Skip to content

נתניהו: אבו מאזן יודע שלדברי הבלע שלו אין שחר, כולל הטענות לגבי אל-אקצא

הגיב לדברי אבו מאזן ב"ועידה למען ירושלים" המתקיימת בדוחא בירת קטאר. בוועידה משתתפים גם חברי כנסת ערביים וחרדים מנטורי קרתא המתנגדים למדינה הציונית. אבו מאזן טען: ישראל מייהדת את הבירה ומקדמת באופן חסר-תקדים "בניית התנחלויות בעיר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגיב לדברי אבו מאזן ב"ועידה למען ירושלים" המתקיימת בדוחא בירת קטאר. בוועידה משתתפים גם חברי כנסת ערביים וחרדים מ"נטורי קרתא" המתנגדים למדינה הציונית. אבו מאזן טען: ישראל מייהדת את הבירה ומקדמת באופן חסר-תקדים "בניית התנחלויות בעיר"

מאת צבי זינגר

"ככה לא עושים שלום", כך הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הנאום שהשמיע היום אבו מאזן, בדוחא, בירת קטאר.

"מדובר בנאום הסתה קשה שנשמע מפי מי שטוען שפניו לכאורה לשלום", נאמר בתגובה שפירסמה לשכת ראש הממשלה. "הגיע הזמן שההנהגה הפלסטינית תפסיק להכחיש את העבר ולעוות את המציאות. זה אלפי שנים ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי. ירושלים, בריבונות ישראלית, תמשיך להיות פתוחה בפני בני כל הדתות. יש בה חופש פולחן מלא לכולם, וישראל תמשיך לשמור באדיקות על המקומות הקדושים לכל הדתות.

"אבו מאזן יודע היטב שלדברי הבלע שלו אין שחר, כולל הטענות חסרות הבסיס וחסרות האחריות לגבי מסגד אל-אקצא", נאמר עוד בתגובתו של נתניהו. "מדינת ישראל מצפה ממי שכביכול דוגל בשלום, להכין את עמו לשלום ולדו-קיום ולא להפיץ שקרים והסתה. ככה לא עושים שלום".

ב"ועידה למען ירושלים", המתקיימת בדוחא, משתתפות משלחות מ-70 מדינות – ובין השאר גם חברי כנסת ערבים וחרדים אנשי "נטורי קרתא". יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא בנאומו לערבים ולמוסלמים לבקר בירושלים, כדי לתמוך בפלסטינים, והאשים את ישראל בכך שהיא "עושה שימוש בשיטות הכי נלוזות ושפלות שיש על מנת למחוק כל סממן ערבי, איסלמי ונוצרי במזרח ירושלים". אבו מאזן טען עוד, כי ישראל מייהדת את הבירה ומקדמת באופן חסר-תקדים "בניית התנחלויות בעיר".

בין המשתתפים בוועידה היה גם ח"כ אחמד טיבי, שנפגש בדוחה עם רוברט סירי, שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון. טיבי הביע בפגישה, שהתקיימה ביוזמתו של סירי, תמיכה ברעיון של אמיר קטאר להקים ועדת בדיקה מטעם מועצת הבטחון למתרחש בירושלים המזרחית. טיבי גם שטח בפני מציגו של מזכ"ל האו"ם את מה שכינה "מצוקותיה של האוכלוסייה הערבית ובעיקר מבול החוקים הגזעניים שמתקבלים בכנסת" ודרש שהאו"ם יקדיש יותר תשומת לב לאזרחים הערביים ולדרישתם להיות מוכרים כ"מיעוט לאומי".

בפתיחת הכנס גינה טיבי את "ייהוד אלקודס" ואמר כי מדובר ב"הפרה בוטה של החוק הבינלאומי". הוא דרש התערבות של האו"ם והקהילה הבינלאומית במצב והגשת סיוע ערבי מסיבי לתושבי ירושלים המזרחית "אשר נאבקים תחת לחץ ההפקעה וההתנחלויות". טיבי הוסיף: "ישראל היא שלטון כיבוש בירושלים המזרחית והיא מונעת מפלסטינים את חופש הפולחן הדתי ופלסטינים למעשה לא יכולים להגיע למסגד אל-אקצה".

במשרד החוץ מתכוננים לזמן את רוברט סירי לשיחת נזיפה לנוכח מעורבותו בוועידה בדוחא, "שכל תכליתה היא הכחשה של ההיסטוריה היהודית בירושלים". לדברי גורמים מדיניים בירושלים "התנהגותו של סירי מאכזבת ביותר ואינה עומדת באמות המידה המצופות משליח מזכ"ל האו"ם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן