Skip to content

24 נובמבר 2016 (מדינה בלהבות – מהדורה מיוחדת)

כותרות המהדורה מדינה בלהבות – היום השלישי: גם השריפות מתרחב, עשרות אלפים נקראו להתפנות מבתיהם בחיפה "אנשים בורחים עם מזוודות" – מתחזקת ההערכה כי בחלק מהמקרים מדובר בהצתות על רקע לאומני ; עם ישראל פותח את שעריו ורשויות רבות הודיעו שהן מוכנות לקליטת משפחות שפונו מבתיהן בשל השריפות (מדינה בלהבות) * כצפוי עוד הברקה חרדית: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

מדינה בלהבות – היום השלישי: גם השריפות מתרחב, עשרות אלפים נקראו להתפנות מבתיהם בחיפה "אנשים בורחים עם מזוודות" – מתחזקת ההערכה כי בחלק מהמקרים מדובר בהצתות על רקע לאומני ; עם ישראל פותח את שעריו ורשויות רבות הודיעו שהן מוכנות לקליטת משפחות שפונו מבתיהן בשל השריפות (מדינה בלהבות) * כצפוי עוד הברקה חרדית: החפץ חיים: גל השריפות בגין חילולי השבת (מדינה בלהבות) נפתלי בנט מחפש הון פוליטי: "רק מי שהארץ לא שייכת לו, מסוגל לשרוף אותה" (פוליטי)

מדינה בלהבות

נתניהו: הוריתי להביא את הסופר טנקר מארה"ב * אנחנו עומדים בפני טרור מציתים * הסתה והצתה זה פשע לכל דבר וגם טרור לכל דבר.

גלעד ארגן: חלק נכבד מהדליקות החלו מהצתה מכוונת, טרור מצײתים, המפכ"ל הנחה להקים צח"מ כדי שכל אחת מהדליקות תיבחן * בשלב הזה ישנם מספר עצורים בודדים בלבד * גם אלו שמביעים תמיכה בהצתות ברשת הפייסבוק, נגיע אליהם ונעמידם לדין * רשות הכבאות מעריכה שלפחות 50% מהשרפות החלו כהצתות * אין הוכחה כי הן על רקע לאומני, זו רק הערכה

כרמל ואחוזה (חיפה)  – רחובות העיקריים אשר נפגעו: הצוללת דקר, סיני, מרטין בובר והצלפים

בהתאם להערכת המצב, המשטרה הצבאית מתחילה כעת בפינוי כלא 6 במורדות הכרמל באמצעות העברת הכלואים למתקני מעצר חלופיים ושחרור הכלואים בהתאם להחלטות נקודתיות.

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, הורתה, בתאום עם המשטרה וכב״ה על פינוי בית הסוהר דמון * הפינוי ייעשה באופן סדור בהתאם להכנות ולהיערכות הכוחות במהלך היום * בבית הסוהר דמון 57 אנשי סגל 307 אסירים * האסירים יפונו לבתי הסוהר: קישון, צלמון, גלבוע והשרון.

עוד "חוכמה חרדית" – החפץ חיים רבי ישראל מאיר מראדין: גל השריפות בגין חילולי השבת "גדול עון חילול שבת מאוד ובעבור זה מצוי דלקות, כמאמרם: אין הדלקה מצויה אלא במקום שיש בה חילול שבת"

השר ארדן העריך כי גל השריפות יימשך עד השבוע הבא בשל הרוחות החזקות

חברות הביטוח לסוכני הביטוח בצפון: כרגע לא ניתן למכור ביטוחים באזורי הסיכון

שקד: "נסייע לכל מי שביתו נשרף"

חדרה: הושגה שליטה על השריפה בתחנת הכוח בחדרה, אין נפגעים

יערות מנשה: שריפה נוספת פרצה ביערות מנשה, וכביש 6953 ממשמר העמק לרמות מנשה נסגר לתנועה.

יצהר: החלה שריפה בישוב ככל הנראה מדובר בהצתה

מגדל העמק: שריפת יער בין מגדל העמק לגני גר

מודיעין: היום בבוקר הוחלט שלא לפתוח שני בתי ספר במודיעין, אך הם נפתחו במהלך היום לאחר שהשריפה באזור כובתה.

– שריפת קוצים פרצה בסמוך לתחנת הרכבת במודיעין, * בהנחיית כוחות הביטחון, נסגרה תחנת הרכבת פאתי מודיעין * מאוחר יותר נמסר מרכבת ישראל כי חודשה תנועת הרכבות בתחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז

נירית: בעקבות השריפה שפרצה בנירית הכניסה ליישוב נסגרה. הרחובות גליל ומוריה פונו מבתיהם. * חברת החשמל ניתקה את קו החשמל ליישוב בהתאם לבקשת כוחות ההצלה.

נצרת: צוותים פועלים לכיבוי שריפות ב-3 מוקדים, אין נפגעים

צומת סביון: שריפה פרצה בצומת סביון בסמוך לתחנת דלק * הושגה שליטה על האש

קיסריה: בגלל השריפה בקיסריה: נחסמו מסילות הרכבת בין בנימינה לחדרה * רכבת ישראל הזמינה אוטובוסים לתחנות חדרה ובנימינה, על מנת לספק שירות לנוסעים בין התחנות

– מוקדי שריפה נוספים פרצו גם בכפר סילבר שבדרום, סמוך לקיבוץ הראל ובאום אל פאחם

ראשון לציון: שריפה פרצה בראשון לציון. צוותי כיבוי פועלים בצומת גן הורדים בעיר, והשריפה מסכנת מחסנים ותחנת דלק במקום.

שער הגיא: השריפה באזור שער הגיא החלה להתקדם בצורה מהירה לכיוון תחנת הדלק.

חיפה: מספר מוקדי שריפה פרצו בחיפה: עשרות אלפים נקראו להתפנות באופן מיידי מבתיהם * שריפות ב-6 מוקדים בעיר, 12 שכונות פונו מתושביהן

– לפחות 102 נפגעי שאיפת עשן וחרדה מאירועי השריפה בחיפה.

– משטרת חיפה קוראת לתושבי השכונות הבאות להתפנות מיידית מבתיהם: רמות ספיר ; רמת חן ; רמת אלמוגי ; רמת בן גוריון ; אחוזה ; מרכז חורב ; רוממה ; רמת אשכול ; בגין ; רמת גולדה ; נאות פרס * שטחי פינוי עבור התושבים המפונים: מתנ"ס בת גלים ואצטדיון קריית אליעזר הישן.

– כתב חדשות2 מדווח על פקקי ענק בחיפה של תושבים שמנסים לברוח. "אנחנו רואים אוכלוסייה גדולה שפשוט מנסה להימלט, אנשים עם מזוודות טרולי ברחובות".

– נמל חיפה נסגר לכניסת ויציאת אניות * כוח מצוות החירום של הנמל כולל כבאית הנמל הצטרפו לכוחות כיבוי האש הפועלים לכיבוי השריפות בחיפה

– מחברת החשמל נמסר כי החשמל הופסק בכמה אזורים בעיר חיפה בשל הפרעות בכמה קווי מתח. עובדי חברת החשמל פועלים לאיתור פגיעות ותקלות

– מנהל בית החולים כרמל: "האש קרובה לבית החולים. כולו אפוף עשן" – נשלחו הביתה כל החולים שהיו יכולים להשתחרר, והופסקה כל פעילות שנקבעה מראש * הטכניון ואוניברסיטת חיפה פונו, קניון חיפה נסגר

– דיווח: בניין חברת החשמל בחיפה פונה מעובדיו

– לאחר התייעצות שקיים השר לביטחון פנים עם המפכ"ל ונציבת שב"ס הוחלט על פינוי כלא דמון

הודעות מהרשויות: מפכ"ל המשטרה: "על תושבים הנצורים בביתם לתלות סדין על החלון כדי שנאתר אותם"

– המשטרה למתפנים מבתיהם בגלל השריפה: שימו לב לשכנים הזקוקים לסיוע

– הודעת חברת החשמל: במידה ומי מהציבור נקרא לפנות את ביתו, יש לנתק את מכשירי החשמל הביתיים כגון דוד השמש, מכונות כביסה, מייבש כביסה, כיריים חשמליים, מזגנים ומיחמי מים. אין צורך לנתק מכשירי חשמל הפועלים באופן רציף כגון מקרר ומקפיא.

– המשרד להגנת הסביבה מזהיר מפני זיהום אוויר חמור כתוצאה מהשריפה בחיפה שגורמת לעשן כבד מעל אזור המגורים. המשרד ממליץ לציבור המתגורר באזור – להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור.

אירוח: בעקבות גל השריפות במדינה החליטה מועצת התלמידים והנוער הארצית לפתוח מוקד אירוח למשפחות אשר פונו מביתן.

– איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות בשיתוף עם פורום ועדי ההורים היישוביים הודיעו לאור מצב החירום והשריפות הרבות, כי כלל מוסדות החינוך בישראל, בהם גנים, בתי ספר ומרכזים קהילתיים, ערוכים לקליטת משפחות ותלמידים שיפונו מביתם, בכל רחבי הארץ.

סיוע בינלאומי: בהמשך לסיוע שנשלח מיוון, איטליה, קרואטיה, רוסיה וקפריסין ששלחו קודם לכן מטוסי כיבוי לסיוע * נתניהו: לבקשתי רוסיה תשלח אלינו באופן מיידי 2 מטוסי ענק לכיבוי שריפות (מדגם be-200 Beriev). הודיתי לנשיא פוטין על ההיענות והסיוע. – טורקיה פנתה לישראל והציעה לשלוח מטוס כיבוי גדול. ישראל נענתה להצעה

הצתות?: אינתיפאדת ההצתות: לפי דיווחים, מתחזקת ההערכה במערכת הביטחון כי בחלק מהמקרים מדובר בהצתות, שייתכן שיש להן רקע לאומני.

– סוהר ביטחון במגדל בבית הסוהר דמון זיהה דמויות חשודות בקרבת מוקד פריצת דליקה

– תיעוד ממצלמות האבטחה של הישוב דולב, הנמצא בסמוך לרמאללה, מוכיח כי השריפה שאירעה אתמול ביישוב נוצרה בעקבות הצתה מכוונת מתוך ואדי מכוון כפר עין קיניא הסמוך (סרוגים)

– מרדף אחרי מחבל שהצית אש בשטח הסמוך לציר בבית חגי שבהר חברון (MivzakLive)

– רועה צאן, מהכפר בורקא בבנימין, נתפס כשהוא מצית אש במרחב שבין מגרון לכוכב יעקב. * הועבר לחקירת שב"כ

– בנט: הערב תהיה ישיבת קבינט בנוגע להצתות – מדובר בפעולת טרור

– ראש מחלקת חקירות בכבאות והצלה: "הערכה היא ש-60%-70% מהשריפות מקורן בהצתות"

– מפכ"ל המשטרה, התייחס לאפשרות שמקורן של חלק מהשריפות הוא הצתה ואמר: "אני מניח שזה לא מאורגן, זה ניצול הזדמנות", והוסיף כי נערכו גם מעצרים. * "לא אפרט איפה אנחנו חושבים שזו הצתה – כדי לא לשבש חקירה"

– השב"כ החל לבחון חשד להצתות על רקע לאומני בכמה מהשריפות שפרצו בימים האחרונים ברחבי הארץ.

– שמחה בעולם הערבי: "האש עדיין בוערת אצל הציונים"

– ישראל כץ: שריפות רבות מקורן בהצתה, אפעל לחילוט רכושם של המציתים

– ח"כ עודה: "העיקר עכשיו הוא להתאגד ולא להשתמש בהצתות בשביל להסית" – "אני לא יודע אם זה ערבי או לא. במידה וזה יהיה כך יש להעניש בחומרה" – על הטענה כי רקע ההצתות הוא לאומני: "מזכיר את האנטישמיות באירופה" (גל"צ)

– שוחררו ארבעת החשודים ברשלנות שהביאה לשריפה בהרי ירושלים

פוליטי

פרשת הצוללות: היועמ"ש על פרשת הצוללות: "עוצמת החשדות עדיין לא חצתה את רף החשד הסביר לביצוע עבירה" – "אם הבדיקה על הצוללות תגלה חשד סביר, נעבור לחקירה פלילית"

– שקד על הצוללות: "לא לפתוח בחקירה מבלי שיש חשד לעבירה"

– הח"כים שאישרו את רכש הספינות לא עודכנו שהעסקה הושלמה ללא מכרז * חברי הוועדה לענייני תקציב הביטחון נדרשו לאשר בבהילות הוצאה של מיליארד וחצי שקלים בלי שנאמר להם שמדובר בעסקה ללא מכרז. ויש עוד היבטים מהותיים שהוסתרו מהם. * אראל מרגלית, שחשף את מה שקרה בוועדה ודורש לכנסה מחדש: "הסתרת הליך התמחור הוא האקדח המעשן. הרגשתי מוזר מאוד בסוף הישיבה, כאילו לחצו אותי לקנות משהו, כמו בחנות" (הארץ)

נפתלי בנט לא עוצר באש – היכן שניתן להרוויח נקודות, הוא שם * צייץ בטוויטר; "רק מי שהארץ לא שייכת לו, מסוגל לשרוף אותה"

חוץ

אירופה: הפרלמנט האירופי: להקפיא את המו"מ לצירוף טורקיה לאיחוד

ארה"ב: עושה לקלינטון את העבודה: המועמדת הירוקה דורשת ספירה חוזרת

בריטניה: לונדון: בניין הסוכנות היהודית והרחובות הסמוכים מפונים עקב רכב חשוד

טורקיה: שני הרוגים בפיצוץ סמוך לבניין מושל אדנה בדרום טורקיה

סוריה: דיווח בלבנון: מגעים בין אנשי חיזבאללה וקצינים רוסים בעיר חאלב

סין: מניין ההרוגים בתאונה באתר הבנייה עלה ל-67

עיראק: 80 הרוגים בפיצוץ מכונית ממולכדת דרומית לבגדאד; דאעש קיבל אחריות

פקיסטן: ההסלמה בקשמיר עלולה להוביל למלחמה עם הודו

רוסיה: קצין לשעבר מואשם בריגול לאוקראינה

חדשות

כ-220 עובדי קבלן נקלטו להעסקה ישירה בקריה הרפואית רמב"ם בחיפה

נדל"ן

CofaceBdi: סקר שנערך בקרב בעלי תפקידים בכ-100 חברות בנייה, מעלה כי לא פחות מ-68% מהקבלנים שהשתתפו בסקר ציינו כי להערכתם מחירי הדיור ימשיכו לעלות. (לעומת 53% בסקר בשנה שעברה, וב-2012 רק 14% מהנשאלים סברו כי צפויה עליית מחירי הדיור).

הציבור התייאש? שפל בהיקף הנרשמים למחיר למשתכן * בחודש אוקטובר נרשמו רק 2,784 זכאים חדשים לתוכנית שהוציאו תעודות זכאות, לעומת יותר מ-9,000 בספטמבר וכ-11,800 איש באוגוסט (גלובס)

כלכלה

בעקבות גל השריפות: מניות הביטוח נופל ב-3%.  * מניית איידיאיי ביטוח נופלת 6.6% לאחר הדו"חות, ובעיקר ברקע לשריפות. מדד מניות הביטוח צולל כעת 3%. מניית הראל השקעות מאבדת 2% ומגדל יורדת 2.2%.

בצל המשבר בבורסה: היו"ר נויבך לוקח צעד אחורה – ויורד בהיקף המשרה * נויבך יירד לשני ימי עבודה בשבוע. שכרו צפוי לרדת בהתאם. הבורסה: "הסיכום – ברוח טובה" (bizportal)

הנהלת הבורסה שיגרה אמש מכתב בהול ליו"ר ועדת הכספים בנוגע ל'מס העשירים' והמיסוי באופן כללי – בחן הורדת המס על הבורסה ל-15% (bizportal)

רכב: הגאות בענף הרכב: הכנסותיה של אלבר זינקו בכ-15% בשל מכירת כלי רכב * הכנסות החברה, שבשליטת אלי אלעזרא, עמדו ברבעון השלישי של 2016 על כ-704 מיליון שקל * מכירת כלי הרכב צמחו במהלך הרבעון בכ-25% לכ-429 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015 (דה מרקר)

פרטנר: הכנסות פרטנר ירדו ב-16% ברבעון השלישי, אך הרווח הנקי עלה ל-19 מיליון שקל * זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בסיכומו נרשם לחברה הפסד של 9 מיליון שקל (כלכליסט)

ראלקו – טכנולוגיית מחזור: יבואנית מוצרי החשמל ראלקו החליטה לסגת ממיזם טכנולוגי למחזור שהשקיעה בו 2.2 מיליון שקל ולמכור אותו. לאחר שהתברר שאופיה מתאים יותר לחברות הזנק ופחות ליבואנית חשמל הנהלת החברה לעצור ולסגת מהעניין, בין אם בהפסקת הפעילות ובין אם במכירתה, בניגוד לעמדתו של בעל השליטרה ירון רוזיאק – שהציע לרכוש אותו בעצמו. * ראלקו דיווחה אתמול על זימון אסיפה מיוחדת של בעלי המניות במטרה לאשר את העסקה בינה לבין בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון. (כלכליסט)

אגרות חוב: הצלחה לשופרסל בהחלפת אג”ח בלמעלה מחצי מיליארד ש"ח * החברה הודיעה על השלמתה של הצעת רכש חליפין לרכישת אגרות חוב מסדרה ב’ בתמורה להנפקת אג"ח מסדרה ה’ (ספונסר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן