Skip to content

מפגינים פתחו שמפניה מול ביתו של מנדלבליט ומני נפתלי נעצר

שתי הפגנות כנגד נתניהו וממשלתו - אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, עוכב לשעה ארוכה חקירה במשטרת פתח תקווה, בטענה כי הפגין מול בית היועה"מ ללא רישיון. המפגינים פתחו שמפניה להזכיר כי שמפניה הולכת גם עם צוללות. פרקליטו של נפתלי: זה עבר כל גבול, נתלונן במח"ש . בתל אביב הפגינו כאלף מפעילי מרץ והמחנה הציוני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מני נפתלי, אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, עוכב במפתיע אמש (שבת) לאחר שזומן למשטרת פתח תקווה עם תום הפגנת מחאה מול בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ההפגנה נערכה הערב ללא אירועים חריגים וככל הידוע מבלי שעברה על הנחיות המשטרה. נפתלי שהגיע להפגנה עם בתו הקטנה, זומן לתחנת המשטרה ושם  נלקח ממנו מכשיר הטלפון הסלולרי והוא עוכב לחקירה. דובר המשטרה לא הגיב לפשר המעצר עד העלאת ידיעה זו לעיתון.

שמפניה מול בית היועה"מ (צילום: רפי מיכאלי)
שמפניה מול בית היועה"מ (צילום: רפי מיכאלי)
עוכב ללא סיבה - מני נפתלי עם בתו (צילום: רפי מיכאלי)
עוכב ללא סיבה - מני נפתלי עם בתו (צילום: רפי מיכאלי)

פרקליטו של נפתלי עורך דין דניאל חקלאי מסר כי נפתלי עוכב כמארגן ההפגנה בטענה שהפעם לא ביקש רישיון להפגנה.  "נפתלי לא ארגן את ההפגנה", מסר חקלאי והוסיף כי על פי חוק הפגנה של פחות מ-50 איש אינה זקוקה לרישיון משטרתי".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

כמה עשרות מפגינים מחו הערב במשמרת מחאה קבועה מול בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה. זו מוצאי השבת התשיעית שהמפגינים מפגינים מול ביתו. המפגינים ובראשם מני נפתלי, תובעים ממנדלבליט להורות על חקירה משטרתית בפרשת הצוללות והספינות שעל פי החשד נעזרו עורך הדין דן שימרון מקורבו של בנימין נתניהו בקשריהם עם ראש הממשלה על מנת לקדם את רכש הצוללות והספינות בישראל מהמספנות הגרמניות. בגשם שוטף שלא הרתיע את המפגינים פתחו המוחים בקבוק שמפניה להזכיר למנדלבליט כי מעבר לפרשיות תיק 1000 של השמפניות והסיגרים ופרשת תיק 2000 יש גם את פרשת הצוללות.  בתום ההפגנה זומן נפתלי לתחנת המשטרה.

עו"ד חקלאי: שוקלים תלונה למח"ש
עו"ד חקלאי: שוקלים תלונה למח"ש

עו"ד חקלאי: "מני נפתלי לא עבר שום עבירה. הוא גם לא ארגן שום הפגנה. הוא הגיע להפגין הערב מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה באופן חוקי. עמו היו פחות מ-50 איש.  החוק אינו מחייב לבקש אישור להפגנה כה קטנה. ומני גם לא ארגן אותה כאמור".
חקלאי מסביר כי "מני עמד בשקט כהרגלו. התנהג בנימוס כלפי השוטרים כהרגלו. לא עבר כל עבירה. לא קילל איש. נהג באצילות ובאיפוק ובאנושיות כהרגלו. הוא רוחש כבוד ליועץ המשפטי לממשלה אך מבקש לממש את חירות הביטוי שלו שהיא זכות יסוד חוקתית. אחת הדרכים המרכזיות למימוש חירות הביטוי במשטר דמוקרטי היא שימוש בחופש ההפגנה. זהו אחד מיסודות המשטר הדמוקרטי".

"עיכובו אינו חוקי לטעמי. מדובר בעיכוב שני ברציפות. הוא עוכב במוצאי השבת הקודמת בתום הפגנה קודמת מול ביתו של ד"ר מנדלבליט.
וכל זאת לאחר מעצר ברוטלי ומשולל צידוק של מני לפני מספר שבועות במהלך הפגנה אחרת מול ביתו של מנדלבליט (סרטון שתיעד את האירוע מלמד שגם אז מני לא עשה דבר).

מאחר ששוב ושוב נפגעת חירותו של מני ללא הצדקה וכן מאחר שמדובר בפתיחת תיק חקירה שלישי בו הוא נחקר כחשוד על לא עוול בכפו – אנו נשקול את צעדינו להבטחת זכויותיו, לגניזת תיקי החקירה ואולי גם לנקיטת צעדים כנגד מי שעיכב אותו ובעבר אף עצר אותו בלא סיבה חוקית לכך".

הפגנה בתל אביב

קודם לכך צעדו כאלף  בני אדם בצעדת מחאה בתל אביב נגד מדיניות הממשלה שבמהלכה צעדו המפגינים מרחוב קפלן  ועד כיכר רבין בתל אביב. ההפגנה אורגנה בידי צעירי מרץ ותנועת העבודה שקראו להחלפת הממשלה. בין המשתפים היו חברי כנסת מתנועת העבודה במחנה הציוני וממרץ. המפגינים צעדו וקראו "השחיתות היא לא גזירה, להחליף את הממשלה", "ראש הממשלה רימה, להחליף את הממשלה", "ממשלה של מושחתים".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
ח"כ הראל מרגלית עם מאבטח אישי (צילום: ציפי מנשה)
ח"כ הראל מרגלית עם מאבטח אישי (צילום: ציפי מנשה)

יו"ר צעירי מרצ, אלעד וולף: "ממשלת נתניהו הביאה את ישראל לבור עמוק שנראה שכל יום שעובר רק נהיה עמוק יותר. הניסיונות של נתניהו לאחוז חזק בכיסא עולים לאזרחי ישראל בבריאות, ברווחה ובביטחון, ופוגעים בדמוקרטיה הישראלית. מול זה אנחנו נמשיך לעמוד איתנים במאבק על ישראל אחרת וטובה יותר".
יו"ר צעירי העבודה יעל סיני: "יצאנו לרחוב בעקבות פרשת השחיתות הגדולוה בישראל  – ראש ממשלה מתאם עם בעלי עיתון מה יקרה פה במדינה. אנחנו לא מתכוונים לשתוק, הדבר הזה צריך להגיע למיצוי כל דין. אנחנו מתביישים שזו הממשלה שלנו לא מגיע לאזרחי מדינת ישראל כזו מדינה מושחתת שדואגת לסקטורים מסוימים".
חבר כנסת אראל מרגלית (עבודה) הגיע כשהוא מלווה במאבטח אישי שהוצמד לו בידי המשטרה עקב חשש לפגיעה.  מייד לאחר ההפגנה העלה מרגלית פוסט והסביר: "כבר תקופה ארוכה אני עושה הכל שביבי ילך. קראו לי אובססיבי. צודקים. כשהיה מי שרצה להיכנס לממשלה, לא הסכמתי. אמרתי שיחתכו לי את האצבע לפני שארים את האצבע בעד נתניהו. אמרו לי: אל תהיה כל כך אנטי. חבל, נתפור לך תפקיד. אמרתי להם חפשו לכם מושחת אחר". " אפשר להגיד שאני אובססיבי. צודקים. אבל דבר אחר אני מבטיח לכם: אי אפשר לקנות אותי".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן