Skip to content

הסערה הבאה: בחרמון מצפים לשלג ובכינרת מילוי המאגרים

באתר החרמון מקווים לשלג אחרי הסערה הצפויה להתחיל מחר בלילה וברשות הכינרת למילוי חלקי של האגם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתכוננים לסערה  הקרובה – החזאים צופים כי מחר (שלישי) החורף יחזור ובאתר החרמון נערכים למערכת השלג שצפויה לפי התחזיות להיכנס לאזורנו מחר בלילה.
ע"פ התחזיות שלג יחל לרדת במפלס העליון וביום רביעי צפוי להיות יום מושלג וסוער כשעל פי הצפי השלג יערם מגובה 1600 מ' (גם במפלס התחתון). הטמפ' תרד ל מינוס 7מעלות במפלס העליון ולמינוס 3 מעלות בתחתון.

לדברי ירון מילס מנכ"ל האתר: "הצפי כרגע ע"פ המודלים הוא לשלג משמעותי יותר מהמערכת הקודמת כ-20 ס"מ במפלס התחתון. עדיין אין בידינו ודאות לגבי פתיחת האתר עם החלשות המערכת, ככל הנראה שלג לסקי עדיין לא יהיה מספיק.
היתרון הגדול הוא שמערכת שלג זו מגיעה אחרי מערכת ראשונה שעדיין חלקים ממנה נותרו על ההר וגם הטמפ' נמוכות מאוד".

תרגיל חילוץ בחרמון (צילום: מיקי ענבר)
תרגיל חילוץ בחרמון (צילום: מיקי ענבר)

ביום חמישי צפויה המערכת הסוערת  להיחלש אך יהיה קר מאוד. יום ד' לפי התחזית האתר צפוי להיות סגור למבקרים עקב תנאי מזג אויר סוערים.
אבל בחרמון לא מחכים לניסים ולכן היום התקיים באתר החרמון כחלק מההערכות לחורף 2017 תרגיל חילוץ מרכבל בגובה. התרגיל התקיים במסגרת הערכות שגרתית לעונת החורף וכחלק משגרת בדיקות ובטיחות המתקנים.

השקט שלפני הסערה - חוף צינברי בכינרת (צילום: רשות הכינרת )
השקט שלפני הסערה - חוף צינברי בכינרת (צילום: רשות הכינרת )

גם ברשות הכינרת נערכים למערכת החורפית ומצפים למימי הגשמים והנחלים שימלאו את האגם שתכולתו הצטמצמה  עד מאוד ולכן ביצעו היום עבודות הכוללות ניקוי מעברי מים וסחף, הגבהת סוללות בתעלות המים השונות, גיזום צמחיה, פינוי מכשולים, איסוף פסולת, בניית מתקנים הידראוליים וכן מגוון עבודות עפר. כלל העבודות התבצעו מתוך מאמץ לשמור על תקינות התעלות והמתקנים השונים, במצב של גשמים עזים כצפוי במערכת הקרובה.

עבודות שימור קרקע לקראת הגשמים (צילום: רשות הכינרת)
עבודות שימור קרקע לקראת הגשמים (צילום: רשות הכינרת)

צוותי פיקוח וניהול החופים של רשות הכינרת, עמלו בימים האחרונים על השלמת עבודות הגיזום הבטיחותי בעצים בחופי הכינרת, כהכנה למערכת הצפויה. לצורך ביצוע עבודות הגיזום, התקיים סקר עצים על ידי אגרונום מוסמך מטעם משרד החקלאות, במהלכו מוספרו, סומנו וצולמו כל העצים בחופי איגוד ערים כינרת, נערך להם מיפוי על גבי תשריט ומעודכנת תעודת הזהות הממוחשבת של כל עץ. בהתאם לסקר מטופלים העצים בהרמת נוף, גיזום בטיחותי ואף כריתה של עצים מסוכנים בהתאם לצורך, תוך קבלת אישור מהקרן הקיימת לישראל.

לדברי דנה בכר, מרשות הכינרת כל החופים שבאחריות הרשות מטופלים באופן שוטף מבחינה בטיחותית על מנת למנוע ככל הניתן נפילת ענפי עצים וקריסת של עצים. "נערכנו לקראת אירוע מזג האוויר הסוער הצפוי, צוותים שלנו עובדים לאורך כל השנה בתחזוקה והפעלת החופים. כולנו תפילה, כי המערכת הקרובה תביא גשמי ברכה ותעלה את מפלס הכינרת", ציינה בכר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן