Skip to content

המשטרה עצרה את חבר הכנסת גטאס

בתום חקירה של שלוש שעות נעצר חבר הכנסת. המשטרה מתכננת לפשוט על ביתו על מנת להגיע למקורות שהעבירו לידיו את מכשירי הטלפון כרטיסי הSIM והפתקים שהעביר לפי החשד לאסירים ביטחוניים . מחר תבקש המשטרה את הארכת מעצרו. את הלילה יבלה חבר הכנסת בכלא ניצן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) נעצר הערב (חמישי) בידי חוקרי היחידה הארצית של משטרת ישראל (יאח"ה) בלהב 433 לאחר שנחקר שלוש שעות. לקראת חצות הועבר גטאס לכלא ניצן שם ישהה את הלילה.
גטאס נחקר באזהרה כשלפי החשד מיוחסות לו עבירות של של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר (הכנסת חפץ אסור/מסוכן). על פי החשד, החדיר חבר הכנסת טלפונים וכרטיסי SIM לאסירים ביטחוניים בניגוד לחוק. חבר הכנסת יובא מחר בסמוך לשעה 08:00 לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבימ״ש השלום בראשל״צ.
חוקרי יאח"ה, בפיקודו של תת ניצב כורש ברנור, מפקד יאח"ה, מתכוונים לפשוט על ביתו של חבר הכנסת. זאת, במטרה להבין מי העביר לו את הטלפונים ואת המסרים שהעביר חבר הכנסת לפי החשד לאסירים בפתקי נייר לאסירים.
העונש האפשרי על עבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר, ובפרט העברת טלפון נייד, הוא עד שלוש שנות מאסר. עם זאת, מצבו עלול להחמיר אם יוכח שהפעולה נעשה לכאורה במטרה לפגוע בביטחון המדינה או לסייע לארגון טרור. במצב שכזה, העונש על העבירה עשוי להגיע עד לעשר שנות מאסר.
גלעד ארדן השר לביטחון פנים אמר כי "המשטרה תפעל בנחישות ובנחרצות למיצוי  הדין עם ח״כ גטאס  בשל מעשיו החמורים. מי שמבריח מכשירי סלולר לרוצח בכלא מבין היטב שהשימוש בהם עלול לגרום למעשי טרור ורצח נוספים ולכן הינו מסוכן לציבור ומקומו מאחורי סורג ובריח.״

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן