Skip to content

ארבעה מפגינים נעצרו ועוכבו מול בית היועץ המשפטי לממשלה

ארבעת המפגינים עוכבו בעת הפגנה שבועית מול בית היועץ המשפטי לממשלה בשל החוק למניעת רעש. המפגינים תבעו ממנדלבליט להורות על פתיחת חקירה משטרתית בנוגע לפרשת הצוללות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

4 מפגינים עוכבו לחקירה אמש (שבת) במהלך הפגנה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שבפתח תקווה. הארבעה שני גברים ושתי נשים עוכבו בטענה כי עברו על חוק למניעת רעש בעת ההפגנה.
כ – 60  מפגינים נאספו במוצאי השבת מול ביתו של מנדלבליט בדרישה כי יורה לפתיחת חקירה רשמית כנגד המעורבים בפרשת הצוללות כשלפי החשד  השתמשו מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו במעמדם ובקשריהם עם נתניהו על מנת להזמין צוללות ממספנה בגרמניה ולפי החשד אף מנעו את צאתו של מכרז לבניית צוללות שהיה אמור להתקיים על פי חוק.

"די לטייח!"
"די לטייח!"
"נתניהו רע ליהודים"
"נתניהו רע ליהודים"

ההפגנה עברה בשקט יחסי אך מאחר המשטרה אסרה על שימוש במגפון ולאחר שאחד המפגינים החל לכרוז במגפון פעלה המשטרה ועכבה את המפגין. שלושה מפגינים נוספים ניסו למנוע את מעצרו של הכורז ועוכבו אף הם. הארבעה נלקחו לחקירה בתחנת פתח תקווה.
מהמשטרה נמסר כי הארבעה "עוכבו לחקירה מאחר ועברו על החוק למניעת מפגעים 1961 סעיף 2, ובהמשך לכך בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו".  ועוד: "המשטרה תתיר את חופש המחאה כל עוד הוא עומד בדרישות החוק".

המעוכבים מוכנסים לניידת (צילומים: רפי מיכאלי)
המעוכבים מוכנסים לניידת (צילומים: רפי מיכאלי)

בסמוך לשעה  21:00 הכריזו המפגינים על סיום ההפגנה והתפזרו, אך עם סיומה זומן טלפונית מני נפתלי מארגן ההפגנה, למשטרת פתח תקוה, לאחר חקירה ושיחה הוא שוחרר לביתו.

קודם לשחרורו לביתו מסר למגפון דניאל חקלאי, עורך דינו של מני נפתלי, כי "מני נפתלי זומן עכשיו לחקירה נוספת במשטרת פתח תקווה מייד בתום ההפגנה מול ביתו של מנדלבליט. הפעם נזהרו מעיכובו. כמובן שגם לא עצרו אותו. רק ביקשו שיגיע לתחנת המשטרה בתום ההפגנה. הוא אכן התייצב בתחנה כעת. מני ייחקר מיד. כנראה שמדובר בחשד לארגון ההפגנה בלא שקיבל רישיון מטעם המשטרה. הוא לא יישבר. אני מייעץ לו בטרם חקירתו. נקפיד שזכויותיו יישמרו. מעריך שישוחרר בתום חקירתו".

שרים את "התקוה" עם נרות
שרים את "התקוה" עם נרות
זהו הסעיף שבגינו נאסר לכרוז במגפון ועל בסיסו עוכב הכורז
זהו הסעיף שבגינו נאסר לכרוז במגפון ועל בסיסו עוכב הכורז

 

3 Comments

  1. אני
    2 בינואר 2017 @ 6:30

    יש לאיש הזה שם..שמו הוא מוטי לייבל, והוא פעיל חברתי ועיתונאי! כבר שבוע שני שאתה מתעלם ולא מזכיר את שמו! מילא בשבוע הראשון הדגת את השם של מני נפתלי שנעצר..אבל היה לך שבוע ללמוד את השם של מוטי לייבל…והיכן התמונות? זה נקרא דיווח? אתם נקראים מגאפון – על שם המאגפון שבהפגנות ואפילו אינכם מסקרים הפגנה בצורה אמיתית..לאן הגענו?

    • אליק מאור
      2 בינואר 2017 @ 14:40

      יש לנו צלם מצוין – אבל תמיד אשמח לקבל תמונות טובות למערכת
      לגבי המעוכבים, לא ציינו שמו של שום מעוכב, כזה או אחר
      לגבי מארגן ההפגנה – שמו צוין בהקשר השיחה אליה נקרא

      • מוטי לייבל
        3 בינואר 2017 @ 0:48

        אליק, אני נעצרתי ולא עוכבתי.
        העילה שהוקראה לי בעת תחילת החקירה היא 1. התקהלות אסורה 2. הפרת תנאי ההפגנה.
        שאלתי את החוקר איך זה שרק אני נעצרתי אם ההתקהלות הייתה אסורה ותשובה לא הייתה לו כי היו שם עוד 50 איש שלכאורה התקהלו בצורה אסורה.
        על החשד השני עניתי לו שההפגנה הזו לא הייתה ברישיון משום שבמתכונתה לא נדרש רישיון ומכיוון שאין, אין תנאים להפגנה אז את מה בדיוק הפרתי?
        ולמרות שכאמור לא היו עילות מעצר, ולמרות שהשוטר שעצר אותי בנוכחות 2 עדים אמר לי שאילו לא הייתי מדבר במגאפון לא הייתי נעצר שזו עילה שונה מהעילות בחקירה,
        החליטו להמשיך ולעצור אותי ללא עילה ואף תכננו להעלות אותי בפני שופט בבוקר.
        רק שמשום מה בשעה עשר בבוקר החליטו פתאום ככה לשחרר אותי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן