Skip to content

חמישי 05 ינואר 2017 (מהדורת צהריים מורחבת)

כותרות המהדורה הערב: נתניהו ייחקר שוב (פוליטי) * ארה"ב במסר לישראל: לא נפקיר אתכם שוב באו"ם (מדיני) * ח"כ כנסת גטאס לדין פלילי (חדשות) * חסידים נכנסו לכפר פלסטיני וחולצו בידי צה"ל. נמסרו למשטרה ונעצרו (ביטחוני) מורחב – כך סיקר העולם את הרשעת החייל ההורג אזריה אלאור (כותרות העולם) תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי) היום: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

הערב: נתניהו ייחקר שוב (פוליטי) * ארה"ב במסר לישראל: לא נפקיר אתכם שוב באו"ם (מדיני)
* ח"כ כנסת גטאס לדין פלילי (חדשות) * חסידים נכנסו לכפר פלסטיני וחולצו בידי צה"ל. נמסרו למשטרה ונעצרו (ביטחוני) מורחב – כך סיקר העולם את הרשעת החייל ההורג אזריה אלאור (כותרות העולם)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול עלייה קלה בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה. הלילה: מעונן חלקית עד בהיר. בצפון הארץ תנשבנה רוחות מזרחיות ערות.

שישי: נאה עם עליה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה מעל לממוצע בעונה במישור החוף ,השפלה ובדרום. בצפון הארץ ובהרי המרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

שבת: נאה עד מעונן חלקית, תחול ירידה נכרת בטמפרטורות בעיקר במישור החוף ודרום הארץ. במהלך היום הרוחות יתחזקו בעיקר לאורך מישור החוף.

ראשון: מעונן חלקית עד מעונן. משעות הערב ירד גשם מקומי בצפון הארץ יתכנו סופות רעמים יחידות. בחרמון ירד שלג. תנשבנה רוחות דרום מערביות חזקות, בדרום הארץ יהיה אביך ויתכן גם במרכזה. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת ויהיו נמוכות מהרגיל

פוליטי

חקירת נתניהו: הערב: נתניהו ייחקר שוב * שלושה ימים לאחר חקירתו הראשונה, ישובו אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה למעונו של ראש הממשלה ויחקרו אותו שוב באזהרה (ynet)

– רשת המתנות (תיק 1000) אינה מתמקדת באיל-ההון רון לאודר * היועץ המשפטי לממשלה והמפכ"ל מנהלים את חקירת נתניהו כמו מבצע צבאי חשאי * החוקרים והפרקליטים המעורבים בחקירה נדרשו לבדיקות פוליגרף  ולחתימה על הסכמי סודיות (News1)

ביטחוני

דיווח פלסטיני: צה"ל ירה לעבר רכב של מנכ"ל משרד הבריאות הפלסטיני בסמוך לא-ראם שבאזור רמאללה. בצה"ל בודקים את הדיווח

10 חסידי ברסלב נעצרו הלילה בידי המשטרה לאחר שנכנסו בסמוך ל01:00 לכפר כיפל חארס, שבאזור השומרון ולטענתם נכנסו עם רכבם בכדי להתפלל. הם חולצו בידי צה"ל והועברו למשטרת ישראל (מגפון ניוז)

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל בשיתוף שב"כ ומג"ב באיו"ש ובבקעה 5 מבוקשים. 3 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט

במנשה- במחנה הפליטים ג׳נין נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמאס.

בבנימין- בבידו נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמאס

בבקעה- בטובאס נעצרו 3 מבוקשים

כמו כן, במהלך פעילות כוחות צה״ל ושוטרי מחוז ש"י בעיר חברון שבגזרת החטיבה המרחבית "יהודה", תפסו הכוחות אלפי שקלים שעל פי מידע מודיעיני מקורם בארגוני טרור.

המבוקשים והממצאים הועברו לידי כוהב״ט.

מדיני

ארה"ב במסר לישראל: לא נפקיר אתכם שוב באו"ם * גורמים אמריקאים שוחחו עם נציגים ישראלים והבהירו כי נאום קרי לא יהפוך להחלטה במועצת הביטחון. * הם טענו גם כי בהימנעות בהצבעה על החלטה 2334, ארה"ב לא הפרה הבטחות קודמות, מכיוון שנוסח ההחלטה היה מאוזן (nrg)

טד קרוז ומרקו רוביו מציגים: החוק שיעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים * על פי ההצעה של הסנאטורים הרפובליקנים, מימון האחזקה והאבטחה של שאר השגרירויות האמריקאיות בעולם יקוצץ עד אשר הנשיא יחליט שלא לדחות יותר את בניית השגרירות בבירת ישראל (nrg)

חוץ

ארה"ב תעביר 4 אסירים מגואנטנמו לסעודיה

גורמים בארה"ב: יש הוכחות חותכות שרוסיה עומדת מאחורי מתקפות הסייבר

נעצר בצרפת מי שהיה ראש ממשלת קוסובו בזמן המלחמה

ארה"ב:

– בכיר רפובליקני: מקווה שטראמפ יסמוך על שירותי הביטחון

– רשת NBC: דן קואטס, סנאטור רפובליקני לשעבר – המוביל לתפקיד ראש מנהל המודיעין

בריטניה: דיווח: המלכה אליזבת כמעט נורתה בחצר הארמון, לאחר שאחד השומרים חשב שגנב נכנס לארמון (yent)

מקסיקו: נשיא מקסיקו על המחאה נגד העלאת מחירי הדלק ב-20%: "מבין את הזעם"

סוריה: גורם באו"ם: "נזקי המלחמה בחלב עצומים, אבל יש אופטימיות"

חדשות

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לפרקליטי חבר הכנסת גטאס כי יועמד לדין פלילי בשל עבירות כנגד ביטחון המדינה * במכתב החועה,מ נגתב כי מאחר וגטאס סירב להגיע לשימוע, הוחלט להעמידו לדין פלילי (מגפון ניוז)

משפט אזריה: סנגוריו של אזריה: נערער על הכרעת הדין; הטיעונים לעונש יישמעו בעוד כשבועיים

– משרד החוץ הפלשתיני: משפט דמה שנועד לחלץ את ישראל מביקורת בינלאומית

– הפלסטינים מסכימים עם אזריה: הוא פעל לפי הנורמה * אזריה אינו שונה מעשרות חיילים ושוטרים אחרים שירו בפלסטינים אף שלא נשקפה סכנה לחיייהם. ההבדל הוא שבמקרה של אזריה יש סרטון המתעד את התקרית, ולא רק עדויות שמהן ניתן להתעלם (הארץ)

– ח"כ אראל מרגלית: "אני נגד חנינה לאלאור אזריה"

– ח"כ גליק: "הקלה בעונש עדיפה מחנינה, בתנאי שייקח אחריות"

– בקריקטורה בהארץ: אלאור אזריה צועד בין שתי קבוצות – אחת תומכת בו והאחרת מתנגדת. בכותרת כתוב: שתי מדינות לשני עמים.

 העולם מסקר את הרשעתו של אזריה

גופי החדשות המובילים בעולם שלחו עיתונאים להכרעת הדין של החייל היורה והכריזו "חייל ישראלי הורשע". כולם הדגישו: "המקרה גרם לחילוקי דעות"

 אתר CNN

"חייל ישראלי הורשע בתיק מתוקשר"

בגוף הידיעה סיקרו את עובדות האירוע, נתנו רקע על פיגוע הדקירה שהתגלגל לירי במחבל המנוטרל והדגישו כי "המקרה גרם לחילוקי דעות בחברה הישראלית, בפוליטיקה ובקרב אנשי צבא ומיקד את הדיון בערכים המוסריים של הצבא. ההגנה טענה כי הוא חש שחייו היו בסכנה ואילו התביעה טענה שפעל מתוך יצר של נקמנות"

 אתר ה-BBC

כותרת אינפורמטיבית על הרשעת אזריה: "חייל ישראלי הורשע במוות בחברון"
גם באתר זה הדגישו בגוף הידיעה כי "משפטו המתוקשר הוכיח מחלוקת משמעותית בחברה הישראלית". "בכירי הצבא מיהרו לומר כי מעשיו לא משקפים את ערכי צה"ל", נכתב. בנוסף, ציטטו את אביו של המחבל שנורה על-ידי אזריה שאמר כי "ההחלטה להעמידו לדין באשמת הריגה ולא רצח היא סטייה של צדק בית המשפט".

 וושינגטון פוסט

"חייל ישראלי הורשע בהריגה במסגרת משפט שפילג את החברה הישראלית".

"עם ההכרזה על פסק הדין, אלימות פרצה בקרב מאות מפגיני ימין שהתאספו מחוץ לבית הדין הצבאי". הם, ורבים אחרים בישראל, מאמינים שאזריה פעל בגבורה כשהרג את הטרוריסט וכי כלל לא היה אמור לעמוד למשפט".

 ניו יורק טיימס

"חייל ישראלי הורשע בירי שפילג אומה"

כאשר יובל החמישים לכיבוש הישראלי של הגדה המערבית מתקרב, המשפט הטעון הצית דיון לגבי אתיקה צבאית והמקום של הצבא בחברה הישראלית, המשפט נגע למערכת הערכים של הצבא כמעט באותה מידה כמו בהתנהלות של החייל, סמל אלאור אזריה.

האתר  ציטט גם את תגובתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב וציין כי רבים בישראל סבורים ש"לאזריה מגיעה מדליה ולא משפט".

 ה'גרדיאן' הבריטי

בכותרת הראשית של האתר נכתב: "חייל ישראלי הורשע בהריגת תוקף פלסטיני מנוטרל", ופתחו את הכתבה עם תיעוד הירי במחבל המנוטרל.

גם באתר זה הדגישו כי המקרה הוא אחד המקטבים ביותר במדינת ישראל בתקופה האחרונה. "הגרדיאן" דיווח על הפגנות תומכי אזריה מחוץ לבית המשפט ואף על ההסתה נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט "שגורלו יהיה כמו רבין". עוד הוסיפו באתר, כי כעת צפוי ויכוח סוער בישראל בשאלה האם צריך להעניק לחייל היורה חנינה.

במקרה נחשפו חילוקי דעות עמוקים בתוך החברה הישראלית, לא רק בין ימין לשמאל, אלא גם בין הבכירים ביותר בצבא – שהיו בצד התביעה, לבין פוליטיקאים לאומניים אשר נאבקו למען זיכויו של אזריה.

 'סקיי ניוז'

בין ארבעת הסיפורים המובילים בעמוד הבית: "השופטת קבעה כי על אף שקורבן הירי של אזריה הוא טרוריסט, הסמל השתמש בתגובה לא פרופורציונלית", דיווחה כותרת המשנה.

"עורכי דינו של אזריה טענו שהוא ירה משום שהאמין שהייתה על המחבל חגורת נפץ מוסתרת אך השופטת קבעה שעדותו 'מתחמקת'", נכתב בגוף הידיעה. גם באתר זה דווח כי תיק המשפט פיצל את דעת הקהל בישראל.

הלה פיגארו הצרפתי

התייחס לאזריה כאל "החייל הצרפתי-ישראלי", וציין כי "המקרה כנראה לא היה זוכה לתהודה כה גדולה אם תושב חברון, שהיה חמוש במצלמה של ארגון בצלם, לא היה מתעד את הזירה". כתב העיתון תיאר כיצד אזריה נכנס לאולם כשהוא "מחייך ורגוע", אולם ככל שנמשכה הקראתה של הכרעת הדין, הוא "נראה מתוח יותר". "הוא קיווה שאולי השופטים יפלו תחת הלחץ מהציבור", נאמר בדיווח. "הוא נותר ללא תנועה בעת שהשופטים מסרו את הכרעתם, בעוד אחת מקרובות המשפחה שלו הוצאה אחרי שקיללה את הרכב השופטים".

אתר 'אל פאיס' הספרדי

דיווח גם על ההרשעה וכתב כי "המקרה גרם למתח גדול בחברה הישראלית וחילק אותה בין מי שמגן על החייל לבין מי שמאמין שמה שהוא עשה היה לא מוסרי ובניגוד לפקודות הצבא". עוד הוסיפו בכתבה כי על פי סקר שנערך בישראל, זמן קצר לאחר האירוע בחברון, 57% מהישראלים מאמינים שאזריה לא היה צריך להיעצר. 

"דר שפיגל" הגרמני

משפטו של החייל מחברון בכותרת הראשית, והוא מצטט פוליטיקאים גרמנים שאף אומרים כי לגרמניה "יש מה ללמוד מישראל בכל הקשור לשמירה על ערכי מדינת חוק בעת מלחמה בטרור"

'דויטשה וולה' הגרמני

"ראשי הצבא מגנים את הירי ומנהיגי ימין יוצאים להגנת אזריה" *  צוין כי ראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה בצ'ארלי אזריה, אביו של אלאור

אל ג'זירה

באל ג'זירה לא מציינים כי הפלסטיני שנורה בחברון הוא מחבל ואף מכנים את אזריה "רוצח".

באתר של אל גז'ירה מופיע ריאיון עם הוריו של המחבל הפלסטיני, שהבהירו כי הפסיקה היחידה שתרצה אותם היא שבית הדין ימצא את אלאור אשם ויגזור עליו מאסר עולם.

עוד ציינו שם כי על פי סקרים בישראל, 65% מהישראלים תומכים בטענה כי אזריה פעל מהגנה עצמית

מען

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ציינה כי "חייל ישראלי הורשע בהריגה לאחר שהוציא פלסטיני להורג".

במען ציטטו את ארגון "יש דין", שדיווח כי בשנת 2015 נפתחו 186 חקירות בגין תקיפת פלסטינים על ידי חיילים ישראלים, אך רק 4 מהן הסתיימו בהרשעה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן