Skip to content

כתב אישום נגד גטאס: הברחת ציוד ופעולה ברכוש למטרות טרור

לאחר שחבר הכנסת סירב להגיע לשמוע בפני היועץ המשפטי לממשלה, הודיע לו מנדלבליט כי יועמד לדין פלילי ומקביל תבקש הפרקליטות להמשיך את מעצרו בתנאים מגבילים. תוך כך, בית משפט השלום החליט לשחררו ממעצר הבית. גטאס: "אני אעמוד על זכותי להליך הוגן ושהחסינות שלי תעמוד לי. אני חשוף בפני היועץ המשפטי, לא נוהגים מולי בשוויון. הגיע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (חמישי) לבאי כוחם של ח"כ באסל גטאס, כי לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בתיק בו נחקר חבר-הכנסת, כחשוד, החליט אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין פלילי, בין היתר, בעבירות של הכנסת ציוד קצה רט"ן, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מרמרה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי החשד, קשר ח"כ גאטס קשר עם האסיר הבטחוני, ואליד דקה, הכלוא בכלא קציעות בגין רצח חייל צה"ל שביצע במסגרת חברותו בארגון החזית העממית הדמוקרטית, להבריח טלפונים ניידים לכלא. לצורך מימוש הקשר,
בתאריך 18.12.16 פגש הנאשם את אחיו של האסיר, אסעד דקה, בתחנת דלק "דור אלון" בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו אסעד 4 חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד תקשורת נוסף, על מנת שח"כ גטאס יכניסם לכלא.

במסגרת הקשר האמור, הגיע ח"כ גאטס באותו היום, בשעה 11:55, לכלא. ח"כ גאטס נכנס לכלא כשהוא נושא עליו את החבילות מוסתרות בתוך חולצתו וכן מסמכים נוספים.
בעת כניסתו של ח"כ גאטס לכלא, בעת שהוא עבר במכשיר המגנומטר, התריע המכשיר. או אז טען חבר הכנסת בפני הסוהר כי ההתרעה נובעת מחגורתו. כאשר ביקש הסוהר מהנאשם לעבור בשנית ללא החגורה סרב הנאשם לעשות כן ואמר לסוהר כי בשל היותו חבר כנסת יש לו חסינות מבדיקה. כך ההיה, בשל חסינותו של חבר הכנסת, נמנע הסוהר מעריכת בדיקה על גופו.

חבר הכנסת וציוד התקשורת שהבריח (צילום: משטרת ישראל וערוץ הכנסת)
חבר הכנסת וציוד התקשורת שהבריח (צילום: משטרת ישראל וערוץ הכנסת)

בהמשך לכך, נכנס החבר כנסת לכלא עם הציוד, שם פגש את האסיר והעביר לו מסמכים. בהמשך, הוא נפגש עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת.
"גטאס היה מודע לכך כי ציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיפגע בביטחון המדינה", נכתב בחות דעת היועה"מ.

טרם קבלת ההחלטה, הודיע מנדלבליט לפרקליטיו של חבר הכנסת על נכונותו לקיים שימוע בעניינו, בטרם תתקבל החלטה סופית בעניינו, וזאת תוך שבוע ימים, בכפוף להסכמתו להאריך את התנאים המגבילים בהם הוא מוחזק על-פי החלטת בית המשפט השלום בראשון-לציון. כן נמסר, כי ככל שיסכים להארכת התנאים, ויבקשו לצורך השימוע פרק זמן קצר נוסף מעבר לשבוע, יישקל הדבר בחיוב, וזאת לפנים משורת הדין. אלא שבאי כוחם של ח"כ הודיעו ליועץ המשפטי לממשלה כי הם דוחים את ההצעה.

"לפיכך החליט היועץ המשפטי לממשלה לאשר את הגשת כתב האישום, אך הסכים לקיים שימוע בדיעבד, ובמסגרתו לשמוע טענות נגד הגשת האישום. ההחלטה הועברה לבאי כוחו של ח"כ גאטס ובמקביל גם ליו"ר הכנסת, על פי הדין", נמסר ממשרד המשפטים.

למרות בקשת המשטרה והפרקליטות בית משפט השלום ברחובות שיחרר אחה"צ ממעצר בית את ח"כ באסל גטאס, בתנאי שערב שאושר בידי בית המשפט ימצא עמו בכל עת. לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יוגש כנגדו כתב אישום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצר הבית בתנאים המגבילים שקבע בית המשפט.
תוך כך הוגש נגדו היום כתב האישום בגין עבירות של הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר, הכנסת ציוד קצה רט"ן (רדיו טלפון), מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ועבירה על סעיף לחוק המאבק בטרור של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

ח"כ גטאס הגיב להחלטת השופט לשחרר אותו ממעצר בית. עם תום הדיון הוא אמר: "ההחלטה עומדת בעד עצמה והיא ההחלטה הנכונה. אני אעמוד על זכותי להליך הוגן ושהחסינות שלי תעמוד לי. אני חשוף בפני היועץ המשפטי, לא נוהגים מולי בשוויון. הגיע הזמן שנתקיף בחזרה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן