Skip to content

איכות ללא פשרות

בשבוע הקרוב יגיע לארץ לשלושה מופעים בלבד בלט ז'נבה שהוא מותג של איכות ללא תחרות. הבלט שנוסד ב-1962 רכש לעצמו מוניטין הן בשל הבסיס הקלאסי האיתן של רקדניו ובעיקר בחדשנותו. המשכן לאמנויות הבמה, 22.12.2016-19.12.2016
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהל הבלט טוביאס ריכטר ומנהלו האמנותי פיליפ כהן הפכו את הבלט של ז'נבה למרכז של זירת המחול העכשווי. במשך שמונה שנים (1978-1970) שימש הכוריאוגרף הנודע ג'ורג' בלאנשין כיועץ אמנותי ללהקה. בשלוש עשרה השנים האחרונות היא נמצאת בניהולו של פיליפ כהן המקפיד על שילוב של קלאסיקה עם מודרנה עדכנית. כהן, יליד מרוקו, רקד בבלט של נאנסי והפך ליד ימינו  של דומיניק בגו. הוא למד אצל מרס קאנינגהם.

 אור, יצירתו של קן אוסולה, קרדיט Vincent Lepsele
אור, יצירתו של קן אוסולה, קרדיט Vincent Lepresle

בארץ יעלו את "אור" – יצירתו מלאת הדמיון של הכוריאוגרף והרקדן השוויצרי קן אוסולה. לצלילי הרקוויאם של פורה ועל רקע עלטה שהופכת למשחקי אור וצל מקיימים 22 הרקדנים דיאלוג בין אור לחושך, חיים למוות. המוזיקה השמימית הרוחנית של פורה מקבלת תרגום גשמי לעוצמת הגוף.

 אור, יצירתו של קן אוסולה, קרדיט Vincent Lepresele

"גלורי" היא יצירתו של הכוריאוגרף היווני אנדוניס פוניאדאקיס, לצלילי המוזיקה של הנדל. הגוף יוצר האנשה של המוזיקה. המחול הוא לעתים לירי ולעתים מוחצן אך הוא תמיד מלא עוצמה. פוניאדאקיס שרקד בלהקתו של מוריס בז'אר וייסד  ביוון להקה משל עצמו – הוא כוריאוגרף עטור פרסים. הוא קנה את שמו בכוריאוגרפיה שיצר לסרטו של דארן ארונופסקי "המבול".

משום מה דווקא את השאיפה אל הטוהר הנשגב מתרגם מעצב התלבושות של הלהקה לתחתונים צחורות החושפות שרירי ירכיים "עוצמתיות".

לא הייתי מחמיצה את המפגש עם הלהקה שמשדרת בעיקר איכות ללא תחרות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן