Skip to content

שישי 13 ינואר 2017 (מהדורת הצהרים מורחבת)

כותרות המהדורה סוריה טוענת: מטוסי ישראל תקפו בדמשק (בטחוני) * הבליץ של הפלסטינים נגד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים נמשך (מדיני) * תקדים: בכירים ממתנחלי יש"ע הוזמנו להשבעת טראמפ (מדיני) * מצור על בריטניה: שביתות באוויר, ביבשה ומתחת לאדמה (חוץ) * בית משפט בגרמניה: 3 פלסטינים שהציתו בית הכנסת בעיר וופרטאל "לא פעלו מתוך אנטישמיות, אלא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

סוריה טוענת: מטוסי ישראל תקפו בדמשק (בטחוני) * הבליץ של הפלסטינים נגד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים נמשך (מדיני) * תקדים: בכירים ממתנחלי יש"ע הוזמנו להשבעת טראמפ (מדיני) * מצור על בריטניה: שביתות באוויר, ביבשה ומתחת לאדמה (חוץ) * בית משפט בגרמניה: 3 פלסטינים שהציתו בית הכנסת בעיר וופרטאל "לא פעלו מתוך אנטישמיות, אלא כדי למשוך תשומת לב לעימות ברצועת עזה" (בעולם)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית עד מעונן. עד שעות הצהריים ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. תחול ירידה קלה של הטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן. במהלך הלילה יתחזקו הרוחות בצפון הארץ.

שבת: מעונן והטמפרטורות יעלו בעיקר בדרום הארץ. בצפון הארץ ובהרי המרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות. במהלך היום ירדו גשמים קלים ברוב האזורים. מהערב הגשמים יתחזקו ויתכנו סופות רעמים בודדות.

ראשון: מעונן חלקית עד מעונן. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם קל. הטמפרטורות ירדו בעיקר בדרום הארץ.

שני: מעונן ברובו בעננות בגובה רב. תחול עליה קלה בטמפרטורות.

הפגנה נגד הממשלה

מאות תלמידי תיכון עירוני א' בתל אביב חתמו הבוקר על עצומת תמיכה בסרבנית המצפון ובוגרת בית הספר תמר אלון * 245 תלמידי תיכון עירוני א' בתל אביב חתמו על עצומת תמיכה בסרבנית המצפון ובוגרת בית הספר תמר אלון: "אנו החותמים מטה תומכים במאבקן הצודק של תמר אלון ותמר זאבי נגד הכיבוש" *  אירוע ההחתמה נערך על ידי פעילי תנועת מסרבות – רשת סרבנות פוליטית שתומכת בתמר אלון, תמר זאבי וסרבניות מצפון נוספות

מחר שבת ה-14.1.17 בסביבות השעה 19:30 ועד השעה 22:00, תתקיים בתל אביב תהלוכת מחאה של פעילי שמאל אשר תתחיל בקרית הממשלה ברח׳ קפלן בת״א, תמשיך לאבן גבירול בואכה כיכר רבין. במהלך התהלוכה ייחסמו הרחובות הבאים:

* רח' קפלן לכיוון מערב, מדרך בגין ועד רח' אבן גבירול * רח' אבן גבירול מרח' מרמורק ועד רח' ארלוזורוב, בשני הכיוונים * כ"כ, ייחסמו הרחובות החוצים.

מהמשטרה נמסר כי כי משטרת ישראל מכבדת את רצון הציבור להביע את מחאתו, אך תאפשר זאת במגבלות החוק בלבד תוך שמירת שלום הציבור ורכושו וכן שמירת הסדר הציבורי ושגרת חיי הנהגים ועוברי האורח * המשטרה לא תאפשר חסימת צמתים וצירים מרכזיים או כל פעולת שיבוש מכוונת של זרימת התנועה * אי עמידה בתנאי המחאה ובהוראות כוחות המשטרה בשטח, תגרור פעולות אכיפה בלתי מתפשרות

בפתח תקווה תתקיים במוצ"ש משמרת מחאה הקוראת ליועה"מ לפתוח בחקירה בפרשת הצוללות והספינות

פוליטי – חקירת נתניהו

היועץ המשפטי מאיץ את חקירת נתניהו: בכירים בעולם התקשורת יזומנו להעיד

סקר הג'רוזלם פוסט: לפיד המועמד המועדף להחליף את נתניהו * בצל החקירות שמתנהלות נגד ראש הממשלה, עולה כי הציבור רואה ביו"ר יש עתיד כיורש המועדף לתפקיד. בנט ניצב במקום השני והרצוג לא מגיע ראשון אף בקרב תומכי מפלגתו (מעריב)

ביטחוני

סוריה: פיצוצים נשמעו סמוך לשדה תעופה צבאי באזור דמשק – שדה תעופה אסטרטגי בדמשק הופגז – לפחות 5 חיילים סורים נהרגו * סוכנות הידיעות של משטר אסד: מטוסי ישראל תקפו בדמשק * צבא סוריה: על ישראל לשקול את השלכות התקיפה בדמשק * היעד: נשק של חיזבאללה

מדיני

תקדים: בכירים ביש"ע הוזמנו להשבעת טראמפ * עודד רביבי, המנהל את אגף קשרי החוץ של ההתיישבות, וראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, ייסעו לטקס שיתקיים בשבוע הבא. אישים נוספים מיו"ש הוזמנו להשבעה אך הם שומרים את הדבר בסוד (nrg)

שגרירות ארה"ב בירושלים: הבליץ של הפלסטינים נגד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים נמשך. בפת"ח מציינים: "זהו מדד לסוף העולם". ראש הממשלה הפלסטיני: "יהיה פיצוץ של המצב הביטחוני באזור כולו". האחים המוסלמים בירדן: "תתרחש אינתיפאדה בירושלים נגד הכובש" (nrg)

– פגישה עם מקורב לחתנו של טראמפ שכנעה את אבו מאזן כי טראמפ רציני בכוונתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים * דניאל ארבס, המיודד עם ג'ראד קושנר, נפגש עם אבו מאזן ואמר לו כי הנשיא הנבחר מתכוון להעביר את השגרירות. עד הפגישה העריך עבאס שהצהרת טראמפ היתה סיסמת בחירות שלא תמומש (הארץ)

ועידת פריז: ישראל מפעילה מאמצים למוסס את ועידת השלום בפריז * משרד החוץ הפיץ מברק לשגרירים הישראלים אשר מנחה אותם שלא לנהל משא ומתן על נוסח ההחלטות שיתקבלו בוועידה. במקביל, ברשות מקווים להשיג הכרה בינלאומית במדינה פלסטינית (nrg)

חוץ

האו"ם: מחריף המשבר ההומניטרי שנגרם כתוצאה מפעילות בוקו חרא

אוסטרליה: שרת הבריאות התפטרה בצל שערוריית כספים – בגלל בזבוז כספי ציבור בטיסות

ארה"ב: 6 ילדים ניספו בשריפה בבולטימור

– דיווח בארה"ב: פיצוץ עז בטרמינל אוטובוסים בדטרויט

– דיווח בארה"ב: ביידן אישר שתודרך לגבי מידע רגיש שיש לרוסיה על טראמפ

– ג'ון קרי: משוכנע שמדיניות החוץ שהתווה ממשל אובמה תימשך גם בעידן טראמפ

– נאום משודר של מחוקקת דמוקרטית בקונגרס נקטע על ידי שידור מהרשת של הקרמלין * חברת הקונגרס מקסין ווטרס דיברה על ההתערבות הרוסית בבחירות, עד שלפתע פרץ שידור מרשת RT הרוסית למשך עשר דקות. * מהרשת האמריקאית ששידרה את הנאום נמסר שמדובר בתקלה שגרתית (הארץ)

בריטניה: מצור על בריטניה: שביתות באוויר, ביבשה ומתחת לאדמה * בשבועות הקרובים צפויים להחריף סכסוכי העבודה במגזר התחבורה בבריטניה והעובדים מאיימים לשבש את פילות בריטיש איירווייז, הרכבות הכבדות בבריטניה והרכבת התחתית בלונדון (גרדיאן)

מצרים: הבחירות לנשיאות מצרים ייערכו רק ביוני 2018, אך נראה שסממני השלטון המושחת טרום עידן א-סיסי מכוונים לקאמבק. בין המגששים: גמאל מובארק (הבן של), ויו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית לשעבר מוחמד אל-בראדעי (ynet)

סודאן: בכיר אמריקני: נסיר חלק מהסנקציות הכלכליות נגד סודאן בתמורה לסיוע במלחמה בטרור

סוריה: רוסיה הסכימה להזמין את ארה"ב להשתתף בשיחות השלום בקזחסטן

– שליח האו"ם לסוריה: הפסקת האש נשמרת

ספרד: שניים נעצרו בחשד לקשר עם קיצונים איסלאמיים

עיראק: צבא עיראק: התקדמות משמעותית במבצע נגד דאעש במוסול

– דאע"ש פוצץ גשרים שבשליטתו על נהר החידקל

– קרבות עזים בין הצבא לדאע"ש באוניברסיטת מוסול

קוריאה: סין ורוסיה יתנגדו להצבת מערכת יירוט טילים מטעם ארה"ב ב – ק. הדרומית

חדשות

במנחת בן ציון מול חוות רונית התרסק טרקטורון מעופף * 3 פצועים הועברו לבית חולים

התהפכות עצמית – סמוך לאופקים, בדיונות של בני נצרים, טרקטורון באגי עלה על סלע והתהפך, כתוצאה מכך הרוכב, גבר בשנות ה-40 לחייו , נפצע קשה ופונה לבית החולים לקבלת טיפול.

תושבי ההתנחלות הלא חוקית עפרה הפגינו מול בית רה"מ במחאה על הריסת הבתים המתוכננת

שוטרי מג"ב מנעו גניבה שניה מאותו משק בדרום * אמש בשעה 23:00 הבחינו השוטרים במספר חשודים המתקרבים לחווה במושב שדה משה שבדרום * חווה שממנה נגנבו 16 כבשים לפני 4 חודשים * החשודים שהסבו נזק לגדרות ולמערכות האבטחה במקום, החלו להוציא מספר עזים ועגלים במטרה להעמיסם על גבי רכב ולהימלט מהמקום * השוטרים שהיו עדים לניסיון הגניבה הביאו למעצרם של 2 מהחשודים טרם העמסת השלל על גבי הרכב וכנגד שאר החשודים אשר נמלטו מהמקום נעשים מאמצים להביאם למעצר * מעצרם של 2 החשודים, תושבי הכפר אידנא שבאיו"ש, שוהים בלתי חוקים בשנות ה-30 לחייהם הוארך הבוקר עד יום שני

בעולם

הודו: "ספייס ג'ט" תרכוש מ"בואינג" 205 מטוסים בעלות של כ-20 מיליארד אירו

באושוויץ מתקיים מבצע השימור הגדול והמסובך בתולדותיו * בפרויקט שיימשך שנים רבות ושגייס מאות מיליוני דולרים, צוותי בנייה פועלים לשמר את מבני המגורים הרעועים בבירקנאו, עם קירות דקים ויסודות מתפוררים. המבצע מורכב ביותר, כי המטרה היא שהאורחים לא יבחינו בשינוי (nrg)

בית משפט בגרמניה: "הצתת בית כנסת – ביקורת לגיטימית על ישראל" * בית משפט מחוזי בעיר וופרטאל אישר את החלטתה הערכאה הנמוכה יותר, שניסיון להצית בית כנסת בעיר על ידי שלושה אנשים ב-2014 הוא למעשה הבעת ביקורת לגיטימית של מדיניות ישראל * השופטים קבעו כי שלושה פלסטינים שניסו להצית את בית הכנסת בעיר וופרטאל לא פעלו מתוך אנטישמיות, אלא כדי למשוך תשומת לב לעימות ברצועת עזה (מעריב)

מרוקו: 30 שנה לאר שמושל העיר החליף את שמותיהים היהודיים של הרחובות שבאיזור שכונת היהודים 'אל מלאח' לשמות איסלאמיים ואחרים, המלך מוחמד השישי הורה להחזיר לרחובות את שמותיהם היהודיים כבתחילה

רבבות חתמו על עצומה לממשלת ליטא להצלת בית החיים העתיק בוילנא, זאת לאחר ששלטונות העיר תכננו לבנות אולם כנסים ענן בשטח בית הקברות הישן.

חרדים

החרדים מתכננים להפגין ולחסום רחובות בשבת: הם הודיעו כי מתרחב המאבק לסגירת בתי העסק הרומסים את קדושת ירושלים * ועדת הרבנים למען קדושת השבת: "לפעול בכוחות משותפים נגד בתי עסק הרומסים את קדושת השבת בירושלים" * דרישה להגביר את הפיקוח ולהחמיר בענישת פורצי הגדר

מצפצפים על  משרד החינוך: בעקבות דרישת המשרד מתלמודי התורה להתחייב כי ייענו לדרישת משרד החינוך להתחייב ללימודי ליב"ה, הכשרה ואישורי העסקה למלמדים במוסדות הפטור והתחייבות לקבלת תלמידים ע"פ כללי המשרד * מועצת גדולי ישראל הורתה למנהלי בישיבות כי אין לחתום בשום אופן על התחייבויות אלו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן