Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 13 בדצמבר, 2016

שטח סטרילי, מאהבות בתשלום, חזירי המלחמה, מיין קאמפף של היטלר, רייב איראני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 שטח סטרילי, ערוץ 1

לראשונה נמצאים מול המצלמה מי שבדרך כלל נמצאים ברקע – אנשי יחידה 730 היחידה הממלכתית לאבטחת אישים בשב"כ. הם פורשים את הרקע וההיסטוריה מאז ימידוד בן גוריון. מהמאבטח של ראש הממשלה הראשון, שעדיין כואב את פציעתו של בן גוריון בניסיון התנקשות בכנסת, ועד למאבטחים והמפקדים ששירתו בתקופת רצח רבין, בה נכשלה היחידה כישלון מהדהד שאת תוצאותיו אנחנו חווים עד היום. בין מפקדי היחידה ושומרי הראש בסרט בולטת דמותו של עובד נתן ז"ל – מאבטח ותיק, בוהמיין ודמות ירושלמית צבעונית, שהביוגרפיה שלו שזורה בחייהם של גולדה מאיר, אשכול, רבין ופרס באירועים שהם אבני דרך בתולדות המדינה. איך כשלי אבטחה בודדים השפיעו על התרחקות ראש הממשלה מאזרחיו? האם רצח רבין היה יכול להימנע? ומי האחראים למחדל? האם האבטחה המוגברת היום באמת הכרחית? האם ראש ממשלה יכול להירצח שוב בישראל של 2016? במאי: גיל מזומן.

22:00 מאהבות בתשלום | Félvilág Demimonde, ערוץ Yes3 

משרתת צעירה בבודפשט של תחילת המאה ה-20, מתחילה עבודה חדשה בביתה של מי שמתגלה לה, באיחור, כזונת צמרת, הנתונה למרותו של גבר בעל אמצעים ששולט בחייה. הבוסית מייעדת את המשרתת להפוך להיות היורשת שלה, בזמן שהיא הולכת ומסתבכת בפרשת אהבים עם בחור צעיר, למורת רוחו של המפרנס העיקרי שלה. שחקנים: פטרישיה קובאץ', דורקה גרילוס ("סול קיצ'ן"). במאי: אטילה סזאז. הונגריה, 2015.

22:00 חזירי המלחמה | War Pigs, ערוץ Hot אקשן 

סרט מלחמה עתיר אקשן בכיכובם של דולף לאנדגרן, מיקי רורק ולוק גוס. יחידה מיוחדת של צבא ארה"ב שמורכבת מחיילים לא יוצלחים מקבלת הזדמנות להוכיח את עצמה, כשהיא נשלחת מעבר לקווי האויב הנאצי. המטרה של הלוחמים היא לתפוס אמצעי לחימה משוכלל, שעלול להעניק יתרון משמעותי לאויב הגרמני. בימוי: ריאן ליטל. ארה"ב, 2015.

22:00 מיין קאמפף של היטלר | Hitler's Mein Kampf: A Dangerous Book, ערוץ Hot8 

בתחילת 2016 פג תוקף זכויות היוצרים על ספרו של היטלר, מיין קאמפף, הספר עלול בכל רגע להיות זמין בחנויות ספרים ברחבי גרמניה ממש ליד שאר רבי המכר. הסרט עוסק בדיון שהתעורר סביב השאלה האם יש לאסור את הדפסתו מחדש. הסרט מספק הצצה מקרוב אל התנ"ך של התנועה הנאצית. מה מקורו ומדוע נכתב? מה היו כוונותיו של היטלר כשכתב אותו בשנת 1920 וכיצד פרסומו השפיע על הציבור בגרמניה? תוך כניסה אל נבכי הספר ותקופתו, הסרט בוחן האם הספר המדובר עלול להיות מסוכן אם יתפרסם בימים אלו. גרמניה, 2016.

22:00 רֵייב איראני | Raving Iran, ערוץ Yes דוקו 

שני תקליטנים קוראים תיגר על המשטר המוסלמי. אנוּש ואַראש ניצבים בליבה של סצנת הטכנו של טהרן. אי-אפשר לפספס את התשוקה העצומה שלהם למוסיקה ולסיבוב תקליטים. אבל המדינה בה הם חיים גובה את המחיר: הם צריכים להתחמק מהמשטרה, לשקר לפקידי ממשל, להפיץ את המוסיקה שלהם בשוק השחור. כשהם מחליטים לארגן רֵייב סודי במדבר, אנוּש נעצר, ויאושם לגבי העתיד הצפוי להם באיראן הולך וגובר. או אז הם מקבלים שיחת טלפון ממארגן פסטיבל הטכנו הגדול ביותר בעולם, ובה הוא מזמין אותם להופיע בשווייץ. אלא שכדי להגשים את חלומות הדי.ג'יי שלהם, שני הצעירים צריכים להחליט: האם המוסיקה שלהם, הביטוי האמנותי והחופש שווים את הקרבת המשפחה, החברים, התרבות והמולדת? בימוי: סו מיורס. 84 דקות, שווייץ, 2016.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן