Skip to content

ביום אחד – שני כתבי אישום בגין שוד ובגין הצתה

לעתים המציאות עולה על הדמיון. עבריין מהדרום, ניסה לשדוד בנק וכמעט הצליח, ניסה לשרוף פאב וכמעט הצליח. המשטרה לעומתו הצליחה והיום הוגשו כנגדו שני כתבי אישום שהמשותף בהם הוא כי מדובר אותו נאשם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושב בבאר שבע בן 52, חשוד בהצתת פאב במקרה אחד ובניסיון שוד בנק במקרה שני. הבוקר (רביעי) הגישה פרקליטות מחוז דרום כנגדו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שני כתבי אישום שונים וביקשה את הארכת מעצרו עד תום הליכים.  התושב, ד. עבריין המוכר היטב למשטרת העיר, יצטרך להתגונן בשני תיקים כשהקשר היחיד ביניהם הוא שהוא זה המואשם בהם.
בתיק אחד מואשם ד. כי ניסה להצית פאב כנקמה ואזהרה ונכשל  ובמקרה אחר כי תכנן שוד בנק מתוחכם ונכשל בשלבי התכנון.

שוד בנק מתוחכם – רק נכשל

מכתב האישום עולה כי ד. ומספר אנשים אחרים, החליטו לאחרונה לשדוד את סניף בנק מזרחי טפחות השוכן בבאר שבע.  מדובר בסניף בנק בו יש חדר "טלר עסקי" שהוא חדר סגור ובגבו של החדר חלון, הפונה לסמטה, בצמוד לרחוב קרן היסוד בו שוכן הבנק.
במהלך יום עבודה בבנק, מובאים לחדר כספים רבים. כל הכספים מופקדים בחדר, עד סמוך לשעה 15:00, שאז העובדת בחדר מעבירה את הכסף לכספת המרכזית בבנק. ד. תכנן לשדוד את הבנק במהלך יום עבודה כשהכסף שנאגר בחדר טרם הופקד בכספת הראשית. לשם כך נדרש לשודד המתוחכם מודיעין בזמן אמת.
בסמוך לסוף אוגוסט השנה, הגיעו העבריין וחברים נוספים, אל החלון בחדר הטלר מצדו החיצוני הפונה לרחוב. הם פירקו את חלון זכוכית השריון של החדר והרכיבו במקומו חלון עשוי פרספקס, שנחזה להיות החלון הרגיל והתקין של הבנק, כשעליו נמצא לוגו הבנק. בחלקו התחתון של החלון, פתחו הקושרים פתח, עם צירי מסמרים, דרכו ניתן יהיה להיכנס לבנק או להכניס דבר לצרכי "עבודתם". השודדים המתוחכמים הצטיידו במצלמה זעירה המשדרת ישירות לטלפון נייד, וכן במתקן דמוי סככה עשוי עץ ועליו מורכב בד ירוק, שיסתיר את מעשיהם בחלון.
לאחר מכן באישון לילה, חדר אחד מהקושרים לחדר, בחן אותו והתקין מצלמה זעירה ליד פתח החלון, כשהיא מודבקת בחלקו הפנימי של לוח הפרספקס בתוך הבנק, ועל מנת שתעבוד כראוי חיבר את המצלמה למקור כוח בבנק, באמצעות מטען, ועם סוללת גיבוי שהודבקה לארונית צמוד לחלון.
בין התאריכים 22.8.16-28.8.16, בכל אחד מהלילות, בין השעות 01:00-05:00 לפנות בוקר, חדר אחד מהעבריינים לחדר בבנק באמצעות הפתח בחלון, ערך בדיקות והזיז את המצלמה לצרכיהם.
במסגרת הקשר ולשם קידומו, צפו השודדים המתוחכמים, מדי פעם באמצעות המצלמה שמשדרת למרחק קצר מחוץ לבנק, בהתנהלות שבתוך החדר והכינו עצמם למהלכים מדויקים כיצד לפרוץ לחדר ולגנוב משם סכומי כסף גדולים, כאמור, בשעות העבודה, וכשהכסף נמצא אצל העובדת ולא בכספת המרכזית. לצורך כך הם הותירו במקום את הסככה שתסתירם מעין זר בעת השוד.
לרוע מזלו של העבריין הנועז, בתאריך 28.8.16, בשעות הצהריים, הבחין קצין הביטחון של הבנק בחלון שהוחלף ובפתח שבחלון וגם במצלמה. השוד סוכל והמשטרה פתחה בחקירה לאתר את המתכננים ו-ד. מואשם כעת כי קשר לבצע פשע (שוד בנסיבות מחמירות), התפרצות לבניין והיזד במזיד (גרימת נזק בכוונה תחילה).

בעל הפאב הרגיז – אז שורפים

בתחילת החודש – ב 5.11.6, ב שעות הערב, יצאה בתו הקטינה (17) של ד. לפאב בבאר שבע. שם הכירה את ש. שהציג עצמו בפניה כבעלי הפאב. השניים שתו אלכוהול  ו"התגפפו" כלשון התביעה.
מעט אחרי חצות החלה רעייתו של העבריין לחפש אותה בטלפון.  מאוחר יותר יצאו הקטינה וחברתה מהפאב, ונאספו על ידי ד. ואשתו. הבת חשה ברע ותוך כדי נסיעה הקיאה ובשלב מאוחר יותר ספרה לאמה כי הכירה את ש. שסיפק לה משקאות וגם כי הם התנשקו. היא גם אמרה כי ש. ידע כי היא קטינה.
לאחר ש-ד. הזועם החזיר את בתו לביתו, הוא החליט, כך נטען בכתב האישום, לשרוף את הפאב.
ד. לקח מצתים וספוג  והגיע לפאב ב 04:00 בבוקר בעת שעובדי הפאב עדיין שהו בו. הוא הצמיד ספוג לגדר העץ שמסביב לפאב והדליקו, אלא שלאכזבתו עובדי הפאב הבחינו בגדר העץ הבוערת, ואחד מהם כיבה את האש באמצעות מטף כיבוי אש.
האב הזועם  לא התייאש. הוא המתין עוד כמחצית השעה ולאחר שאחרון העובדים עזב את הפאב, ניגש שוב לפאב, והצית ספוג, שהוצמד לגדר העץ הצמודה של הפאב. האש אחזה בגדר שהחלה לבעור.
ד. הניח לה להתפשט והחל להתרחק ברגל מהמקום.  לרוע מזלו, באותה עת, שוטרים שנסעו בניידת משטרתית בכביש בשדרות בן גוריון הבחינו בלהבות האש ובעבריין מוכר שהולך סמוך לאש.
השוטרים ביצעו פניית פרסה כדי לעצור את העבריין לתשאול אלא שהוא הבחין בהם וניסה להסתתר בסבך שיחים בסמוך למקום, שם הוא התגלה ונעצר.
ארבעה צוותי כיבוי אש נדרשו על מנת להשתלט על האש שאחזה בפאב. לא לפני שנגרם נזק לגדר החיצונית, לקווי תאורה וחשמל, ולמערכת ההשקיה החיצונית של הפאב. "במעשיו אלו, שלח הנאשם אש במזיד פעמיים, ברכוש הפאב ובגדר", ציינה התביעה והאשימה אותו בשתי עבירות הצתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן