Skip to content

שישי 30 דצמבר 2016 (מהדורת הצהרים)

כותרות המהדורה לאחר שהתעקשותו לקדם את חוק ההסדרה בתקופת אובאמה הביאה למתקפה דיפלומטית נגד ישראל, בנט למד את הלקח (פוליטי) * סוכל ניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה (ביטחוני) * מארגני ועידת השלום בפריז: ייצאו מכאן החלטות קשות (מדיני) * טענת הימין – פלסטינים השתלטו על שטח ליד מודיעין עילית (חדשות) * סנודן פנה לאובמה בבקשה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

לאחר שהתעקשותו לקדם את חוק ההסדרה בתקופת אובאמה הביאה למתקפה דיפלומטית נגד ישראל, בנט למד את הלקח (פוליטי) * סוכל ניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה (ביטחוני) * מארגני ועידת השלום בפריז: ייצאו מכאן החלטות קשות (מדיני) * טענת הימין – פלסטינים השתלטו על שטח ליד מודיעין עילית (חדשות) * סנודן פנה לאובמה בבקשה לחנינה (חדשות) * לאיקאה ישראל לא אכפת בטיחות לקוחותיה, 6 ילדים מתו, בארה"ב ביצעו ריקול, אך איקאה ישראל טוענת כי אינם מחויבים לתקן האמריקאי (צרכנות) חוק השקיות: החל מיום א', חוק השקיות נכנס לתוקף, לא יהיה ניתן לקבל בחינם שקיות גופיה בחנויות (צרכנות)

תחזית מזג אוויר

היום: מעונן חלקית עד נאה. לא יחול שינוי של ממש בטמפרטורות והן עדיין נמוכות מהרגיל. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן, בחלק שני של הלילה צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ולאורך מישור החוף

שבת: גשם מקומי בצפון הארץ ולאורך מישור החוף משעות הצהריים יתכן גשם קל גם במרכז. שלג ירד בחרמון וייתכן גם בצפון הגולן. הטמפרטורות ירדו ויהיה קר במיוחד.

ראשון: גשם מקומי קל בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. קר במיוחד.

שני: גשם מידי פעם בצפון הארץ ולאורך מישור החוף מלווה בסופות רעמים בודדות. שלג ירד בחרמון וייתכן גם בצפון הגולן. קר במיוחד.

פוליטי

חקירת נתניהו: נתניהו על הפרסום בעניין החקירה: "כל הפרשיות כביכול התבררו כעורבא פרח, לא יהיה כלום – כי אין כלום"

– הנגבי על חקירת רה"מ: "מסע רדיפה שייכשל" * רגב על חקירת נתניהו: "האובססיה שלהם מוציאה אותם מדעתם"

ריבונות: יואב קיש ובצלאל סמוטריץ': נקדם את חוק הריבונות על מעלה אדומים

– ח"כים רצו לספח את מעלה אדומים, בנט ונתניהו סירבו * שדולת א"י בכנסת חשבה שנכון יהיה להגיש הצעת חוק על החלת ריבונות במעלה אדומים כתגובה ציונית הולמת להחלטת האו"ם – אלא שנתניהו, בנט ושקד סירבו בתוקף. "סבלנות זה שם המשחק בסיפור הזה", נאמר. (nrg)

ביטחוני

סוכל ניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה, בחסדי שמים אין נפגעים * האישה בת 33 התקרבה למחסום עם סכין, נפתח נוהל מעצר חשוד, כשבסופו הורתה נוטרלה ומצבה קשה

מדיני

בנט פותח פה: מדינה פלסטינית – רק בעזה

שרת החוץ של אוסטרליה: היינו מצביעים נגד ההחלטה במועצת הביטחון

האיחוד האירופי: שותפים למאמצים להגן על פתרון שתי המדינות

לברוב ומקבילו המצרי סיכמו להמשיך בשיחות על המזרח התיכון

קלי ליץ', חברת פרלמנט המתמודדת על הנהגת מפלגתה בקנדה מתחייבת להעביר את שגרירות קנדה לירושלים אם תיבחר

מארגני ועידת השלום בפריז: ייצאו מכאן החלטות קשות * בכינוס הבינלאומי מבטיחים לדון בסוגיות הקשות ביותר – ירושלים, הגבולות והפליטים. נתניהו מחרים, אבל אבו מאזן יגיע, ועמו עוד 70 שרי חוץ ונציגי מדינות והמטרה: פתרון שתי המדינות (מעריב)

חוץ

סין לארה"ב: אל תאפשרו לנשיאת טייוואן לנחות על אדמתכם

"שארלי הבדו": חבל שפוטין לא היה על המטוס שהתרסק * בעקבות אסון המטוס הרוסי בתחילת השבוע הופיעו במגזין קריקטורות פרובוקטיביות (ישראל היום)

יחסי ארה"ב&רוסיה: בי"ס אמריקני במוסקבה ייסגר בתגובה לסנקציות על רוסיה

– יו"ר בית הנבחרים: הסנקציות על רוסיה הגיעו מאוחר מדי

– טראמפ: "אפגש עם ראשי מערכות המודיעין כדי להתעדכן בסכסוך עם רוסיה"

– מדבדב: "ממשל אובמה מסתיים בפרפורי גסיסה אנטי-רוסיים"

– רוסיה על גירוש הדיפלומטים מארה"ב: כולם ישמחו לראות את סוף הממשל האומלל הזה

– פוטין: "רוסיה לא תגרש איש בתגובה לסנקציות" * יממה לאחר שארה״ב הכריזה על גירוש 35 דיפלומטים רוסים הודיע משרד החוץ במוסקבה על צעד דומה, אך נדחה בעקבות הוראתו של פוטין. דוברת המשרד: בבית הלבן יש מפסידנים מרירים וקצרי רואי

אינדונזיה: רעידת אדמה בעוצמה 6.2 במזרח המדינה

גרמניה: מסתמן: נשיא הפרלמנט הארופאי החליט לא לרוץ בבחירות גרמניה

הודו: שישה כורי פחם נהרגו בתאונה במזרח המדינה

טורקיה: ועדת החוקה של הפרלמנט אישרה את חוק הרפורמה החוקתית

– נעצרו 30 אנשים בחשד לקשר לארגון המדינה האסלאמית

סוריה: הפסקת האש הופרה, שעתיים בלבד לאחר כניסתה לתוקף  עימותים בין הצבא למורדים *  הארגון הסורי לזכויות-אדם אומר כי הפסקת האש שנכנסה הלילה לתוקפה עדיין נשמרת ברחבי המדינה חוץ מכמה הפרות * לפי ארגון המשקיפים הסורי לזכויות אדם המורדים הם שהפרו את ההסכם כשהשתלטו על עמדה באזור חמה. לדברי המורדים, הממשלה הפרה את הפסקת האש כשתקפה עמדות שלהם במחוז אידליב.

– דיווח: 12 לוחמי דאעש נהרגו בתקיפה רוסית בסוריה * צבא טורקיה: "מאז תחילת המעורבות בסוריה הרגנו כ-1,300 לוחמי דאע"ש"

– דיווח: חיל האוויר הסורי תקף יעדים במערב המדינה

חדשות

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום כנגד אלוןמ קסטיאל בחשד ל 6 מעשי אונס, ניסיון אונס ומעשים מגונים (מגפון ניוז)

המדליף אדוארד סנודן פנה לנשיא אובמה בבקשה לחנינה

סקר: כ-39% תומכים בסיפוח כל שטחי יו"ש למדינת ישראל

על פי זיכרונותיו של ראש המודיעין המצרי שנחשפו לאחרונה בזמן מלחמת יום כיפור מצרים ניסתה לחסל את משה דיין שהיה אז בתפקיד שר הביטחון * עד יום מותו לא ידע שר הביטחון דיין כי התקפת המסוקים המצריים אליה נקלע במלחמת יום כיפור הייתה ניסיון חיסול ממוקד. זיכרונותיו של ראש המודיעין המצרי חשפו לאחרונה את הפרשה

אבו מרזוק: הנייה מתעכב בקטר בשל המצב הביטחוני בסיני

הימין הקיצוני – פלסטינים השתלטו על שטח ליד מודיעין עילית * "הפלישה" הפלסטינית כללה בניית בתים, נטיעת מטעים וסלילת כבישים, ובמנהל האזרחי לא פעלו בתגובה. * תנועת 'רגבים': "המקרה מוכיח היטב שקיימת אפליה באכיפה כלפי המגזר היהודי" (nrg)

צרכנות

לאיקאה ישראל לא איכפת בטיחות לקוחותיה: איקאה בארה"ב ביצעה ריקול חסר תקדים של 29 מליון שידות ברחבי ארה"ב, רק לאחר מותו של ילד שלישי בתוך שנתיים, במקביל גם תשלם למשפחות הפעוטות פיצוי בסך 50 מליון דולר, אך באיקאה ישראל מסרבים לבצע ריקול בטענה כי אינם מחוייבים לתקן האמריקאי * ארגון 'בטרם' תוקף את גישת איקאה ישראל "מותם של 6 ילדים שהשידה מחצה אותם למוות, מהווה סיבה לבצע ריקול כדי למנוע אסון. אם יש ספק ולו הקטן ביותר זה לא שווה את החיים של הילדים שלנו" * באיקאה ישראל הפנו לבולטון פוטנציאל שביכר שלא להגיב לכתבה (הפלס)

חוק השקיות: החל מיום א', חוק השקיות נכנס לתוקף, לא יהיה ניתן לקבל בחינם שקיות גופיה בחנויות * עלות השקיות תהיה 10 אג' לשקיות איכותיות יותר * במקביל, רשתות המזון במטרה לסייע לרכוש את מוצריהם צפויים לצאת במבצעים על סלים רב פעמיים חינם לפי גובה הקניה.

חרדים


ביזיון
– כ- 200 מתפללות הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש טבת עם נשות הכותל, תפילה בה ציינו 28 שנות תפילה ומאבק לשוויון, מאז התפילה הראשונה שלהן בכותל. הקבוצה הגיעה הבוקר עם ספר תורה גלוי, שאותו ביקשה להכניס לעזרת הנשים, על מנת לקיים טקס בת מצווה לשתי נשים שהגיעו במיוחד מגרמניה ומטקסס. לאחר דין ודברים עם המאבטחים, הבקשה נדחתה והמתפללות נאלצו לוותר על ספר התורה ולהפקידו למשמורת. ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל אמרה: "200 המתפללות שהגיעו היום לכותל כבר לא זוכרות שפעם אסור היה להתעטף בטלית ואסור היה להניח תפילין ואסור היה להתפלל בקול רם. את כל הדברים האלה עשינו היום בטבעיות. דבר אחד נותר לא טבעי, וזה שבעזרת הגברים ישנם 150 ספרי תורה לשימוש ציבורי ובעזרת הנשים אין אפילו ספר תורה אחד. רב הכותל שכר מאבטחות שפשפשו בבגדים שלנו בחיפוש אחר ספר תורה! כמה שהוא חרוץ בלמנוע מחצי מהעם היהודי – מנשים – להתפלל עם ספר תורה. זה האתגר הבא שלנו, ולא נפסיק עד שגם הוא יהפוך לחלק טבעי מהנוף".

שבת: כניעה מוחלטת לחרדים בירושלים – בעקבות פניית 'הכותרות' ובלחץ חברי המועצה החרדיים ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיע לסיכום עם חברי המועצה החרדים להסיר מפרסומי התיירות הרשמיים של העיר את כל הפרסומים והתכנים שמעודדים אירועי תרבות בשבת * במכתב שנשלח על ידי מערכת הכותרות לפני כשבועיים נכתב: לתשומת ליבכם, העיריה יוזמת בשנים האחרונות תכניות תרבות בסדרת אירועים ושיתופי פעולה האמורה להיות בלילות החול, בחוברת שהופקה על ידי העיריה על אירוע X נכתב כאילו הוא אמור להיערך ביום שישי כשלמעשה בפרסומים אחרים מופיע שהאירוע מתוכנן להיות "אל תוך הלילה" ולכן כנראה גם זכה לתקצוב. – יצויין כי בתקנון ובקריטריונים למימון ותקצוב נקבע, כי האירועים יתקיימו אך ורק בלילות החול. על אירועים המתקיימים בלילות שבת, לכאורה, אין לעירייה אפשרות להעביר מימון. – בנוסף, באירועים אלה מתקיימת מכירת תקליטים, דבר האסור על פי חוק, ומה שעומד בסתירה להגדרתם כ'אירועי תרבות' גרידא * כעת כאמור הגיע ראש העיר לסיכום להסרת הפרסומים, אך מערכת הכותרות תמשיך לעקוב ולעדכן האם גם המימון עצמו הוסר או שמא רק הפרסומים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן