Skip to content

יקב נטופה,טרואר גלילי בניחוח צרפתי

יקב שמבטא את הטרואר של הגליל התחתון, מתמקד בזנים ים-תיכוניים ומפיק יינות בסגנון העולם הישן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו מאמינים שעיקר העבודה נעשה בכרם" אומר לי יהב אלמי מנהל יקב נטופה. יקב נטופה שבצר את בצירו הראשון אמנם רק בשנת 2009  נושא עמו מסורת יין עשירה ביותר אותה מספק היינן פייר מיודובניק ,יהודי שעלה מצרפת ובאמתחתו ניסיון של כ 37 שנים בתעשיית היין באירופה (אותו הוא עדיין ממשיך לחלוק עם לא מעט יקבים המייצרים יינות כשרים באירופה).  הרעיון של יקב נטפה הוא לא להיות "עוד יקב", אלא להיות יקב שמבטא את הטרואר שלו, הטרואר של הגליל התחתון ומתמקד בזנים ים-תיכוניים, המתאימים לאזורנו. לכן את היין של היקב מפיקים מכרמים השייכים ליקב , כ- 120 דונם של  כרמים הנטועים באדמת עין דור שבגליל התחתון ומנוהלים על ידי שחר מרמור ,יינן בהכשרתו, וגדלים בהם זנים מגוונים, כגון: סירה, מורבדרה, גרנאש, טמפרניו, טוריגה נסיונל, שאנין בלאן ורוסן, זנים ים-תיכוניים שהתאמתם ל"טרואר" ממצה בצורה המרבית את איכות הפרי ואת תכונותיו. טעימת רוחב של יינות היקב מגלה לנו את טעמי האזור:

מגוון מיינות יקב נטופה (צילום: דן בר-דוב)

התחלנו עם דומיין נטופה רוזה 2016, יין שטרם בוקבק והיינו הראשונים לטעום אותו היישר מהמיכל, שילוב סמוק של ענבי סירה בעלי ארומות וטעמי פרי עשירים שעטופים במעטפת עדינה ומאוזנת של ענבי המורבדרה. וגרנאש  פרחוני,ריחני עם סיומת מתקתקה.

עברנו לדומיין נטופה אדום 2013  – בעל ניחוח פרחוני של הסירה עם מאפייני פירות אדומים וסיגליות לצד המורבדרה שמוסיף ארומטיות עדינה. לאחר שהתיישן בחביות אלון צרפתי במשך 7 חודשים וייצר יין בעל גוף בינוני-קל  המתאים לשתייה יומיומית (היין זכה לציון של 92 במגזין דקנטר)

לאטור נטופה אדום 2012 – בלנד אלגנטי של סירה ומורבדרה. הסירה עם מאפייני הפירות האדומים והסיגליות ולצדו המורבדרה עם מעטפת אדמתית עדינה, ששהו  במשך 13 חודשים בחביות אלון צרפתי. מלא בניחוחות של פירות יער ,שזיף ושוקולד ובעל טעם מורכב ועמוק,אך עם זאת מאוזן לא משתלט.ליווי נפלא לכל ארוחה.

נטופה דור 2013 – לראשונה בנטופה מופק יין אדום זני מענבי סירה בלבד .הייצור התאפשר היות ויבול בציר 2013 היה יוצא דופן. הבשלה מושלמת ויצירה ייננית מוקפדת הרכיבו יין עם ארומות וטעמים מרוכזים, מורכבים והרמוניים שמביאים לידי ביטוי מלא את איכות הזן. 100% ענבי סירה שעברו יישון של  15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי,  אלכוהול 13.5%.

חדר הטעימות של יקב נטופה (צילום: דן בר-דוב)

נטופה טינטו 2013 – חיבור של שני זנים שונים למדי: הטוריגה נסיונל הפורטוגלי ,המוכר לנו מיין הפורט, המספק ארומות וטעמים נפלאים ולצדו זן הטמפרניו בעל הארומות מתונות יותר היוצרים יחדיו, לאחר יישון של 10 חודשים בחביות אלון צרפתי, נוצר יין בעל גוף קל-בינוני ,קליל וכייפי לשתיה.

LBV יין קינוח בסגנום פורט (צילום: דן בר-דוב)

הסיום הוא עם יינות הקינוח של יקב נטופה ,הנטופה רובי 2012 – יין קינוח אצילי בסגנון פורט מבטא את החיבור המיוחד של הטוריגה נסיונל והטמפרניו. היין, שהתיישן במשך שנתיים בחביות ישנות, מבטא לצד מתיקות ואלכוהול דומיננטיים, עושר פרי וטעמים שיוצרים חווית קינוח יוצאת דופן.

 LBV2010    יין קינוח בסגנון פורט במיטבו   לאחר ארבע שנות יישון בחביות ישנות, נוצרה הרמוניה מיוחדת במינה שמספקת חגיגת טעמי פירות יבשים ושוקולד מדהימים (שתו את זה לצד עוגת שוקולד, התוצאה מדהימה), 20% אלכוהול.

ביקב נערכות סדנאות יין,הכנת שוקולד,והכנת נקניקיות לפרטים: http://www.netofa.com/he/home

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן