Skip to content

גלי צה"ל – האמת לא חשובה?

אראל סג"ל תקף בגל"צ את ארגון שוברים שתיקה והאשים כי פרסמו חוברת לילדים בבתי ספר. בארגון הופתעו: זו לא חוברת שלנו וחבל שהעיתונאי לא טרח לברר את העובדות. "הוא משקר" גם בטענה כי פנה לבקש את תגובתנו. בתחילת השבוע הופתע העיתונאי רביב דרוקר כשאותו שדר טען כי דרוקר ניסה לטרפד את מח"ט גבעתי מלהתמנות לתפקידו. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כל עיתונאי בן יומו יודע כי לכל כתבה העוסקת בטענה כלשהי כלפי אדם, גוף, ועסק עליו להגיע אל נשוא הכתבה ולקבל את תגובתו. כל עיתונאי מתחיל יודע כי לפני שהוא מפרסם טענות עובדתיות ברבים, עליו לברר הלכה למעשה כי הן נכונות, מבוססות ולא פרי דמיון המספר, או פרשנותו.
תחנת השידור הצבאית גלי צה"ל יודעת עובדות אלו בעל פה. זו תחנה עם מסורת מוארת שהכשירה רבים מטובי העיתונאים בארץ. תחנות שידור רדיו, טלוויזיה ומרבית העיתונים בארץ "מרופדים" בבוגרי גלי צה"ל. אין ספק, כי גלי צה"ל הוותה ועדין מהווה קורס התקשורת בין הטובים ביותר לעיתונאים מתחילים. לכן, כשתחנה כזו מגבה עיתונאי שפועל לכל הדעות כנגד כללים אלו, כשכלי תקשורת זה אינו טורח לוודא עובדות ולקבל תגובות כראוי, זו חריקה בשדרית התחנה שנווטה עד כה על פי מיטב כללי העיתונאות המקצועית. משהו רע עובר על התחנה.

סגל נגד שוברים שתיקה
היום (שלישי) פרסם  ארגון שוברים שתיקה טענה קשה כלפי התחנה. הטענה הופנתה אל העיתונאי אראל סג"ל מבאי אנשי חצרו של ראש הממשלה (בדעותיו לכל הפחות) ששידר דברים כנגד הארגון מבלי לבררם עד תום ומבלי שלכאורה טרח לבקש מהם את תגובתם. את דבריו בשידור בהם אמר כי הוא פנה לבקש את תגובת שוברים שתיקה לטענות שהועלו בשידור, הם מכנים שקר גמור. "מעולם לא התבקשנו לתת תגובה", הם טוענים. "קבלו את שיטת השקשוקה – כך עובדת תעשיית השקרים של הימין", אומרים בארגון ומסבירים: "אתמול, גלי צה"ל, אראל סגל, שליח הימין בתקשורת, מעלה לשידור פעיל הימין שידוע בכישוריו לשקר ולהסית נגד שוברים שתיקה".
בשוברים שתיקה מסבירים: "ככה עובדת שיטת השקרים: שקר 1: הפעיל מקריא בפתוס טקסטים מתוך "חוברת חדשה של שוברים שתיקה על ילדים ונוער שפונה אך ורק לילדים ונוער". שקר 2: אראל סגל מזדעזע עמוקות ממה ששומעות אוזניו ויורק לתוך המיקרופון הערות ביניים שמלבות ומקבעות את השקר. שקר 3: הפעיל ואראל סגל טוענים בנחרצות בלתי מתפשרת ששר החינוך הוריד הנחייה רשמית ומחייבת שאוסרת על שוברים שתיקה להופיע בבתי ספר. שקר 4: אראל סגל טוען שגלצ פנו לשוברים שתיקה לבקש תגובה לחוברת המזעזעת, ושסירבנו להגיב.
ממול מעלים בשוברים שתיקה את העובדות שלהם: הקטע המוקרא מתוך ״ערכת הסדקים״ לא לקוח משום חוברת או נייר של שוברים שתיקה. ״ערכת הסדקים״ לקוחה מתוך האתר של ארגון "זוכרות" (ארגון אחר),  מעולם לא פירסמנו חוברת שפונה "אך ורק לילדים ונוער". ולבסוף כמה לא מפתיע: "דובר שוברים שתיקה לא קיבל שום פניה מגל"צ לבקשת תגובה".
"אבל סגל ״העיתונאי״ לא יתן לעובדות להרוס לו את ליטרת הבשר היומית בהסתה נגד השמאל ושוברים שתיקה. כי סמולנים זה סמולנים ומותר לשקר ולהסית נגדם, אה סגל?"" כך מגיבים בשוברים שתיקה.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

סגל נגד המקור ודרוקר
לפני יומיים, פרסמה תחנת השידור את הידיעה הבאה: כך ניסה רביב דרוקר להפיל את תא"ל עופר וינטר. בגוף הידיעה מספרת המערכת כי "בגלי צה"ל נחשף כי לפני ארבע שנים, כאשר מונה וינטר למח"ט גבעתי, הגיע חייל שלו לשעבר וטען בפניו כי יש לו סיוטים בגלל שהרג נער פלסטיני בפקודתו. אלא שאז התברר שיש על גוו מכשירי הקלטה והוא הודה שנשלח על ידי דרוקר. מקורביו טוענים כי הודה: החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי".  בשידורו של סגל עלה לשידור עו"ד עודד סבוראי, מקורבו של תא"ל וינטר ומי שייצג אותו בעבר, וסיפר בראיון כי דרוקר שלח תחקירן מצויד במכשירי הקלטה לפגישה עם וינטר – אז מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה – במטרה לקשור אותו לתקרית שבה לכאורה נורה ילד פלסטיני תמים במהלך לחימה. לדברי סבוראי תקרית כזו מעולם לא התרחשה ואף התחקירן נחשף והודה כי פעל בשליחות דרוקר.
כל עורך ומפיק חדשות היה מעלה מיד את דרוקר או אדם מטעם תכנית המקור לתגובה ישירה לדברים שמהם עולה כי רביב דרוקר זמם לכאורה להפיל בפח את וינטר ולמנוע ממנו להתקדם. קנוניה אפלה לכל הדעות והאשמה קשה. למרבית הפליאה – בגלי צה"ל זה לא קרה. דרוקר לא נתבקש להגיב.

גל"צ חושפים: כך ניסה דרוקר להפילאת וינטר (צילום מסך)
גל"צ חושפים: כך ניסה דרוקר להפילאת וינטר (צילום מסך)

 

בנימין נתניהו & דרוקר

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל חגג והעלה זמן קצר לאחר השידור פוסט ארוג היטב בו כבר כרך את ערוץ 10, רביב דרוקר ונוני מוזס בעלי ידיעות אחרונות שעובדים כמקשה אחת בכריכה של שמאלנים רדיקאליים.  אם כבר, אומר ראש הממשלה, אז כבר. נכניס את כולם תחת שמיכה אחת והציבור יבין את מי לשנוא ועל מי להגן.

"אזרחי ישראל הבינו כבר מזמן שערוץ 10 חבר לתאגיד ההכפשות של נוני מוזס, רביב דרוקר ושות'. מדי ערב משדר ערוץ 10 שידורי תעמולה שקרית נגדי ונגד בני משפחתי במטרה להפיל ראש ממשלה מכהן של הליכוד", כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו, "אבל כנראה שערוץ 10 ורביב דרוקר לא מסתפקים בכך. העיתונאי אראל סג"ל פירסם היום שהם גם ניסו לרקום עלילה שקרית נגד תא"ל עופר וינטר, כדי לסכל את מינויו כמח"ט גבעתי. אם זה יוכח כנכון, זה פשוט מזעזע.

מעניין לראות אם יקיר הקרן החדשה רביב דרוקר, שמפיץ מדי יום בלונים מלאי אוויר חם עליי ועל משפחתי ודורש עליהם חקירה, ידרוש גם חקירה על ההאשמה החמורה שהעלה נגדו אראל סג"ל.

ובאשר לערוץ 10 – מדובר בערוץ בעל עמדות שמאל רדיקליות לכל דבר ועניין, לכן לא פלא שהרייטינג שלו כל כך נמוך. משעשע בכל פעם לשמוע את אנשי הערוץ מדברים על נושאים חברתיים, בשעה שהבעלים שלהם נהנו מהטבות של מאות מיליוני שקלים על חשבון אזרחי ישראל".

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

שר הימין & דרוקר

השר נפתלי בנט, ראש הבית היהודי לא חיכה יותר מידי והחרה אחריו. "יש גבולות שלא חוצים" הוא הצהיר בדף הפייסבוק שלו, "הבוקר נחשף בגלי צהל כי תחקירן של ערוץ 10 הגיע לפגישה עם מח״ט גבעתי תא״ל עופר וינטר והקליט אותו עם מכשירי הקלטה ללא ידיעתו על מנת לגרום לו להודות בפשעי מלחמה שלא עשה ולהפילו מתפקידו".
בנט מזהיר ומדגיש כי כאן ארע "לא פחות: ניסיון של כלי תקשורת ישראלי להפיל קצין בכיר מכהן בהקלטה ללא ידיעתו. המקליט נחשף, למזלנו. עופר וינטר, תת אלוף בצה"ל, ראש מטה פיקוד המרכז, גיבור ישראל…יש לנו מספיק אויבים מבחוץ. אסור לנו להפיל את עצמנו מבפנים".
ובנט מסיים באזהרה חמורה: "הסיפור הזה הוא מסוכן ופוגע בצבא ובביטחון ישראל. אוי לנו אם קציני צה״ל יהיו טרודים מהקלטות וניסיונות הדחה של התקשורת במקום להיות מרוכזים בביטחון ישראל"

"נחצה קו אדום", כועס השר, "זו בושה גדולה, ואני מצפה מערוץ 10 לנקוט עוד היום בצעדים הראויים למקרה מבזה שכזה".

נראה כי דרוקר לא הבין בתחילה מאיפה נפלה עליו "מזימת הפלתו של ווינטר". הוא ידע כי הוא עומד לשדר תכנית תחקיר בעניין אחר הכרוך בקצין הזה והניח כי השידור הזה נועד להפנות את האש כלפיו וכלפי תוכנית מקור ולהכשיל שידור כתבת התחקיר על ווינטר.
אלש שדרוקר, כך מסתבר,  הוא עיתונאי מסודר ושלף בזריזות את הסיפור האמתי בו שלל מכל וכל את דברי עו"ד סבוראי הקשורים בו ואת האשמות שהוטחו בו על ידי סגל בתכניתו שבגלי צה"ל.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

 

גלי צה"ל – אין תגובה
מדוע לא פנתה הפקת התוכנית וסגל עצמו לשוברים שתיקה לקבלת תגובתם?
מדוע לא בדקה תחנת השידור את העובדות לאישורן לפני התכנית?
מדוע לא פנתה הפקת התכנית וסגל עצמו לרביב דרוקר לקבלת תגובתו, או לחילופין לפחות להעלותו לתגובה בשידור חי?
מגפון הפנה את השאלות לירון דקל, מפקד תחנת גלי צה"ל. השאלות התקבלו, אך בגלי צה"ל בחרו שלא להגיב עד לפרסום כתבה זו. אם וכאשר תגיע תגובה, היא תפורסם.

5 Comments

  1. גורן
    7 בדצמבר 2016 @ 10:08

    אתמול, גלי צה"ל, אראל סגל, שליח הימין בתקשורת, מה זה ? שליח הימין בתקשורת אני מבין ששאר העיתונאים הם שליחי השמאל בתקשורת מה זו החלוקה האם כותבים על רזי ברקאי שהוא שליח השמאל בתקשורת העיתונאי אראל סג"ל מבאי אנשי חצרו של ראש הממשלה (בדעותיו לכל הפחות) ????? למה כאשר מדובר בעיתונאי מהימין מדגישים את דעותיו הפוליטיות וכאשר מדברים על עיתונאי שמאלני מעולם לא יצרפו לשמו של אותו עיתונאי את התואר שהוא מהשמאל משהו רע עובר על התחנה. מעניין כאשר רזי ברקאי פגע במשפחות השכולות לא כתבו מה שהוא רע עובר על התחנה

    • אליק מאור
      7 בדצמבר 2016 @ 10:17

      שאל את מר סג"ל. הוא ללא ספק יבהיר לך את מיקומו.

      • גורן
        7 בדצמבר 2016 @ 16:05

        אליק עם כל הכבוד לא אלה הדברים שביקשתי תשובה עליהם ……

  2. מירב
    7 בדצמבר 2016 @ 9:45

    לא נכון. הוא הגיב אתמול בשידור אחת לאחת על כל הטענות.

    • אליק מאור
      7 בדצמבר 2016 @ 9:57

      אכן דרוקר הגיב יממה אחרי השידור – אז העלו אותו לתגובה. זו איננה עיתונאות לשמה. זה יותר כסת"ח. האישו איננו דרוקר וכדומה האישו הוא השדר שתחת איצטלא של עיתונאי לכאורה, פועל בתכנית פובליציסטיקה מבלי לברר עובדות ומאפשר הטחת האשמות בגורם (במקרה זה, דרוקר) מבלי שלגורם יש אפשרות להגיב בזמן אמת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן