Skip to content

מדרשת בית ברל לאמנות חוגגת 70 שנה

אמנות הוא תחום שיש בו חרות, לשאול שאלות של זמן מקום , מחשבה עצמאית פעילה ונועזת שאינה מצייתת לגורמים חיצוניים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (יום ה') נפתחה תערוכה יחודית בביתן הלנה רובינשטיין, במסגרתה הופך חלל המוזיאון למשך חודש ימים לבית ספר לאמנות ויהיה פתוח לקהל הרחב, והפעילויות בו תהיה חופשית .

צילום: ציפי מנשה

אוצר התערוכה אבי לובין ,מסביר, שבטרם ניגש לעבודת האוצרות, שאל את עצמו: "מהו תפקידו של בית ספר לאמנות?" וניסה להגדיר מחדש את העניין. מבחינתו דיונים בעניני השעה אינם מנותקים משאלות פולטיות וחברתיות,שהם הבסיס לאמנות ועל בית הספר לאומנות לאפשר חקירה וביטוי של האמנות היום. אמנות הוא תחום שיש בו חרות, לשאול שאלות של זמן מקום , מחשבה עצמאית פעילה ונועזת שאינה מצייתת לגורמים חיצוניים. לובין ,בנה ועיצב חללים המאפיינים ,כיתות ,ספריה, וקפיטריה, שיפעלו הלכה למעשה במסגרת התערוכה, ובהם יתקימו הרצאות, דיונים וחקירה.

צילום: ציפי מנשה

האמנים יאיר גרבוז, דגנית ברסט, אנג'לה קליין, מירי סגל ורבים אחרים, ירצו ויופיעו במקום.

צילום: ציפי מנשה

האמן ראפת חטאב יעביר שמונה שעורי ערבית,שבכל אחד מהן יגלם דמות שונה של מורה. הלוח בכיתה לא ימחק, בכך תווצר תמונה גדולה של משך התערוכה.

צילום: ציפי מנשה

עבודה מעניינת נוספת, "גברים מסבירים לי דברים", שנעשתה על ידי עינת עמיר, במסגרתה יקריאו מורים גברים טקסטים מספרה של חוקרת האמנות רבקה סולניט, כמעין הרצאה.

צילום: ציפי מנשה

"כל בית ספר לאמנות חייב לשאול את עצמו שאלות הנוגעות לפטריארכלית ובכלל ולבקר את המוסד שבו הוא פועל",עמיר גם הדפיסה חולצות בעיצובן של אמניות (נשים) עם הדפסים של נשים בעולם האומנות.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

1 Comment

  1. שרה פלד
    1 בדצמבר 2016 @ 23:45

    כבוגרת המדרשה, לא טרחו להזמין את הבוגרים לדורותיהם. היתה חסרה לי נזיפה מעליבה מאדון רפי לביא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן