Skip to content

שלישי 27 דצמבר 2016 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה ח"כ גאטס שוחרר למעצר בית (פוליטי) * רוסיה: אובאמה מנסה לסבך את העולם (חוץ) * יום לפני ההצבעה על ההתנחלויות ישראל נעדרה מהצבעה בנוגע לפשעי המלחמה בסוריה ככל הנראה בלחץ רוסי (מדיני) * עתירה בארה"ב: הפסיקו את הסיוע הביטחוני לישראל (מדיני) * בעזה מאיימים: אם ישראל תפתח בהסלמה, היא תשלם מחיר כבד והפתעות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

ח"כ גאטס שוחרר למעצר בית (פוליטי) * רוסיה: אובאמה מנסה לסבך את העולם (חוץ) * יום לפני ההצבעה על ההתנחלויות ישראל נעדרה מהצבעה בנוגע לפשעי המלחמה בסוריה ככל הנראה בלחץ רוסי (מדיני) * עתירה בארה"ב: הפסיקו את הסיוע הביטחוני לישראל (מדיני) * בעזה מאיימים: אם ישראל תפתח בהסלמה, היא תשלם מחיר כבד והפתעות חדשות (בטחוני) * מחר ייחשפו מסמכי ועדות החקירה שחקרו את פרשת ילדי תימן (חדשות)

פוליטי

פרשט גטאס: המשטרה עצרה חשוד במסירת הטלפונים לח"כ גטאס לצורך העברתם לאסירים בטחוניים * החשוד הינו אחיו של אחד המחבלים * גטאס מודה כי העביר חבילה לאחד האסירים אך טוען כי לא ידע שיש בה טלפונים סלולריים * בית המשפט שיחרר את גטאס למעצר בית של עשרה ימים – יועצו יפקח עליו * ח"כ גטאס: "לא מתחרט על מה שהענקתי לאסירים, מחובתי לעזור לעם שלי" * ח"כ גטאס לאל-ג'זירה: "זה ניסיון לחסל פוליטית ח"כ ערבי"

ערכאות: נשיאת בג"ץ והשרים שקד וכחלון נפגשו בנוגע למינוי שופטים לבית המשפט העליון

ח"כ שטרן: "פשרה ודיאלוג אינם כלי מול הרפורמים"

ביטחוני

ר"מ לבנון: "לאזרחים יש זכות לפעול להחזרת שטחינו הכבושים מידי ישראל"

בעזה מאיימים: אם ישראל תפתח בהסלמה, היא תשלם מחיר כבד והפתעות חדשות * ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה החלו באיומים כנגד ישראל, בפלגים החלו לאיים ולהעביר מסרים לגורמים מצד שלישי שבמידה וישראל תנסה או תעז לפתוח בכל דרך בסבב אלים ברצועת עזה, הפלגים יגיבו בעצמה רבה ויפתיעו את "האויב" בדברים חדשים שישראל לא ציפתה להם. (mivzaklive)

מדיני

אבו מאזן: מקווה שוועידת השלום בצרפת תביא לסיום מפעל ההתנחלויות

בעקבות הצבעתה במועצת הביטחון: ישראל מפסיקה את הסיוע לאנגולה * השגריר הישראלי ייפגש עם בכירי המדינה בכדי להעביר את "מסרי האכזבה והכעס" מהצבעת אנגולה

סיוע בטחוני: עתירה בארה"ב: הפסיקו את הסיוע הביטחוני לישראל * בעתירה שמבוססת על עדויות של אנשי וגופי שמאל ישראלים: "הפעילות של הצבא הישראלי מיועדת לשעבד את האוכלוסיה הפלסטינית על ידי רציחתה" * ארדן: "מה שמניע אותם אינו דאגה לזכויות אדם" (nrg)

פשעי מלחמה בסוריה: בהוראת נתניהו, ישראל נעדרה מההצבעה באו"ם בנוגע לחקירת פשעי מלחמה בסוריה * ראש הממשלה דחה את עמדת משרד החוץ והורה לנציגי ישראל להיעדר מההצבעה, ככל הנראה בעקבות לחץ רוסי. יום לאחר מכן תמכה רוסיה בהחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון * לפיד: "אם טומי היה שומע שנעדרנו מהצבעה על סוריה, הוא לא היה סולח לנו"

חוץ

שר החוץ הרוסי: "ממשל אובאמה מנסה לסבך את המצב בעולם לפני סיום הקדנציה"

אפגניסטן: מודאגים מכך שאיננו משתתפים בשיחות על עתידנו

נסראללה: לא ניכנע לארגוני הטרור בסוריה, עיראק ולבנון

ארדואן: יש הוכחות שארה"ב מסייעת לארגוני טרור בסוריה

בעולם סבורים שעשרות טילים בעלי ראש נפץ גרעיני נאבדו במהלך המלחמה הקרה. החשש: ארגוני הטרור ישקיעו מאמץ במציאתם כדי להוציא לפועל מתקפות טרור גרעיניות * על פי ההערכות ישנם בסך הכל כ-50 טילים אבודים כאלה ברחבי העולם

אתר חדשות ערבי: נציג רוסיה בנאט"ו חוסל ברחובות בריסל. (nzivnet)

איראן: משמרות המהפכה במשבר פיננסי קשה ופונה לקבלת תרומות מהעם האירני. * לראשונה בתולדותיו, פרסמו משמרות המהפכה, באמצעי התקשורת השונים במדינה, מספרי חשבונות בנק לקבלת תרומות מהעם האירני ,ואף הדגישו שהתרומות נחוצות בדחיפות גדולה על מנת לממן את הלחימה בסוריה. (nzivnet)

ארה"ב: ג'יל שטיין שהתמודדה לנשיאות ארה"ב: "ארה"ב מממנת ומחמשת את אל קעאידה ודאע"ש"

– דו"ח של הקונגרס: ארה"ב שולטת בחצי משוק הנשק העולמי * שנת 2015 הייתה שנת שיא בייצוא הנשק האמריקאי עם מחזור של 40.2 מיליארדי דולרים. אחרי ארה"ב מגיעות רוסיה וצרפת, כאשר סין משתרכת מאחור (nrg)

סוריה: בכיר בארגון דאעש נהרג בקרב עם מורדים סורים בצפון המדינה

– טורקיה: לא ניתן לאמת כי דאעש שרף חיילים טורקים בסוריה

– דיווח: שני אנשי קומנדו של חיל האוויר הטורקי נהרגו באל באב, סוריה

– רוסיה: חוששים שהמורדים בסוריה יקבלו נשק מתקדם מארה"ב (באישורו של אובמה)

הפיליפינים: שישה הרוגים ו-18 נעדרים עקב סופת טייפון

– לבקשת אסד: איראן מוכנה לשלוח יועצים צבאיים לחלב

צפון קוריאה: דיפלומט צפון קוריאני: קים ג'ונג און נחוש להגיע לפצצה גרעינית עד סוף 2017

רומניה: הנשיא דחה מינוי מפלגת השמאל לראשות הממשלה * הנשיא מסרב לאשר את מינויה של פוליטיקאית מוסלמית לראשות הממשלה

רוסיה: רוסיה מקרקעת את כל מטוסי ה TU-154 בשת התרסקות המטוס * נמצאה אחת הקופסאות השחורות מהמטוס הרוסי שהתרסק בים השחור

חדשות

חטיפת ילדי תימן: מחר ייחשפו מסמכי ועדות החקירה שחקרו את פרשת ילדי תימן – הודעה על כך תימסר בבוקר – "היקף החומר שייפתח מכיל מאות אלפי עמודים. כל החומר נסרק, נבדק, קוטלג, ויעלה לאתר ארכיון המדינה, כשהוא מלווה בכלי חיפוש ידידותיים" * ועדת החקירה הממלכתית פירסמה את הדו"ח שלה לפני 15 שנה, וקבעה כי יותר מאלף ילדים למשפחות שעלו מתימן נעלמו בין 1948 ל-1954. עם זאת, הפרוטוקולים והעדויות נותרו חסויים עד היום

האגף לסיוע ביטחוני פרסם את מטוסי ה"נץ" – מטוסי הקרב שתקפו את הכור האטומי בעירק למכירה * לאחר 36 שנות פעילות, 335 אלף שעות טיסה ו-13 אלף גיחות מבצעיות, השבית צה"ל את דגמי האף-16 הראשונים שהגיעו לישראל ושימשו בין היתר בתקיפת הכור בעיראק.

שוטר נאשם בהדלפת מידע לחשוד על חקירתו תמורת תשלום

הערב נשבר שיא הביקוש לחשמל לחודש דצמבר של כל הזמנים – 12,045 מגוואט

צרכנות

ירידה נוספת במכירות רשתות השיווק; גידול במכירות רשתות המזון * נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. (ספונסר)

פרסום ושיווק

חוק השקיות: קמפיין חדש של המשרד להגנת הסביבה קורא לצרכנים לעבור לשימוש בשקיות בד ולצרוך פחות שקיות מזהמות מפלסטיק. המחיר לשקית שדובר בתחילה היה שקל – וירד לבסוף ל-10 אגורות בלבד. (nrg)

בריאות

משרד החקלאות התיר שיווק ביצים – על אף מחלה של התרנגולות המטילות * במשרד הסבירו את אישור השיווק בנימוק כי אכילת הביצים אינה מזיקה לבני אדם. * גורם בענף הלול: "מי שחושב שניתן לצרוך ביצים חשודות כנגועות, שיסביר מדוע הוא מכניס את העובדים ללולים כשהם ממוגנים מכף רגל ועד ראש" (דה מרקר)

לא מתייחסת למשרד הבריאות: תנובה השיקה את מעדן החלב השמן בישראל * ב"יולו גנאש" שוקולד מריר 39% שומן, מתוכם 25.5% שומן רווי * המלצות משרד הבריאות קובעות שמוצר עם מעל 6 גרם שומן רווי הינו מזיק לבריאות ויחוייב בסימון במדבקה אדומה (דה מרקר)

נדל"ן

מנהל מחלקת המחקר בבנק ישראל: אם מגמת הבנייה תימשך מחירי הדיור יירדו

כלכלה

שערים יציגים: לאחר התערבות בנק ישראל ברכישת 300 מיליון דולר: השער היציג זינק ב-0.8% * הדולר עבר מירידה קלה מול השקל וננעל בעלייה ל-3.85 שקלים * האירו היציג התחזק בכ-0.8% ל-4.02 שקלים

בעולם

סעודיה בהלם: איך הגיעו דגלי ישראל אל פיג'מות של ילדים? * פקחי משרד התעשייה וההשקעות במדינה נדהמו לגלות כי על פיג'מות שנמכרו בחנות בריאד מופיע "דגל הישות הציונית" בין דגלי העולם. הסחורה הוחרמה, המוכר יוענש (חדשות10)

חרדים

גיוס: יוזמה חדשה ברחוב החרדי ע"מ למנוע ניסיונות עידוד גיוס חרדים. מובילי היוזמה הכריזו על הקמת מאגר שיימינג – מאגר תמונות של חיילים מבתים חרדיים והם קוראים לציבור לתעד חיילים מבתים חרדיים * אחד מהאנשים שעומדים מאחורי היוזמה הוא חרדי שמתגורר בחו"ל. בשיחה עם חדשות 2 Online ציין כי המאגר כולל מאות תמונות * בהודעה שפרסמו כתבו "אנו קוראים בזאת לציבור הרחב לצלם תמונה של כל חרדי במדים שנצפה בשכונה, ברחוב במכולת וכדו' – ולשלוח אלינו כדי להגדיל את המאגר, ולזכות את הרבים" * כמו"כ ע"מ שהקמפיין יעמדו בדרישות החוק כתבו ליתר ביטחון "אזהרה! בהתאם לפקודות החדשות שנקבעו בישיבת המטכ"ל הדחופה אשר התקיימה ביום 01/12/16 הננו להבהיר בזאת כי אין לזלזל ו/או לצחוק ו/או לגחך ו/או להשפיל ו/או לבזות בדיבור, במחשבה או במעשה – כלפי כל חייל כלשהו בצה"ל, העובר על כך – יומת בעינויים, כפי העונש הקבוע בחוק! ראו הוזהרתם * גורמים במשטרה החלו לפעול מול ענקית האינטרנט גוגל במטרה להסיר את המאגר ולחשוף את הפרטים על הגורמים העומדים מאחוריהם (חדשות2 | kikar)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן