Skip to content

עומדים לפני קניית דירה חדשה? 5 דברים שאתם חייבים לדעת

סוף סוף הגיע הרגע המיוחל אליו חיכיתם וציפיתם במשך כל כך הרבה שנים, חסכתם מספיק הון עצמי בכדי לקנות לעצמכם דירה חדשה אשר תהווה את הבית והבסיס המשפחתי שלכם ותאפשר לכם להפסיק לשלם דמי שכירות מדי חודש בחודשו. לפני שאתם מתחילים לחפש דירות חדשות, הכנו לכם את הכתבה הבאה אשר תרכז עצות וטיפים חשובים אשר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוף סוף הגיע הרגע המיוחל אליו חיכיתם וציפיתם במשך כל כך הרבה שנים, חסכתם מספיק הון עצמי בכדי לקנות לעצמכם דירה חדשה אשר תהווה את הבית והבסיס המשפחתי שלכם ותאפשר לכם להפסיק לשלם דמי שכירות מדי חודש בחודשו. לפני שאתם מתחילים לחפש דירות חדשות, הכנו לכם את הכתבה הבאה אשר תרכז עצות וטיפים חשובים אשר יוכלו לעזור לכם במעמד רכישת דירה חדשה.

קניית דירה חדשה

בדרך כלל כשאנחנו עומדים לפני קניית דירה חדשה, רבים ייבחרו לרכוש את הדירה מהקבלן אשר בנה אותה. שימו לב לעצות הבאות מכיוון שלהשיג הזדמנות שניה ברכישת דירה היא לא ממש אפשרית. רוב הסיכויים שמדובר בעסקה הכי גדולה שתבצעו בחייכם ועליכם להכיר לעומק את כל הפרטים הקטנים ולמנוע מהחלום להפוך לסיוט.

הצטיידו בעורך דין – חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין בעת מעבר על החוזה ובכלל במהלך הרכישה. ישנם המון קבלנים וגורמים נלווים אשר ינסו לנצל לטובתם את חוסר הידע של אלו אשר לא הגיעו עם עו"ד שכזה.

בין המקרים אשר קרו בעבר נוכל למנות כמה, לדוגמא מקרה בו הקבלן ממנו אתם רוכשים את הדירה הוא לא הבעלים של הקרקע בטאבו – הדבר לא אומר שהוא בעצם נוכל, אך עלינו יהיה לבדוק את הסיבה לעומק.

עוד דוגמא מובהקת ממנה עליכם להיזהר היא כאשר הקבלן מציע לכם מסמך בקשה לרכישת דירה, אשר בעצם מחייב אתכם לרכישת הדירה בעת הפגישה עם נציג המכירות. ישנם נימוקים רבים אשר הקבלן יכול להציג בפניכם, אך היזהרו מלחתום על מסמך שכזה (או מסמך כלשהו) ללא הימצאות עורך דין מטעמכם, שימו לב שעו"ד מטעם הקבלן לא אמור לעזור לכם, הוא עובד אצל הקבלן.

בדקו את מצב הדירה וסביבתה מבעוד מועד – לפני רכישת דירה חדשה, עליכם לבדוק קודם כל את היתרי הבנייה של הבניין. חשוב לוודא את התקינות של ההיתר, לראות שאין שינוי בפועל בין תכניות ההיתר לבין תכניות הבניין וכדומה.

דוגמא אשר יכולה להתרחש היא שהקומה המיועדת שלכם בכלל לא קיימת בהיתר הבנייה, מכיוון שהבניין מוגבל למספר קומות מסוים. לעתים המחיר המבוקש עבור הדירה יכול להיות נמוך מהצפוי בגלל שהיתר הבנייה עדיין לא התקבל, לעיתים פרויקטים מסוג זה נמכרים בשם "זכות לדירה", אך קחו בחשבון כי מדובר בהשקעה בסיכון גבוה יחסית, ולכן כדאי להיות מחושבים ולהתייעץ עם מומחים בנושא.

אישור משכנתא לפני חתימה על חוזה – אל תתפתו לחתום על חוזה רכישה או טופס בקשה לרכישה לפני שקיבלתם אישור סופי מהבנק עבור המשכנתא. הזכאות למשכנתא לא מגיעה בקלות ועליכם לבצע את כל הפעולות הנדרשות מבעוד מועד כדי להבטיח רכישה חלקה וחסרת תקלות.

היו מוכנים לתשלומים הנוספים – במהלך קניית דירות חדשות למכירה , על הרוכש יהיה לשלם מס רכישה אשר משתנה בהתאם למספר גורמים. שימו לב שהמס יכול להגיע עד ל7% משווי הדירה אז קחו את זה בחשבון. ישנה אגרה לרישום הזכויות בדירה, בנוסף לאישור מהעירייה, שכר טרחה לעורכי הדין (גם מטעם הקבלן), חיבור לתשתית החשמל, תשלום עבור רישום צו הבית המשותף ועוד רבים אחרים.

אני ממליץ בחום להתייעץ עם מומחה אשר מכיר לעומק את ענף הנדל"ן והמקרקעין ויוכל לסייע לכם ולהבליט בפניכם את האותיות הקטנות בעסקאות מסוג זה. לעיתים עדיף לשלם עבור הזכות לראש שקט וחוזה נקי. בנוסף, נסו להתייעץ עם חברים ובני משפחה אשר רכשו בעבר דירה ויודעים פחות או יותר במה כרוך הדבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן