Skip to content

12 חשודים נעצרו בחשד להצתה – ברהט נעצר חשוד בהסתה להצתה

4 צוותי כיבוי אש פלסטינים פעלו כל הלילה בחיפה. גורמי כיבוי אש: לא זקוקים לסופר טנקר, זו החלטה פוליטית של נתניהו. בחיפה מתחילים לפנות צוותים * 12 עצורים ברחבי המדינה: החשד - מעורבות בהצתה. באריאל תוצפתו 3 חשודים מנסים לכאורה הצית. ברהט נעצר חשוד בהסתה להצתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

12 בני אדם נעצרו עד כה בחשד למעורבות בהצתה, בין היתר נעצרו ביהודה ושומרון 3 חשודים.
החשודים נצפו במצלמות הבטחה של אריאל שבשומרון. בסרטון תוצפתה חוליה שהגיעה כנראה מהישוב הפלסטיני איסכאכא, כשהם מגיעים במכונית, יורדים ממנה ומנסים לבצע פיגוע הצתה כלפי אריאל.  בסרטון נראו השלושה מיורדים מהרכב, מציתים ואז פונים רגלית לכיוון הכפר ממנו הגיעו עם הרכב. רכב ביטחון ישראלי הגיע בעיתוי קצר וכיבה את השרפה בטרם התפתחות לאירוע גדול. כוחות הביטחון סורקים כעת אחרי החשודים שטרם נעצרו.

סמוך לישוב סאג'ור שבגליל נעצרו שלושה מציתים ובדליקה ליד עתלית נעצר חשוד עם מדליק פחמים, בירושלים נעצרו 2 חשודים בהצתה הקשורה בשרפה בבית מאיר. בשלב זה המשטרה עדיין בודקת את מעורבותם בהצתה.

הבוקר פרצה שריפה ליד מצפה חרשים שבשטחי המועצה האזורית משגב ובהחלטת המשטרה הוחלט להתחיל בפינוי כל תושבי המצפה. מדובר בשרפת חורש גדולה שהתפשטה אל עבר היישוב חרשים מצדו הדרומי. 15 צוותי כיבוי במקום הוזנקו ונערכו להגנה על היישוב, כמו כן במקום פועלים מטוסי כיבוי יוונים וטייסת הכיבוי הארצית.

השריפה בבית מאיר (צילום: דוברות מכבי האש)
השריפה בבית מאיר (צילום: דוברות מכבי האש)

 

מעצר ראשון של חשוד בהסתה

תוך כך עצרה המשטרה עצור ראשון בחשד להסתה להצתה: בלשי ימ"ר נגב עצרו הבוקר (שישי) צעיר בן 24 תושב מרהט, בנו של בכיר בתנועה האסלאמית כשלפי החשד קרא בדף הפייסבוק שלו לצעירים להצית יערות.
"ישנן חלק מהחורשות שעוד לא הגיעה אליהן האש", כתב החשוד בפייסבוק. "צריך לקרוא למופרעים מהצעירים שלנו שיעשו את אשר צריך". החשוד יובא הבוקר לבית המשפט השלום בבאר שבע, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

ממשטרת ישראל נמסר כי "בהמשך להנחיית המפכ"ל להקמת צוות מתכלל באח"מ שיוביל את נושא החקירות בנושא החשדות להצתת שריפות בכל רחבי הארץ. נעדכן כי בשעה זו במשטרת ישראל נחקרים 12 מעורבים בחשד להצתה/הסתה לביצוע הצתה". עוד נמסר: "ככל שנוכל לשחרר מידע נוסף שלא יפגע בהתנהלות החקירות נעשה זאת בהמשך".

חיפה: ארבעה צוותי כיבוי פלסטינים הצטרפו למאמצי הכיבוי

ממשטרת מחוז חוף נמסר כי החל מהשעה 11:00 בבוקר יישארו בחיפה בשטח 35 צוותי כיבוי כולל ארבעה צוותים מהרשות הפלסטינית ומטוסי כיבוי כולל הטייסת מיוון. "לוחמי האש יפעלו בשעות הקרובות בכל כוחם ומשאביהם על מנת לצמצם למינימום את סכנת התחדשות השריפה ומתוך מטרה לאפשר לתושבים לשוב  לבתיהם לפני כניסת השבת. יודגש כי כל האמור כפוף לתנאי מזג האוויר".

מניין הנפגעים בשריפות בחיפה עלה במהלך הלילה (חמישי) ל-163 נפגעי עשן. לבית החולים רמב"ם שבעיר פונו עד כה 76 נפגעים, שבעה מהם נשארו להשגחה במהלך הלילה והשאר שוחררו. 52 פונו למרכז הרפואי כרמל, מתוכם חמישה לא שוחררו. 35 פונו למרכז הרפואי בני ציון, 11 מהם אושפזו.

הבוקר, בעקבות דליקה שפרצה בשני מוקדים, באזור מחלף כביש 6 קריית גת, הופסקה תנועת הרכבות מקרית גת. נכון לפרסום הידיעה הכביש נסגר לסירוגין בהתאם להנחיות כיבוי אש, מוקד אש אחד כובה והושגה שליטה כל במוקד השני. משתמשי הדרך מתבקשים לעקוב אחר ההנחיות.

בשל השרפה בכפר מנחם הופסקה התנועה בקו ב"ש, קרית-גת, ת"א בשני הכיוונים. בנוסף, פגעה האש בכבלי תקשורת באזור. צוותים טכניים של רכבת ישראל נמצאים בדרכם למקום לתיקון המערכת, ככל שתתיר האש. קו רכבת הנגב לב"ש דרך אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים – פועל כסדרו.

סופר טנקר פוליטי?

מרשות שדות התעופה נמסר כי המטוס המיוחד  בואינג 747-400 , ה"סופר טנקר",  ינחת הערב בנמל התעופה בן גוריון בשעה 18:50. זהו מטוס הכיבוי המסוגל לשאת 75 טון חומר מעכב בעירה.

גורמים בכירים בשירותי הכיבוי וההצלה טוענים כי הגעתו של המטוס מיותרת כיוון שאין לו שום הצדקה מבצעית. על פי הבכירים, לא התקיימה הערכת מצב בקרב גורמי המקצוע כדי לבחון את הצורך המקצועי של המטוס. "אין פה משמעות מבצעית. אנחנו פועלים במתווה אורבני. המטוסים הקטנים הם הרבה יותר יעילים לסוג העבודה הזה" אמר גורם בכיר במערך הכבאות. גורם בכיר אחר הוסיף: "יש פה עניין של פוליטיקה ופחות של צורך מבצעי. לא ניתנה לנו אפשרות להביע את דעתנו בנושא"

סופר טנקר - גורמי כיבוי אש: לא זקוקים לו. זו החלטה פוליטית של נתניהו
סופר טנקר - גורמי כיבוי אש: לא זקוקים לו. זו החלטה פוליטית של נתניהו

הלילה פרצה שריפה סמוך ליישובים שורש ובית מאיר. תושבי היישוב בית מאיר פונו ורובם נמצאים בישוב הסמוך בשורש. ציר הכניסה לישוב נסגר לתנועה. מאמצי המשטרה והכיבוי נמשכים כל העת. נגרם נזק לכמה מבתי הישוב. אין נפגעים.

אמש במהלך הערכת מצב שהתקיימה אתמול בארב בחפ"ק בחיפה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשד כי חלק מהשריפות נגרמו מהצתה. "אנחנו עומדים מול טרור מציתים", אמר נתניהו. "אני רוצה לומר באופן הברור ביותר: כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה או מהסתה להצתה היא טרור לכל דבר ועניין", הבהיר נתניהו. "מי שמנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש",

 גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס בתדרוך לעיתונאים למניע של גל ההצתות. "אנחנו צריכים להיערך לסוג חדש של טרור – טרור המציתים – שגם הוא מונע מהסתה ברשתות החברתיות", אמר ארדן בתדרוך לעיתונאים. הוא הוסיף שנפתחה יחידה מיוחדת לחקירת האירועים השונים וכי עד כה היו מעצרים בודדים. "המפכ"ל הנחה את אגף החקירות והמודיעין להקים צוות חקירה מיוחד, שכל אחת מהדליקות תיבחן ויינקטו כל האמצעים כדי לנסות ולמצות את חומרת הדין, במידה וזו הייתה הצתה, עם מי שיזם אותה"

החתן הצית אש?

אתמול סמוך לשעה 20:00 התקבל דיווח במשטרת ישראל, על רעש חזק של מוסיקה שהגיע מחתונה שנערכה תחת כיפת השמיים בשטח ציבורי ברחוב החשמונאים בלוד.

צוות שוטרים שהגיע אל המקום ביקש מבעלי השמחה להחליש מעט את המוזיקה והזהיר, על פי הנוהל, את החתן והתקליטן כי עליהם לנהוג כחוק.

השוטרים  עזבו את המקום, אולם לאחר כשעה, חזרו תלונות התושבים על הקמת רעש ואף על שמיעת ירי שמחה הבוקע מהחתונה. שוטרים שהגיעו אל החתונה גילו כי החתן נמלט מהמקום, עיכבו את אביו לחקירה ונתנו דוח על הקמת רעש לתקליטן.

2 Comments

  1. גורן
    27 בנובמבר 2016 @ 10:04

    אליק עמית קרא את הכתבה כי הוא חושד בראש הממשלה ……..

    • עמית מנדלזון
      27 בנובמבר 2016 @ 10:38

      "כן הוא קרא הוא הכל קרע ככה לחתיכות" – לא מאמין לא אחד מהם, תקרא קצת יותר על ה"מסית" מרהט ותבין כמה זה בולשיט. ואחר כך לך למילון ותלמד מה פירוש המילה "חשוד" ואחר כך תבדוק מי מינה את מפכ"ל המשטרה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן