Skip to content

תקשורת החיזבאללה: ישראל תקפה הלילה שדה תעופה בדמשק

רשתות תקשורת סוריות ואלו המקורבות לחיזבאללה דיווחו על שורת פיצוצים עזים בשדה התעופה הצבאי הסורי. רשת אל מיאדין המזוהה עם החיזבאללה מאשימה כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות בשדה התעופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורמי תקשורת המזוהים עם משטר אסד מדווחים כי היום (רביעי) לפנות בוקר נשמעו מספר פיצוצים עזים ברחבי דמשק ומיד אחר כך נשמעו צופרי מכוניות המכבי אש העושים דרכם במהירות לכיוון שדה התעופה הצבאי בפרבר אלמזה שבדמשק.  להבות אש שנראו בשמי האזור הצביעו בברור כי קרה משהו בשדה התעופה הצבאי -אלמזה . הפיצוצים העזים נשמעו היטב גם בארמון הנשיאות של אסד הנמצא  קרוב למקום.

פיצוצים בשדה התעופה נשמעו ברחבי דמשק והלהבות האירו את השמים (צילום: תקשורת סורית)
פיצוצים בשדה התעופה נשמעו ברחבי דמשק והלהבות האירו את השמים (צילום: תקשורת סורית)

רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ישראל היא זו שתקפה הלילה מוצבים בשדה התעופה אל-מזה שבאזור דמשק מהמרחב האווירי הלבנוני. המשטר הסורי טרם מסר תגובה רשמית, אך בדיווח ממקורבי המשטר הסורינמסר כי: "כלי טייס של האויב הישראלי תקפו מצבורי דלק ומחסני נשק בתוך מתחם שדה התעופה הצבאי באלמזה".
לפי "אל-מיאדין" הנסמכת על הודעה של ההסברה הצבאית בחיזבאללה, "תושבי דמשק התעוררו בשעה ארבע לפנות בוקר לפיצוצים עזים, שובלי אש ועשן באזור שדה התעופה הצבאי אל-מזה הנושק לבירה דמשק". נאמר כי גם אמבולנסים הגיעו למקום. התקיפה, כך נמסר, כוונה למוצבים צבאיים בתוך השדה. עם זאת הם טענו כי טרם פורסמה הודעה רשמית סורית בנוגע למה שקרה אך כמעט ודאי שמדובר בתקיפה ישראלית משטח לבנון. גם אתרי חדשות ומידע המקורבים למשטר אסד יצאו בזריזות עם הודעות כי הפיצוצים והדלקות בשדה באו בעקבות תקלה כלשהי שארע באזור השדה. ישראל, כדרכה, לא מגיבה לפרסומים והאשמות של גורמים זרים.  
גם רשת אל-ערבייה ציטטה גורמים שטענו שמדובר בתקיפה ישראלית. באתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" נמסר על דיווחים לא לפיהן ישראל תקפה באזור שדה התעופה הצבאי אל-מזה מטה פיקוד ומסלול המראה. עם זאת, כתב א- נאשרה מציין כי הוא לא הצליח להצליב מקורות ולאמת  את הדברים. שדה התעופה אל-מזה נחשב לאחד מהאזורים המאובטחים של המשטר בבירה וכולל שורה של מחסני נשק ותחמושת.

 
מה יש בשדה התעופה שיכול "למשוך אש" ?

נציב נט, מומחה לענייני ביטחון מסביר כי למעשה יש לישראל הרבה מאוד עניין בשדה ואזור הסמוך לו.  לדבריו שוב מככבת דיוויזיה 4 של השריון הסורי בעין הסערה של תקיפה 'אלמונית' על מטרות בשדה התעופה הצבאי באלמזה בו נשמעו היום לפנות בוקר פיצוצים ובעקבותיהם פרצו שריפות. על פי הפרסומים יש בשדה התעופה מחסני נשק ותחמושת וטילים של דיוויזיה 4 שריון. בבסיס יש עוד מתקנים ויחידות צבא לרוב כך שההערכה איזה מהם נפגעו מבוססת על הערכות בלבד ואינן מדויקות.
בתחום שדה התעופה אלמזה ממוקמות גם יחידות צבאיות וביטחוניות לרוב של צבא סוריה ומשטרו. בין היתר נמצאים שם : יחידות הגנה אווירית, מודיעין חיל האוויר, סוללות ארטילריה וטק"ק (טילי קרקע-קרקע)  הפועלות דרך קבע נגד שכונות סוררות במרחב דמשק כמו מועדמיית א-שאם ואלמזה ודאריא. בשדה נמצאת גם היחידה לתפקידים מיוחדים של מודיעין חיל האוויר הסורי – ארגון המודיעין הגדול בסוריה. זה המקום לציין כי כשהשדה עצמו נבנה הנשיא הקודם, חאפז אל אסד מנע בניית בתים גבוהים מסביב לשדה ובמהלך המרד הנוכחי בנו של חאפז, הנשיא בשאר אסד, הרס גושים שלמים של בניינים שצפו לעבר השדה גם כדי למנוע תצפיות וטיווח השדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן