Skip to content

נסיעת אופנועים תותר בכל נתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב

בשורה לנוהגי קטנועים ואופנועים - בעקבות ניסוי מוצלח הוחלט במשרד התחבורה לאשר מעתה לכלי רכב דו גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית ובכך להפחית את העומס בכבישים. שר התחבורה רוצה להרחיב את ההוראה לערים נוספות במדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפקח הארצי על התעבורה במשרד התחבורה, מאיר חן, אישר היום (ראשון) להרחיב את הפיילוט המתיר נסיעת רכב דו- גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בכל הנת"צים שבתל אביב. זאת, בעקבות ניסוי מוצלח שנערך בחודשים האחרונים. פירושו של דבר, כך מקווים בתל אביב, יופחת עומס כלי הרכב הדו גלגלי מנתיבי התחבורה העמוסים לעייפה גם כך ברחובות תל אביב.

אופנועים בעיר (ארכיון פלאש 90)
אופנועים בעיר (ארכיון פלאש 90)

הניסוי נערך בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לבצע פיילוט במסגרתו התאפשר לרכב דו- גלגלי לנסוע במשך כחצי שנה, בשני נת"צים מרכזיים בתל אביב, דרך נמיר ורחוב אבן גבירול.

במסגרת הפיילוט הוצבו מצלמות מיוחדות בשולי הנת"צים, בתוך האוטובוסים ובצמוד לרמזורים שתיעדו את תנועת האוטובוסים הקיימת בנתיבים ואת מהירות נסיעתם. מהדו"ח עולה כי "בכל מצבי התנועה שנבדקו – ההסדר החדש לא שינה מהותית היווצרות קונפליקטים בין אופנועים ומשתמשי דרך אחרים".

מהניסוי עולה כי כלי הרכב הדו- גלגליים היוו עד 25% ממשתמשי הנת"צים, עם שיעור גבוה יותר בנת"צ אבן גבירול ועליה קלה בשימוש שלהם בנתיבים אלה.  החוקרים לא זיהו "קונפליקטים מסוכנים בין אופנועים וקטנועים, אוטובוסים ומוניות, גם בעת עצירת כלי רכב בתחנות."

מחברי הדו"ח קובעים עוד כי "השילוב של נסיעת אופנועים בנת"צ מזוהה עם שיפור קל בתנועת האופנועים, ללא פגיעה בתנועת האוטובוסים וללא הרעה בטיחותית לאופנועים ולמשתמשי דרך אחרים."

הרחבת הפיילוט אושרה בוועדת הניסויים של משרד התחבורה. על הפיילוט הופקד צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, והוא בוצע בתיאום עם עיריית תל אביב.

מלשכתו של שר התחבורה נמסר: "ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנת"צים בת"א התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לאזורים נוספים בארץ״.

 "ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לרכב דו- גלגלי לאזורים נוספים בארץ". הוסיף השר כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן