Skip to content

טבח בטורקיה – 39 בני אדם נרצחו ו 70 נפצעו בפיגוע טרור

מחבל המחופש לסנטה קלאוס, חדר למועדון לילה כשהוא יורה לכל עבר ונמלט. בין הפצועים ישראלית אחת. "בעלי נפל עליי ביחד עם גופות של מבלים אחרים, לפני שנחלצתי", סיפרה ניצולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טרור בליל השנה החדשה: 39 בני אדם נהרגו ו-70 נפצעו בפיגוע ירי שהתרחש הלילה (ראשון) במועדון לילה הממוקם ברובע אורטקוי ההומה באיסטנבול שבטורקיה. מחבל חמוש המחופש לסנטה קלאוס הגיע למועדון "ריינה", ירה בשוטר שעמד בכניסה, הצליח לחדור פנימה וטבח במבלים, שמספרם נע בין 400-500 בני אדם. 16 מההרוגים הנם בעלי אזרחות זרה. מהירי נפצעו גם לפחות 70 בני אדם. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי ישראלית אחת נפצעה בינוני, אך טרם נמסרו פרטיה. עדיין לא ברור אם יש נפגעים ישראלים נוספים. במצלמות האבטחה תועד המחבל המחופש, בזמן הפיגוע. בשלב זה לא ידוע מי החשוד בביצוע הפיגוע ובשם מי פעל, והוא עצמו הצליח ככל הנראה לחמוק, אם כי דפוסי פיגוע הטרור נראים כפיגוע של דאעש.

אזור הפיגוע (צילום: תקשורת טורקית)
אזור הפיגוע (צילום: תקשורת טורקית)

בעקבות הפיגוע כוחות משטרה רבים הגיעו לזירת האירוע כמו גם צוותי רפואה ואמבולנסים שהעניקו טיפול ראשוני לפצועים ופינו אותם לבתי החולים. כוחות מיוחדים של משטרת טורקיה מלווים במומחי חבלה סורקים את הזירה מחשש למטענים שהונחו במקום.

"לפני שבכלל הבנתי מה קורה, בעלי נפל עליי ביחד עם גופות של מבלים אחרים, לפני שנחלצתי מהם וברחתי החוצה", סיפרה עדת ראייה שנכחה במקום לסוכנות הידיעות AP.

המחבל ירה לכל עבר
המחבל ירה לכל עבר

המועדון "ריינה" שוכן בסמוך למיצרי הבוספרוס והוא נחשב לאחד ממועדוני הלילה הפופולריים ביותר בקרב תושבי המקום ותיירים רבים. מושל איסטנבול, וסיפ שהין, שהגיע למקום אמר לכתבים כי "המחבל הגיע למועדון חמוש בנשק וירה בפראות על עשרות אנשים חפים מפשע שרק רצו לבלות בפתיחת השנה החדשה".

טורקיה סובלת בחודשים האחרונים מפיגועי טרור שמבצעים פעילי דאע"ש והמחתרת הכורדית (PKK). הפיגועים מתרחשים, בין היתר, בשל העובדה שטורקיה חברה בקואליציה למלחמה בארגון המדינה האסלאמית בהובלת ארה"ב. לאחר הפיגוע ממשל אובמה גינה בחריפות את הפיגוע ונמסר כי הבית הלבן הציע "סיוע מתאים לרשויות בטורקיה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן