התמוטטה בבית הדין

עצביה של האם, אושרה אזריה לא עמדו לה ודקות ספורות אחרי תחילת הדיון האחרון במשפטו של בנה בבית הדין ביפו, היא חשה ברע והתמוטטה. " לא מצאתי תקדים לזיכוי אדם שירה בבן אדם שנורה", אמר התובע הצבאי לבית הדין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמו של החייל היורה אלאור אזריה המואשם בהריגת פלסטיני לאחר שנורה ונוטרל בחברון, התמוטטה הבוקר (רביעי) בבית הדין הצבאי ביפו במהלך הדיון האחרון לפני הכרעת הדין של שופטי בית המשפט.  דקות ספרות לאחר תחילת הדיון, בעת שהתובע הצבאי נשא את דברי הסיכום,התמוטטה האם, אושרה אזריה ופונתה לבית החולים.

סנגוריו של אזריה המואשם בהריגת מחבל מנוטרל והתובע הצבאי מסכמים היום לאחרונה את טיעוניהם במשפט, זאת לאחר שהגישו בשבועות האחרונים את הסיכומים בעל פה ובכתב להרכב השופטים, בראשות אל"מ מיה הלר. עם סיום הדיון היום, יצא בית הדין לשלושה שבועות של דיונים, כשבסיומם תינתן הכרעת דין במשפט שטלטל את החברה הישראלית.

התובע הצבאי, עו"ד נדב ויסמן, אמר הבוקר כי "במשפט הזה עומדים למבחן ערכים חשובים שמלווים את צה"ל – ערכי יסוד המלווים את הצבא מימי הקמתו. צה"ל נשען על כוחו הפיזי אבל גם כוחו הערכי. צה"ל חותר לניצחון פיזי אבל גם ניצחון ערכי. צה"ל דוגל בערך טוהר הנשק".
"לא מצאתי תקדים לזיכוי אדם שירה בבן אדם שנורה", אמר התובע. "אני לא רואה תקדים אחד שבית משפט כלשהו בארץ או בעולם הכשיר ירי לראש ללא צורך. הנאשם מבקש לעצמו תקדים, חוק חדש – חוק אזריה. אני מבקש מכבודכם לקבוע כי הנאשם שיקר, שינה גרסאות, והעליל על מפקדים.

"אני טוען שאנחנו הוכחנו את אי החוקיות הברורה במעשיו של הנאשם. הנאשם טוען שהוא ביצע ירי לאור חשש מסכין וממטען – אלא שלא היה מטען והסכין הייתה רחוקה. ברור שהנאשם הרג מחבל לא מסוכן והוא מנסה לטעון להגנה עצמית". "אם בית הדין היה מורה לי לסכם את כל התיק בדקה, הייתי מראה ראייה אחת – הסרט שמתעד את התנהגות הנאשם לאחר הירי. רואים את הנאשם ואת חבריו כאשר הם נושאים את גופת המחבל – והנאשם לא אומר שיש חשש למטען"

(צילום מסך)
(צילום מסך)

"כשמגיעים חברים שלו ליחידה שלא היו בזמן הירי ונוגעים בגופת המחבל הוא לא מראה לרגע סימני חשש ממטען. הנאשם טען שהיה בהלם, אבל בסרט רואים אותו רגוע, מחייך ומדבר. די בסרט הזה כדי לקבוע שגרסת הנאשם לא אמינה", אמר התובע הצבאי
ויסמן משוכנע בראיות ואמר: "אם היו נותנים לי שתי דקות לסכם הייתי מראה את הסרט שמתעד את התנהגותו לפני הירי. הנאשם, כשהתבקש לומר מהו הרגע שבו הבין שהוא בסכנת חיים חזר ואמר שהוא לא יודע להצביע על רגע כזה. מי שרואה את הסרט רואה את הנאשם פועל בנחת, בלי לחץ ובאיטיות", אמר הפרקליט הצבאי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן