Skip to content

חשד: האם רצחה את בנותיה והתאבדה בתלייה

המשטרה חושדת כי האם רצחה את בנותיה ולאחר מכך התאבדה. עוד נודע כי האם טופלה בעברה במישור הפסיכיאטרי . בעיריית ירושלים מוסרים כי פנתה בעבר לקבל שירותי ביביסיטר ומשלא נענתה לא פנתה שוב. ניצב יורם הלוי: " הדירה הייתה נעולה בקומה השישית, הכבאים פרצו לדירה. אנחנו חוקרים מה קרה, למה ואיך הגענו לתוצאה כזאת, מה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל בודקת מה הניע אם בת 36, לרצוח על פי החשד את בנותיה, שתי ילדות כבנות 12, ילדה כבת 7 ופעוטה כבת שנתיים שנמצאו אחר הצהריים (ראשון) ללא רוח חיים בדירה בקומה החמישית בדרך חברון בבירה. המשטרה חושדת כי האם רצחה את הבנות ולאחר מכן התאבדה. בכיבוי אש אמרו כי קיים חשד שהאם הציתה את ילדיה בעזרת חומר דליק ואז שמה קץ לחייה בתלייה.

צוותי כיבוי השתלטו על הלהבות אך לחובשים ולפרמדיקים של מגן דוד אדום לא נותר אלא לקבוע את מותן של האישה והילדות במקום. בעיריית ירושלים ציינו כי האם לא מוכרת לשירותי הרווחה. עם זאת, במשטרה ציינו כי היא האם טופלה בעבר במישור הפסיכיאטרי.

צילום: זק"א
צילום: זק"א

בעיריית ירושלים  ידעו לספר כי "לפני כ- 3 חודשים פנתה האם בשיחה טלפונית ללשכת הרווחה באזור מגוריה לבירור פרטים באשר לאיתור שירותי בייבי סיטר.  בשיחת הטלפון הוסבר לאם כי שירותי הרווחה לא מעניקים שירותי בייביסיטר, אולם הוצע לאם במידה והיא מעוניינת להגיע ללשכה ולברר על שירותים אחרים להם היא נזקקת. האם לא הייתה מעוניינת ולא פנתה שוב ללשכה".

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, שהגיע לזירה אמר כי  "זה אירוע שהתחיל כשריפה. הדירה הייתה נעולה בקומה השישית, הכבאים פרצו לדירה. אנחנו חוקרים מה קרה, למה ואיך הגענו לתוצאה כזאת, מה הרקע של האישה ומה גרם לתוצאה כה טרגית. כל האפשרויות נבדקות".

צילום: זק"א - משה מיזרחי
צילום: זק"א - משה מיזרחי

אריק אבולוף, שנמנה עם לוחמי האש בזירה, סיפר:  "קצין כיבוי נכנס לדירה דרך מרפסת של דירה מקבילה וכבר שם זיהה אישה שמוטלת על הקרקע ללא סימני חיים. במקביל נערכנו לפרוץ את דלת הכניסה וכבאי אחר פתח לנו את הדלת מבפנים. במהלך הסריקות לאיתור לכודים פרצנו דלת של חדר פנימי שהייתה נעולה גם כן. איתרנו בתוך החדר הזה את ארבע הילדות וחילצנו אותן החוצה, אחת אחרי השנייה. צוותי מד"א החלו בפעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע מוות".

הדירה בקומה בחמישית (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדירה בקומה בחמישית (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

אבולוף הוסיף כי "כשפרצנו לדירה ראינו שהשריפה בעצם לא ממש מפותחת, אנחנו מדברים על חדר שהיה נעול לגמרי. השריפה פשוט כילתה את כל החמצן בחלל הזה. כשנכנסו לדירה, היא לא הייתה אפופת עשן, כמו שאנחנו מכירים מאירועים אחרים. לצערנו, התוצאה היא טרגית מאוד". אודי גל, דובר כיבוי אש ירושלים, עדכן כי "לוחמי האש נקראו לשריפה אדירה ובשלב הראשון לא היה ברור אם יש אנשים בדירה או לא. הצוותים זינקו מהר מאוד למקום ובמהלך הסריקות אותרה האם ללא רוח חיים ובהמשך הילדות".

 לדבריו: "הדירה הייתה נעולה, כנראה שנעלו אותה לפני שהשריפה פרצה. כל הנושא הזה נחקר על ידי משטרת ישראל".

מעיריית ירושלים נמסר כי ראש העירייה ניר ברקת "הנחה ראש העיר ניר ברקת את שירותי הרווחה, החינוך והשירות הפסיכולוגי העירוני לתת מענה לצרכי המשפחה ולמוסדות הלימוד בהם למדו בנות המשפחה ולהיערך לקראת יום הלימודים מחר.

צוות של 3 עובדות סוציאליות יצאו מידית לשטח על מנת לטפל במקרה ולהעניק את כל הסיוע הנדרש. כמו כן, 2 עובדים סוציאליים נוספים פועלים בבניין המגורים לתת מענה לשכנים ועובד אגף הקליטה בעירייה פועל מול הקהילה של המשפחה לסיוע ככל שיידרש".

עוד נמסר כי "במקביל מנהל החינוך נערך להפעלת אנשי מקצוע מהשירות הפסיכולוגי לטיפול בתלמידים במוסדות החינוך בהם למדו בנות המשפחה".

"צוותים של מנהל החינוך נמצאים בקשר עם מנהלי בית הספר ויעניקו סיוע לתלמידים ככל שיידרש. הערב תתקיים פגישה ראשונה עם צוות בית הספר להיערכות ליום הלימודים מחר בבוקר.

מחר בבוקר צוותי השירות הפסיכולוגי יתגברו את הצוות החינוכי בבית הספר של בנות המשפחה כדי לסייע בשיחות מול התלמידים והחברים לכיתה וללימודים". עוד נמסר כי העירייה תמשיך לסייע לבני המשפחה ולמוסדות החינוך בהם למדו בנות המשפחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן