Skip to content

צפת: אם, תינוקה ומכר משפחה, נפגעו מעשן והובהלו לטיפול תא לחץ

אישה, בנה הפעוט ומכר משפחה שסייע לחלצם מדירתם אפופת עשן תנור נפט, טופלו הלילה במרכז הרפואי זיו בצפת לאחר ששאפו עשן התנור שדלק במהלך הלילה. האם הובהלה לאחר טיפול ראשוני לטיפול בחדר לחץ בבית החולים רמב"ם בחיפה. מאוחר יותר הוחלט לשלוח גם את בנה. המכר שסייע חש הבוקר ברע והגיע עצמאית לבית החולים, נבדק, טופל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אישה בת 22 ובנה פעוט בן ה-3, תושבי צפת, הובהלו הלילה (חמישי) לבית החולים זיו שבעיר כשהם סובלים מהרעלת דו תחמוצת הפחמן. השניים טופלו בחדר הטראומה בחמצן והועברו בהמשך, התינוק למחלקת ילדים ואילו האם לבית החולים רמב"ם בחיפה המצויד בתא לחץ. לאחר בדיקה שנערכה הבוקר הועבר גם התינוק לטיפול בתא לחץ. לקראת 10:00 הגיע מכר המשפחה שסייע לחלץ את האם ובנה מביתם אפוף העשן כשגם הוא סובל מהרעלת דו תחמוצת הפחמן ולאחר טיפול הועבר גם הוא לטפול בתא הלחץ.

אילוסטרציה
אילוסטרציה

הלילה נעור אב המשפחה כשחש בעשן רב בתוך הדירה בה ישנה המשפחה עם תנור נפט דולק.
התנור על בסיס נפט החל לפלוט עשן כתוצאה מבעירה לקויה. הוא העיר את אשתו ואת בנו והוציאם מהדירה. השניים הועברו לבית החולים כששניהם סובלים  מהרעלה קשה של שאיפת דו תחמוצת הפחמן – CO2, השניים טופלו בחדר הטראומה בחמצן בהמשך הפעוט הועבר לטיפול בחדר מיון ילדים. לאחר שנבחנו בדיקות הדם התברר כי האם עדיין סובלת מהרעלת co2. בבית החולים זיו עשו מאמצים להעבירה בדחיפות לתא לחץ, בכדי לספק ולהגדיל כמות החמצן שיספוג הגוף. בשעות הבוקר היא הועברה לבית החולים רמב"ם שבחיפה.  מאוחר יותר לאחר בדיקת רופאים מסרה חדווה הלל אחות ראשית בחדר המיון מוסרת כי הפעוט, הועבר גם הוא באמבולנס לטיפול דחוף בתא לחץ ברמב"ם.
תוך כך הגיע הבוקר עצמאית מכר שסייע הלילה בהעברת המשפחה מחוץ לדירה ספיגת העשן, כשגם הוא סובל מהרעלת co2 קשה. לאחר טיפול בחמצן בחדר הטראומה בזיו , הוחלט כי גם הוא יועבר לתא לחץ ברמב"ם.
עשן מכיל בעיקר פחמן חד חמצני המפחית את רמות החמצן המצויות בזרם הדם על גבי כדוריות הדם האדומות. הפחמן החד חמצני, הקרוי CO, נקשר להמוגלובין – היא המולקולה הנושאת על גבה את החמצן, בחוזק גבוה פי 200 מאשר חמצן. התוצאה היא נזק קשה ביותר לרקמות בשל הירידה ברמות החמצן. הפחמן החד חמצני גורם בתוך כך לנזקים נרחבים לרקמות שונות, עקב קשירתו למולקולות רעילות נוספות, והתוצאה היא פגיעה באיברים שונים ובהם הלב, הריאות והמוח.
זה המקום לציין כי אין באזור הצפון בית חולים המצויד בחדר לחץ, היעיל גם לטיפול בכוויות פצעים ועוד. בתי החולים הנדרשים לטיפול מציל חיים זה, נאלצים  לשלוח בבהילות את המטופלים לבתי חולים אחרים כמו רמב"ם שבחיפה.
במרכז הרפואי זיו מבקשים מהאזרחים לנקוט משנה זהירות בכל הקשור בהדלקת אמצעי חימום ובכל מקרה להשאיר תמיד אוורור בחדר המחומם. לא לחמם יתר על המידה ובשעות הלילה לנקוט כל אמצעי הזהירות כך שלא יגרמו שריפות ונזקים מיותרים. שימוש במתקני ותנורי חימום בטיחותיים, הרחקת שמיכות וחפצים העלולים להידלק מאזור התנורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן