Skip to content

עתירה לבג"צ – הורה למנדלבליט ולניצן לתבוע החזר כספים משרה נתניהו

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר לבית הדין הגבוה לצדק להורות ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לתבוע מרעית ראש הממשלה את כלל הפיצויים שנפסקו לטובת עובדי בית ראש הממשלה כמו גיא אליהו ומני נפתלי כולל הוצאות משפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שני) לבית המשפט הגבוה לצדק בבקשה למתן צו על תנאי אשר יורה על אביחי מנדלבליט היועץ המשפט לממשלה ושי ניצן פרקליט המדינה להגיש תביעה כנד שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, לפצות או לשפות את קופת הציבור בגין הנזקים שהסבה לקופת הציבור, נוכח הכרעת בית המשפט בפסק הדין בעניינו של גיא אליהו. בעתירה כותבים עורכי דין אליעד שרגא וצרויה מידד-לוזון  כי היות ולאחרונה הגישו עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר תביעות בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בין היתר, בגין התנהלותה הפוגענית של שרה נתניהו ובגינם קבע בית הדין כי על מדינת ישראל לשלם פיצויים לעובדי המעון לשעבר – 80 אלף ₪ למני נפתלי מי שהיה לאב הבית במעון ראש הממשלה ועוד 65 אלף ₪ לגיא אליהו, עובד בית ראש הממשלה לשעבר, קבע בית הדין לעבודה כי ההעסקה הפוגענית בגינה זכו העובדים בפיצוי כספי, נגרמה כתוצאה ממעשיה המשפילים והמבזים של  נתניהו כנגד מר אליהו. פסק הדין מפרט באריכות דוגמאות להעסקה פוגענית זו. בעתירה מסתמכים עורכי הדין שרגא ומידד – לוזון על פסקי הדין שנתנו בעיקר בנוגע לתביעת גיא אליהו ומציינים כי אינם מביאים בפני בית המשפט את פסק הדין של השופטת, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים,  דיתה פרוז'ינין, בעניינו של נפתלי היות ונתניהו ערערה על פסק הדין וכך גם נפתלי ועניינים עומד ותלוי בבית המשפט ולכן עד "לקבלת פס"ד חלוט, לא תעסוק העתירה בתביעת מר נפתלי, על אף שפניותיה נגעו גם אליו".

עורכי הדין שרגא אליעד שרדג וצרויה מידד-לוזון (צילומי: יח"צ)
עורכי הדין שרגא אליעד שרדג וצרויה מידד-לוזון (צילומי: יח"צ)

בהמשך חוזרים העותרים על תיאורי ההשפלות הפוגעניות והיחס המזלזל של נתניהו לעובדיה, כפי שהופיעו בפסק הדין בעניינו של אליהו. פסק דין שחייב את המדינה לשלם לעובד 65 אלף  וקובעים כי מאחר והוכח ונגזר בבית הדין האזורי לעבודה כי אשת ראש הממשלה אחראית למעשים אלו, הרי שהיה על היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדיה לתבוע מנתניהו לשלם את הפיצויים מכיסה הפרטי ולא להשית אותם על אוצר המדינה – כיס הציבור. עורכי דין התנועה מדגישים כי נתניהו איננה עובדת ציבור שכשלה ולא אישיות פוליטית שנבחרה לתפקיד ציבורי ומשכך איננה יכולה גם להסתייע במגננות הניתנות לעובד ציבור שסרח בטעות.

שי ניצן מימין ואביחי מנדלבליט במרכז נדרשים לתבוע מנתניהו להשיב כספים (צילומים: לע"מ)
שי ניצן מימין ואביחי מנדלבליט במרכז נדרשים לתבוע מנתניהו להשיב כספים (צילומים: לע"מ)

טרם פניית התנועה לאיכות השלטון לבג"צ, כבר בתחילת חודש יוני 2016, פנתה התנועה במכתב ליועה"מ ולפרקליט המדינה בדרישה כי יתבעו מאשת ראש הממשלה לשלם מכיסה את הוצאות המשפט והפיצויים שנסקו לטובת התובעים.  באמצע אגוסט השנה התקבל בתנועה לאיכות השלטון אישור ממשרד היועץ המשפטי לממשלה לפיו, פניית העותרת התקבלה בתחילת יולי והועברה לטיפול פרקליט המדינה. משראו בתנועה כי חלפו שלושה חודשים וטרם התקבלה תגובה לדרישתם, נשלח מכתב תזכורת שגם הוא לא נענה עד היום. גם מנדלבליט וגם ניצן העדיפו שלא להתייחס לתביעה. ולכן סבורים באיכות השלטון כי  משכשל פרקליט המדינה לפעול במסגרת ההליך עצמו להטלת החבות למעשים ולנזק על שרה נתניהו, נפגע האינטרס הציבורי שבמיצוי חובותיה ואחריותה המשפטיות של נתניהו וחובות אלו הוטלו, למעשה, על הציבור שנאלץ לשאת בעצמו בעול נזקיה של אשת ראש הממשלה. מסיבות אלו פנתה התנועה לבית הדין הגבוה לצדק בדרישה כי יורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לפעול מיד להשבת הכספים על ידי אשת ראש הממשלה לקופת הציבור.
ממשרד המשפטים נמסר מטעמם של פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט,  כי "תגובתנו תוגש לביהמ"ש, ככל שנידרש לכך".
רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, אליה הועברה בקשה לתגובה באמצעות דוברה ניר חפץ, בחרה שלא להגיב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן