Skip to content

משאית התנגשה לתוך שוק חג המולד בברלין – כנראה מעשה טרור

משאית כבדה דהרה ופגעה בשוק חג המולד בברלין, משטרת ברלין מדווחת על 12 הרוגים ו-48 פצועים. עדיין לא ברור אם מדובר בתאונה או בהתקפה מכוונת, למרות שמשטרת ברלין נוטה לכיוון התקפת טרור חשוד ממוצא פקיסטני עצור בידי המשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ברלין אישרה הבוקר (שלישי) כי החשד לפיגוע בשוק חג המולד בברלין מוצדק וכי היא רואה בכך כעת כמעשה טרור לכל דבר.
"החוקרים שלנו מניחים שהמשאית נסעה בכוונה לתוך הקהל בשוק חג המולד בברייטשיידפלאץ", נמסר ממשטרת ברלין "זו כנראה מתקפת טרור". משטרת ברלין הוסיפה כי "היא נוקטת את כל הצעדים המשטרתיים הדרושים בהתאם להערכה שמדובר במתקפת טרור".

בידי המתטרה חשוד ממוצא פקיסטאני עבריין מוכר, אם כי היא מתקשה עדיין לאמת את זהותו.

משאית דהרה אמש (שני) אל תוך שוק חג המולד הערב במרכז ברלין, לפי דיווחים עדכניים מדובר על 12 הרוגים ו- 48 פצועים. על פי הדיווחים מדובר המשאית כבדה שנעצרה ממש בתחילת השוק המסורתי הממוקם למרגלות כנסיית קייזר וילהלם.

מבט על - צילומים: טוויטר

הנהג ברח מהמקום  והנוסע שהיה לצידו נהרג כפי הנראה מהפגיעה. המשטרה עצרה חשוד בסמוך לגן החיות הקרוב. משטרת ברלין אישרה כי הנוסע היה ממוצא פולני.

הבעלים של המשאית טוען שהנהג היה בן דוד ועבד עבורו מזה 15 שנה, הוא טוען שהמשאית נחטפה, למרות שדובר משרד הפנים הגרמני טוען כי זו ספקולציה פרועה. הבעלים, פולני, טוען כי דיבר עם הנהג בצהרים והוא דיווח לו שהוא כבר בברלין .עדיין לא ברורה זהותו של העצור

מצד שני בתמונות הזמינות לנו כרגע מציבות סימני שאלה לגבי משמעות האירוע. ולמרות שעדי ראיה טוענים שהנהג לא האט והם משוכנעים שמדובר בפגיעה מכוונת בסגנון ניס (צרפת). שכן אם מדובר בפיגוע מכוון הרי שמשאית כבדה מהסוג הנ"ל לא היתה נעצרת בתחילת השוק.

המשאית אחרי הפגיעה בשוק - צילום טוויטר
בוחני המשטרה בודקים את המשאית - צילום: טוויטר

אמבולנסים רבים נמצאים בזירת הפיגוע

2 Comments

  1. גורן
    20 בדצמבר 2016 @ 11:56

    למה מצפים האירופים " לאחוות עמים"?

    • יעקב סלומון
      16 בינואר 2017 @ 15:26

      העיקר אנחנו היהודים אשמים תמיד כשזה אצלנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן