Skip to content

שבת שקטה ומתוחה בעמונה

לצד תושבים שמקפידים על שבת שקטה ונעימה ללא שיחות והכנות לקראת ההתנגדות לפינוי ההתנחלות הלא חוקית, ניכר המתח באוויר. בסוף השבוע הגיעו מאות צעירים להתנחלות ושוכנו במבנים ארעיים ובשרוולי חממות לגידולי תות שדה. "זוכרים את כפר מימון? הפעם הולכים עד הסוף" - הבטיח מנשר שחולק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בשבת אנחנו נחים, עוסקים בענייני משפחה, קוראים ולא מתעסקים בענייני הפינוי ופוליטיקה", אמרו היום (שבת) תושבים בעמונה. אבל את השקט הזה של יום השבת העכיר מתח עז של תושבי ההתנחלות הקטנה שניכר בפניהם. רבה של עמונה, צעירים שהגיעו לעמונה בעקבות הקריאה להגן על ההתנחלות סיפרו כי רבה של עמונה, יאיר פרנק אמר להם שלא יסבול שום אלימות וכי צעירים שלא ישלטו ברגשותיהם ויבחרו באלימות, יגורשו.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
המחסות למתנדבי ההתנגדות (צילום: ציפי מנשה)
המחסות למתנדבי ההתנגדות (צילום: ציפי מנשה)
פנים השרוולים (צילום: ג'נין וולף)
פנים השרוולים (צילום: ג'נין וולף)

מאות נערים ומשפחות הגיעו אתמול לעמונה במטרה לשהות במקום בשבת ולהתארגן לקראת הפינוי שאולי יגיע בימים הקרובים. צבי סוכות, מנהל השטח של מטה המאבק אמר אמש: "אנחנו נערכים לפינוי בזמן הקרוב וכל הזמן נקפיץ לפה אנשים. צפויים להגיע לפה כמעט 1,000 איש לשבת, לא רק בני נוער, אלא גם משפחות".  תוך כך הנחה נתניהו את פרקליטות המדינה  להגיש מחר – יום ראשון בקשה לבג"ץ  לדחות ב-30 ימים נוספים את פינוי המאחז. בקשה שספק אם שופטי העליון יעתרו לה לאחר שקבעו לפני שבועיים כי ניתנו למדינה דחיות על גבי דחיות ביצוע הפינוי ולמדינה הייתה שנה תמימה להיערך  לכך.  סוכות הסביר כי מטה המאבק הכין מזון ומים לכל המאות שהגיעו ויגיעו ומקומות לינה. ואכן במתחם ההתנחלות הוכנו שורות מחסות שהוכנו בשרוולי דמוי חממות לשתילי תות שדה, בהם משוכנים וישוכנו מאות הצעירים ובני הנוער הצפויים להגיע למקום ולהתנגד לפינוי.

"שנית עמונה לא תיפול – הפעם הולכים עד הסוף" לצד "מוות לערבים"

 

בניגוד לדברי ההרגעה הנשמעים כלפי חוץ, השלטים המפוזרים בישוב הקטן מספרים סיפור שונה. לצד כרזה שקוראת לחיילי צה"ל לסרב פקודה, תלויים שלטים אחרים שמבטיחים כי " שנית עמונה לא תיפול", על עמונה לא נוותר וכרזה אחרת שמאשימה את שופטי העליון ברדיפה של כבוד ולמען האגו שלהם. כל אלו לצד ציורי יד מניפה סכין עם הכיתוב: מוות לערבים. בפלייר שחולק בין בני הנער ופעילי ההתנגדות לפינוי נאמר בין השאר: "זוכרים את כפר מימון? (כפר מימון  בתקופת פינוי גוש קטיף א.מ) הפעם הולכים עד הסוף".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

ביום חמישי האחרון הפיצו תושבים בעמונה הודעה שלפיה הפינוי המתקרב מתוכנן לטענתם לקראת הערב, מוצאי שבת. בהודעה נכתב כי על התומכים להגיע כמה שיותר מהר לעמונה, אפילו לפני השבת, מחשש שהכבישים ייחסמו. בתגובה לכך כבר במהלך אתמול הגיעו לעמונה מאות צעירים שצפויים לשהות שם ביממות הקרובות.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

בהודעה נאמר: "פינוי עמונה יצא לדרך. כולם מגיעים עכשיו לעמונה. לפי כל ההערכות הפינוי יתבצע במוצאי שבת הזו. כולם-כולם מוזמנים להגיע לעמונה ולשהות כאן גם בשבת. הדרכים ייחסמו – יש להקדים ולהגיע. הביאו ביגוד חם ובואו. שתפו. כי יישוב יהודי לא מחריבים". המצטרפים למחאה התבקשו להביא עמם שק שינה, אוהל, ביגוד חם מאוד, הרבה אוכל, נייר טואלט ומצלמה.
מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, פרסם השבוע קריאה לחברי התנועה להימנע מהגעה לעמונה. בהודעה צוין כי "תנועה גדולה ואחראית פועלת מתוך שיקול דעת ולא על פי מסרונים אנונימיים אלה או אחרים. אנו יודעים שעתיד ההתיישבות, כמו עתיד העם והתורה – תלויים בע"ה בהמשך עמלנו החינוכי. על כן, דווקא עתה – שבת ארגון בתנועת בני עקיבא מתקיימת כרגיל. "

(השתתפו בכתבה ציפי מנשה, ג'נין וולף ודן בר דב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן