Skip to content

איכות השלטון: לחקור את שרה נתניהו בחשד להדלפת חומרי חקירתה

התנועה תובעת מהיועץ המשפטי לממשלה להכליל את רעיית ראש הממשלה או מקורבים לה בחקירת הדלפת חומרי החקירה מחקירתה. התנועה נסמכת על דברי ח"כ רוזנטל (מחנה ציוני) לפיהם: "קיימת פרקטיקה של פרסום דברים הנחזים להיות הדלפות...וכי הוא יודע על מקרה בו מקורב למשפחת נתניהו נהג כך, כדי לשרת אינטרסים שלהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנתה הבוקר (רביעי) לאביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה בבקשה להכליל בחקירה לאיתור הגורמים המדליפים מידע מתוך חקירות המשטרה בה נחקרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בחשד לפלילים, את מקורביה של נתניהו ואותה בחשד לפיו מקורבים לה או מטעמה היו אלו שהדליפו את המידע אודות תמוללי החקירה בסמוך לסיום חקירתה במשרדי יאח"ה בלהב 433.
במכתב שנשלח למנדלבליט מציינת עורכת הדין צרויה מידד-לוזון, היועצת המשפטית של התנועה כי בהמשך לבקשתם מהיועץ להורות על פתיחת חקירה משטרתית, אותה העבירו לידיו כבר ביום שני השבוע בנושא: "בהמשך היום, העלה ח"כ מיקי רוזנטל טענה, לפיה קיימת פרקטיקה של פרסום דברים הנחזים להיות הדלפות, אך אינן כאלה, ומטרתן לפגוע במיצוי החקירה, וכי הוא יודע על מקרה בו מקורב למשפחת נתניהו נהג כך, כדי לשרת אינטרסים שלהם בהליך חקירה ולפגוע במשטרה".
נוכח כך, למען הבהר ספק, אנו רואים חשיבות בכך שחקירת ההדלפות תקיף את כל החשדות הרלוונטיים למקרה זה ובהם האפשרות שהמידע שפורסם על החקירות, פורסם ביוזמת גורם מקורב או מטעם הגב' נתניהו, שביקש ליצור את הרושם שמידע כאמור הודלף מהמשטרה או מהפרקליטות ובכך לפגוע בתדמית המשטרה ובתפקודה בחקירת פרשה זו" נכתב במכתב.

נתניהו: לא הדלפתי (ארכיון - צילום מסך)
נתניהו: לא הדלפתי (ארכיון - צילום מסך)

עורך הדין יוסי כהן, פרקליט משפחת נתניהו הגיב אמש לדברי ח"כ רוזנטל ואמר: "חבר הכנסת מיקי רוזנטל צריך להתבייש בהאשמות הסרק המרושעות שלו נגד רעיית ראש הממשלה. איך יכולה הגברת נתניהו להדליף את מה שקורה מאחורי הקלעים אצל חוקרי המשטרה? איך היא יכולה להדליף פרוטוקולים של עשרות שאלות ותשובות, כשהעותק היחידי נמצא בידי המשטרה?, החקירה בנידון, כפי שדורשת הגברת נתניהו, תעשה צדק ותחשוף את האבסורד המרושע בדבריו של מיקי רוזנטל שיצטרך להתנצל בפניה".
כהן פנה אף הוא בשם רעיית ראש הממשלה ותבע לפתוח בחקירת ההדלפות. הוא הלין בפני היועה"מ כי "עוד בטרם הגעתה לחקירה, כשרעיית ראש הממשלה הייתה בדרכה מירושלים ללוד, הודלף דבר החקירה לאתר נענע10 ולאחר מכן לאתר Ynet. כבר בכניסתה של רעיית ראש הממשלה למשרדי היחידה, המתינו בחוץ צלמים וצוותי טלוויזיה, שקיבלו מידע מוקדם על דבר החקירה. זמן קצר לאחר שהחלה החקירה, דיווח על כך ברוך קרא בערוץ 10, ומחול השדים השקרי, המתוזמן והמתוזמר סביב החקירה יצא לדרך בכלי התקשורת".

נתניהו זועמת וטוענת כי הדברים הגיעו לשיאם במהדורות החדשות ביום שישי בערב, 2 בדצמבר 2016, בטרם חלפו אפילו 24 שעות ממועד סיום חקירתה של רעיית ראש הממשלה במשטרה. "ב"אולפן שישי" של חדשות 2 שידר משה נוסבאום תמלילים מזויפים מתוך חקירת הגברת נתניהו, אשר שיקפו בצורה כוזבת, מסולפת ומעוותת את מהלך חקירתה וששמו בפיה דברים שלא אמרה", כותב הפרקליט ליועה"מ.  לדבריו "שידור תמלילים אלה נועד ליצור מצג שווא ביחס לתשובות שהשיבה מרשתנו בחקירה, ושהן ניתנות להוכחה מוחלטת בהיותן מוקלטות ומתועדות במשטרה. מצג שווא זה של תשובותיה של הגברת נתניהו נועד לקומם עדים אחרים נגד מרשתנו."
כהן מדגיש כי לא מדובר  "בטעויות בודדות, פה ושם, אלא בסילוף זדוני של הדברים שיוחסו לה ושתילה שיטתית של דברי כזב שלא היו ולא נבראו בחקירה ב-1 בדצמבר 2016".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן