Skip to content

סיכון תברואתי: דחסן הזבל הפסיק לפעול ועיריית נהריה בודקת כבר שבועיים

מדחס מיושן שדורש החלפה מושבת מזה שבועיים בבית החולים. הנהלת בית החולים פנתה במהלך שבועיים לעריית נהרייה ולא זכתה להתייחסות. הבוקר הזהירה ההנהלה את המשרד לאיכות הסביבה, משרד הבריאות ועיריית נהרייה מפני פרוץ מחלות ונגעים שיפגעו בחולים, בתושבי מושב בן עמי הסמוך ותושבי נהריה. בעירייה הודיעו כי יבדקו את הנושא ויטפלו. גורמים: ראש הרשות מעניש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דחסן הזבל המכני של עיריית נהרייה ובאחריותה הפסיק לפעול מזה שבועיים וחצר בית החולים "מרכז רפואי לגליל" מצטברות ערמות ענק של זבל המסכם את חיי החולים ועלול להביא להפצת מחלות ונגעים רבים. בעיריית נהרייה טוענים כי מכתב בית החולים המתריע על כך הגיע רק היום והעירייה תבדוק את הנושא ותטפל בהתאם.
מזה 20 שנה לפחות פועל דחסן מכני בחצר התברואה של המרכז הרפואי לגליל. שקי הזבל שמפנים עובדי בית החולים ממחלקות האשפוז, חדרי ניתוח ולידה מועברים לתוך דחסן שדוחס את השקיות לחבילות ענק המופנות אחת ליום על ידי עיריית נהרייה שבית החולים מצוי בתחומה ומשלם לה ארנונה במיליוני שקלים.
לפני כשבועיים הפסיק המדחס הישן לתפעל והררי הזבל החלו להצטבר בשטח בית החולים כשאין בידי עובדיו דרך לפנותו. המרכז הרפואי העביר בשבועות האחרונים פניות דחופות בכתב ובעל פה לעיריית נהריה, בנוגע לצורך בהחלפת הדחסן הישן המשמש את הפסולת המפונה ממחלקות המרכז הרפואי אך לדברי בית החולים:  "לצערנו כל הפניות למחלקת התברואה נענו בתשובה: אתם צודקים צריך להחליף, אך טרם התקבל לכך אישור מהנהלת העירייה".
הבוקר (שני) הוציאה הנהלת המרכז הרפואי פנייה דחופה למשרד להגנת הסביבה, ללשכת הבריאות הנפתית בעכו ולעיריית נהריה, בו היא מזהירה מפני ההשלכות הקשות המסכנות את איכות החיים ובריאותם של המטופלים, אנשי הצוות והמבקרים וכן, תפגע בהמשך גם באיכות החיים ובבריאותם של תושבי היישובים הסמוכים למרכז הרפואי: נהריה ומושב בן עמי. "האחריות על פינוי האשפה והצבת דחסנים הינה על עיריית נהריה האמונה על שירות זה כחלק מתשלום הארנונה השנתי שמועבר אליה על ידי המרכז הרפואי", נמסר במכתב המרכז הרפואי.

ערימות של זבל מסוכן לבריאות (צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל)
ערימות של זבל מסוכן לבריאות (צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל)

"פנינו פעמים רבות לעירייה" סיפר הבוקר איציק בוזגלו ראש מחלקת המשק בבית החולים, "שלחו לכאן את חברת התחזוקה שלהם "חכם הידראוליקה", אלו הגיעו ופסקו שכבר אין מה לתקן. חייבים להחליף מתקן. מאז אנו נענים שיודעים אבל אין כסף. אולי בינואר יהיה, בינתיים אין אישור מההנהלה".
דבר ידוע הוא כי היחסים בין ראש עיריית נהריה להנהלת המרכז הרפואי התערערו לאחר שהמרכז החליף את שמו מבית החולים לנהריה והגליל ל-"מרכז הרפואי לגליל". ראש העירייה, ז'קי סבג, הודיע ברבים כי הוא מתנגד לכך ואמר שיפעל לשינוי ההחלטה. עובדה שלא צלחה בידיו. האם היחסים הללו מהווים גורם ל"הענשת בית החולים"? – גורמים בבית החולים טוענים כי זו הסיבה העיקרית. "סבג" כך הם אומרים, "יעשה כל מה שיוכל להעניש את בית החולים שהעז לפעול בניגוד להסכמתו".
מעיריית נהריה נמסר: "עיריית נהריה קיבלה את המכתב ששלח בית החולים בנידון – היום. אנו נבדוק את העניין ונטפל בהתאם". העירייה לא התייחסה בתגובתה לטענות בית החולים כי פניותיו אליה הן בעל פה והן בכתב במהלך השבועיים האחרונים לא נענו  או זכו להתייחסות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן