Skip to content

המשטרה: התגבשה תשתית ראייתית למעשים מגונים של גיל שפר

משטרת ישראל הודיעה כי סיימה את חקירת ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו בעקבות תלונת אומנית שהוגשה כנגדו וכי התגבשו ראיות למעשים מגונים שלגביהם נחקר. החומר הועבר היום לפרקליטות המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל הודיעה היום (ראשון) בצהריים כי היחידה הארצית לחקירות בלהב 433 סיימה את חקירתה וגיבוש ראיות לביצוע עבירות של מעשה מגונה על ידי גיל שפר ראש הסגל לשעבר בבלשכת ראש הממשלה. בהודעת המשטרה נכתב כי "ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות של מעשים מגונים. לא התבססה תשתית ראייתית לביצוע עבירה של כליאת שווא".

גובשו הראיות כנגד שפר (צילום: לע"מ)
גובשו הראיות כנגד שפר (צילום: לע"מ)

עוד נמסר כי החקירה החלה בעקבות תלונת אומנית זרה שהוגשה באוקטובר השנה, בה נטען כי גיל שפר, המשמש כיום קונסול כבוד של יפן בישראל ובעברו שימש כראש סגל בלשכת ראה"מ, "ביצע לכאורה מעשים מגונים כלפי אישה בעת שהסיע אותה ברכבו וכן כי לקח אותה בניגוד לרצונה למפגש חברתי כלשהו ומנע ממנה להגיע לביתה, תוך הפעלת לחץ ובאופן שגרם לה לחוש כלואה".

כאמור, במסגרת החקירה נחקר גיל שפר באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות של מעשים מגונים וכליאת שווא, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירה מגוונות.
עוד נכתב בהודעה: "עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה".

עורך הדין גיל פרידמן שמייצג את שפר מסר לתקשורת בתגובה כי "מדובר בתלונה מופרכת ונבזית שלידתה בחטא ושאין בה דבר, אנו מברכים על העברת התיק לגורמים המשפטיים המוסמכים ומשוכנעים שלאחר שילמדו את פרטיו, האמת תצא לאור והתיק ייסגר."

בשנת 2014 פרש שפר ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו – שפר פרש על רקע חקירה סמויה שהתנהלה נגדו בעקבות תלונתה של האומנית.

גיל שפר אמר בתגובה לדיווח: "רציתי לפרוש מיד לאחר הבחירות, אך רק בגלל בקשתו של ראש הממשלה דחיתי את הפרישה במספר חודשים, לפרישה אין שום קשר לתלונת האישה, פשוט הרגשתי שמיציתי את עצמי בתפקיד והחלטתי לפרוש".
במסיבת הפרידה מראש הסגל, נתניהו שיבח ארוכות את שפר והגדיר אותו שחקן נשמה. "הרגשנו שיש מישהו להישען עליו", אמר נתניהו. "הרגשתי שאתה מהווה נבחרת שלמה והפעלת נבחרת שלמה על מנת לאפשר לי להניע את המדינה קדימה. הרגישות שלך לאנשים והדאגה לפרטים הקטנים, את זה עשית באחריות ובמיומנות, בהבנת הנשמה של האחרים".
כאמור, כיום הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראיות לפיהן ביצע ראש הסגל את העבירות המיוחסות לו.


מסיבת הפרדה שערך ראש הממשלה לשפר 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן