Skip to content

כשמכונת הכביסה שבקה חיים

אני כותב ומתריע מזה שנים על התופעות בחברה הישראלית, על ההקצנה, הפנטיזם, הלאומנות, על הכל, אבל בעברית. מתוך כבוד לאותם אנשים שעדיין מאמינים שמכונת הכביסה שלהם תחזור לחיים. אבל זהו. היות וגם להם ברור שהתירוץ נועד אך ורק כדי להימנע מעשיה או קבלת החלטות. גם אני מוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה. וכל מאמרי מהיום יתורגמו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה עושים כשמכונת הכביסה בבית הפסיקה לתפקד וגם הטכנאי המוכשר ביותר לא מצליח להחזירה לחיים?מה עושים עם מכונה, שאין לה חלקי חילוף כי המודל עבר מהעולם בחסות היצרן שטיפח דגמים חדשים ויקרים יותר?
התשובה פשוטה… תוחבים אחר כבוד את כל הערימה נודפת הריח לתוך תיק, לוקחים חומרי ניקוי והולכים למכבסה.

כביסה מסריחה

אם כן מדוע רוב הישראלים מעדיפים לכבס את הכביסה המלוכלכת שלהם בבית, הרי אין להם יותר מכונת כביסה והסירחון רק מתגבר.

המשפט המפורסם "כביסה מלוכלכת מכבסים בבית", או "כביסה מלוכלכת לא מוציאים החוצה" לקוח הלכה למעשה מהווי החיים של… העולם התחתון על כל גווניו, מעבריינים קטנים וכנופיות רחוב ועד משפחות פשע והמאפיה בכבודה ובעצמה.

אדם הגון יעשה הכל כדי לכבס את הלכלוך שלו ולא חשוב היכן.

אדם שאני מעריך טוען (הציטוט במקור כך שאיננו מנומס במיוחד ותסלחו לי מראש): "זה החרא שלי, ואני מעדיף להתעסק בו בעצמי". משפט מכובד, ונכון, בתנאי שהיית יכול להתמודד עם החרא שלך בעצמך, ובעיקר עם ה"חרא" שלך לא מעיק על אפם של אחרים. אבל אם אין ברירה. יש מכבסה.

מדינת ישראל שקועה בטינופת שלה עצמה, זה חמישים שנה, ואיננה מעוניינת לטפל בבעית הריח, והריח מחריף. מערכת החקיקה עובדת שעות נוספות להכשיר את השרץ, מערכת החינוך עוסקת במתן לגיטימציה לעוול כדי שהדורות הבאים יקבלו אותו כמובן מאליו, משרד התרבות עומל קשות לתקוף ולסרס כל אמן שמעז למחות על הריח, בכליו המוגבלים, וראש הממשלה מנהל קרבות עם אלו שאינם מהססים לומר: "זה מסריח עד השמיים".

אין לי שום ספק שרוב רובם של אזרחי ישראל יודע ומכיר בבעיה, רק שכמו בכל משפחת מאפיה רק הנועזים ביותר יקומו ויעזו לכבס את הכביסה שלהם בחוץ. ארגון "שוברים שתיקה" היה הסנונית הראשונה שהעזה לקום ולומר באנגלית צחה לעולם כולו "מכונת הכביסה שלנו לא עובדת, עזרו לנו, זה מסריח". אחת התוצאות, אם כי לא ישירה, היא החלטת מועצת הבטחון לגבי חוקיותן של ההתנחלויות. למרות, שאין מנהיג של מעצמה כלשהי שלא התריע בעבר על הסכנה שבהן. זה לא שהישראלים לא רואים לאן הביאו אותם הקומץ המטורף הדתי פנטי, המגובה בממשלת גנבים, הם רואים הכל, הם רק עדיין מתעקשים שהריח לא נורא כל כך. ושמכונת הכביסה שלהם המפורקת לחתיכות תתחיל לעבוד באופן קסום.

אין קסמים רבותי, בדיוק כמו שאין אלוהים.

מספיק אם אומר שמתוך 120 תלונות מוצדקות של ארגון בצלם, רק 7 זכו להתייחסות. מספיק שאזכיר את אליאור עזריה שברגעים אלו ניתן פסק הדין "אשם" במשפטו, פסק דין שאיננו רלוונטי שכן התביעה הצבאית סירסה את המשפט מראש בכך שהגדירה את העבירה כהריגה ולא רצח ובכל סטנדרד משפטי מדובר ברצח בכוונה תחילה (ולא, לא אכפת לי מי הנרצח). כדי להוכיח שאין סיכוי שמשהו ישתנה לטובה.

אני כותב ומתריע מזה שנים על התופעות בחברה הישראלית, על ההקצנה, הפנטיזם, הלאומנות, על הכל, אבל בעברית. מתוך כבוד לאותם אנשים שעדיין מאמינים שמכונת הכביסה שלהם תחזור לחיים. אבל זהו. היות וגם להם ברור שמדובר בתירוץ שנזרק לחלל האוויר כדי להימנע מעשיה או קבלת החלטות. גם אני מוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה. וכל מאמרי מהיום יתורגמו לאנגלית ואולי לשפות אחרות ויופצו על הרשת. פשוט כי אינני מוכן להיות עלה תאנה של ארגון פשע.

ואני לא יכול יותר לסבול את הריח ולא אכפת לי שרוב עם ישראל תתרן.

 

6 Comments

  1. גורן
    5 בינואר 2017 @ 8:59

    עמית שלום
    אני מקווה שלא תמחק את התגובה שלי ראשית מי אתה שתעביר ביקורת על מה שקורה כאן אצלנו אתה לא גר כאן ולכן אין לך זכות להעביר ביקורת תאר לך שאני יעביר ביקורת על הקורה בקנדה שנית האמן לי שהמאמרים שלך באנגלית סינית או ערבית לא יזיזו כהוא זה יש יותר טובים ממך יש את העיתון אל ארד או בשמו העברי הארץ הוא עושה את העבודה וכמובן יש את כל ארגוני הגנת הטרור הערבי שמפרסמים בכל אמצעי התקשורת את דברי השטנה שלהם החברה הישראלית היא כמו כל חברה נורמאלית יש קיצונים בכל חברה גם בצרפת לצערנו אנחנו לא חיים בגן עדן העולם משתנה הרכב האוכלוסייה משתנה דורות מתחלפים אליטות מתחלפות זה טבעי זה דרכו של עולם הרי כל מה שכתבת שקורה בארץ קורה גם בצרפת ובשאר מדינות אירופה אז מה תברח משם העולם משתנה זה טבעי

  2. גידי
    4 בינואר 2017 @ 15:52

    עמית זכותך לבקר ,להתריע ,לצעוק ,ולקלל אתה יכול לעשות זאת באנגלית צרפתית וערבית . רק שכחת שאתה לא בבית ,אתה ניזון מתקשורת .אתה כמו יד 2. ולעולם יש את המקור כמו הארגונים הגזענים והבוגדים ,בצלם ,שוברים שתיקה והקרן המסריחה. אתה לא עלה תאנה אתה עלה נידף ברוח.מה בדיוק תתרום לגויים בדברי בלע נוספים.
    יש לך מניע גלוי לספק את יצר ההרס העצמי ,יצר הקאפו והבריונות. אך נראה שיש לך גם מניע נסתר…!

    • עמית מנדלזון
      4 בינואר 2017 @ 18:33

      גידי… יש לך טעות בסיסית . אני התקשורת אני לא ניזון ממנה, אני מקבל את החומר יד ראשונה. ואם לא הבנת עד היום שאין לי מניע נסתר והמניעים שלי גלויים וכתובים בכל מאמר ומאמר שלי כנראה גם לעולם כבר לא תבין. אני ואתה מסתכלים על המצב מזוויות שונות. אתה מקבל אותו. אני לא. אתה נאמן למדינה וללאום ולדגל זה נשמע נהדר אבל אם בדרך אתה רומס אנשים כולל אזרחי מדינתך הרי שכל הנאמנות הזו לא שווה כלום. אתה מאמין שכל העולם נגדנו אני חי בעולם. מבטיח שאם יום אחד תחליט שאתה מפסיק לפחוד לטוס (הנה משהו משותף ביננו) ותגיע לכאן תקבל סיור מאלף ומעניין שאולי אולי יגרום לך להסתכל על דברים קצת אחרת גם לגבי הגטו הקטןצ'יק בו אתה חי.

      • גידי
        4 בינואר 2017 @ 22:48

        אני יודע מה האותות והסימנים שיבשרו לי שכל תפיסתי טעות היא . לדוגמה שהערבים יאהבו את עצמם יותר מאשר הם שונאים אותנו,שהאום לא יצביע אוטומט נגדנו,שאירופה תפסיק לממן ארגונים חתרניים בארץ,שזכויות האזרח וחופש הדעה יפגעו במדינה,, ששחיתות תהפוך לנורמה…היום התשובה ברורה . לך אין גבולות או סימנים …?! עמית אתה לא התקשורת ,אתה לא חי ונושם את הארץ ,אתה משקיף מרחוק ,אתה מפרסם פרופוגנדה זוכר את פראבדה…משהוא בסגנון.

        • עמית מנדלזון
          4 בינואר 2017 @ 22:58

          אתה יודע שכל הסימנים עליהם אתה מדבר כבר קיימים? אבל אין שום צ'אנס שתבחין בהם.

          • גידי
            5 בינואר 2017 @ 15:52

            חחחח,אני עוד אמצא את הסדק…!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן