Skip to content

נתניהו: כן, פירקתי ממשלה רק בגלל "ישראל היום"

בפוסט מדהים מסביר בנימין נתניהו את הפרסומים על עסקיו המפוקפקים עם ארון (נוני) מוזס, בעלי ידיעות אחרונות ומודה במפורש – פירקתי ממשלה והכנסתי עם שלם לטלטלה, רק כדי לשמור על העיתון שלי. נתניהו מאשים את המשטרה שהיא זוממת להפילו. ראש ממשלה שאבד את הצפון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה פשוט מדהים –  ראש ממשלת ישראל, משנה גרסאות ומודה בפה גלוי –  "פירקתי ממשלה והלכתי בבחירות", בגלל חוק ישראל היום. לאחר חודשים ארוכים של התפתלויות מאז קום הממשלה הנוכחית, במאי 2015, בהם טען בנימין נתניהו ראש הממשלה כי פירק ממשלה והלך לבחירות כי הבין ששיש עתיד בראשות ח"כ יאיר לפיד, לא מאפשרת משילות תקינה בה יוכל לעבוד כנדרש לטובת המדינה. מודה כיום נתניהו: הממשלה לא פורקה בגלל טובת עם ישראל במדינת ישראל. הממשלה פורקה כי אני מאוהב בשליטה ובעיתון שלי.
בפוסט שפרסם לקראת חצות הלילה (ראשון)  בדף הפייסבוק שלו כותב ראש הממשלה: "בימים האחרונים מתנהל מסע תקשורתי מתוזמר, חסר תקדים בהיקפו, כדי להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי. מסע תעמולה זה נועד להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה וגורמים אחרים בפרקליטות כדי שיגישו כתב אישום נגדי". נתניהו מאשים את המשטרה ומפכ"לה אותו הוא בחר באופן אישי וביקשו להיות נאמן לו בקשירת קשר להפילו: "השיטה היא פשוטה: יום יום וערב וערב מפיצים (המשטרה א.מ) תמלילים מסוננים שנבחרים בקפידה ושקרים מכוונים בשני הנושאים שעומדים על הפרק". ומסביר כי הוא ההמותקף איננו יכול להתגונן: "כמובן שכל עוד החקירה נמשכת, אין לי אפשרות להגן על עצמי. אינני יכול לספר לציבור את הסיפור האמיתי שעומד מאחורי הדברים, שמבהיר שלא הייתה פה שום עבירה".

נתניהו - הסיבה לבחירות היא אחת - ישראל היום (צילום: חים צח לע"מ)
נתניהו - הסיבה לבחירות היא אחת - ישראל היום (צילום: חים צח לע"מ)

וכאן מגיעה הפצצה, נתניהו מודה במפורש כי הפיל ממשלה רק על בסיס רצונו לאחוז בעיתונו "ישראל היום".
"כיוון שאני מנוע מלהיכנס לפרטי החקירה, אני יכול לומר רק את הדברים שהם גלויים וידועים לכל: כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק "ישראל היום", שאחרים רקחו ויזמו עוד הרבה לפני הבחירות של 2013. במשך חודשים ארוכים מנעתי את הבאתו של החוק להצבעה טרומית" כותב נתניהו, ומסביר: "משהגיעה ההצבעה, הצבעתי נגד החוק יחד עם קומץ חברי כנסת שכלל את רוב חבריי בליכוד". ואז הוא מודה: "גם ידוע שלאחר החוק עבר ברוב גדול, פירקתי את הממשלה והלכתי לבחירות לכנסת, בין השאר בגלל החתרנות מתוך הממשלה להעביר את החוק".

יתרה מכך, ראש הממשלה מודה בפה מלא ומסביר כי התנה את קיום הממשלה הנוכחית בהחתמת שותפותיו לקואליציה על סעיף לפיו לא תתכן שוב אפשרות פגיעה בעיתונו. "כולם גם יודעים שעם הקמת הממשלה החדשה לאחר הבחירות, הכנסתי סעיף מפורש בהסכמים הקואליציוניים כדי למנוע הישנות חקיקה כזאת. בגלל כל זה – לא קרה כלום. "ישראל היום" נשאר על כנו, משגשג ופורח. ואילו התקשורת הרעה שקיבלתי ב"ידיעות אחרונות" ו-Ynet לא פסקה ולו לרגע".
נתניהו במצוקה ומתפתל להסביר למישהו (אולי לג'ינג'י) ולכן הוא הודף את דבריו הנשמעים בהקלטות לפיהן מכר את ישראל היום במורה לעסקה עם מוזס ומסיים את הפוסט באומרו: "לכן כל הטענות הללו שאני פעלתי לקידום חוק "ישראל היום" הן טענות שווא. כך גם לגבי הנושא השני, כפי שיתברר במהלך הזמן".

נוני מוזס נכנס לחקירה (חדשות לפני כולם)
נוני מוזס נכנס לחקירה (חדשות לפני כולם)

נתניהו העלה את הפוסט לאחר שאתמול לאחר 5 שעות חקירה,  נחקר ארנון (נוני)  מוזס נחקר  בפעם השלישית, במשרדי יחידת להב 433. בערוץ 2 הביאו ציטוטים ובהם נאמר:

מוזס: "ביבי, יש בחירות בעוד שלושה וחצי חודשים. יהיו מיליון אלמנטים עליך. ניהלנו את זה ב-2009, אתה שכחת אולי".

נתניהו: "לא שכחתי בכלל".

מוזס: "זה נוהל אינטלגנטי, טוב והיינו לכאורה באותו מצב. כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה. זאת מערכת בחירות רביעית שלנו, לא שלישית, רביעית, 96', 99', 2009 ועכשיו".

מוזס: "בהנחה שאנחנו מסכמים את הדברים, אתה חייב לשחרר מישהו שידבר עם רון (רון ירון – עורך 'ידיעות אחרונות'), את מי שאתה רוצה. אתה חודשים לא נותן את זה".

נתניהו: "ניר חפץ יוכל לדבר איתו?".

מוזס: "לא. ניר רצה לעשות שני דברים, הוא רצה לעבוד אצלך ולהיות עורך ידיעות. אז אני לא רוצה. ניר מדבר איתו בשוטף אבל הוא לא יסמוך על ניר. העניין הוא שבעשר וחצי בלילה אני לשמחתי הולך לישון. בשוטף יש דברים. הדגשים החשובים שלך. הוא צריך להיות בקשר עם שני אנשים".

נתניהו: "זה לא עשר בלילה".

מוזס: "הוא צריך לדבר עם שני אנשים. עם רון (רון ירון – עורך 'ידיעות אחרונות') ועם ערן (ערן טיפנברון – עורך ynet לשעבר)".

נתניהו: "עם ערן ניר לא יכול לדבר? עדיף לא?".

מוזס: "יש משקעים. יש עבר. ניר היה עורך שבעה ימים ורצה להיות עורך ידיעות. הוא מעורבב. ynet זה פחות בעיה. זה במשך היום. זה יותר קל. אם יש דברים דחופים אתה יכול לדבר איתי במשך היום. במהלך היום שיהיה קשר עם רון. תראה ביבי, אנחנו צריכים לעשות הכל מהר, כי אני צריך להזיז את הספינה. אני אומר לרון ביום ראשון".

נתניהו: "אבל תסובב את הספינה".

מוזס: "אני אומר לרון ביום ראשון"

6 Comments

  1. שמרוק מקדוגל
    16 בינואר 2017 @ 15:58

    רמאי קשקשן.
    איך החלפת את המילים "בין היתר" ל"רק" ???
    כעשן תכלה…

    • אליק מאור
      16 בינואר 2017 @ 18:28

      שמרוק.. מכיר את הפתגם העממי? – על ראש הגנב בוער הכובע" וגם את הפתגם הזה – "רקדן שנכשל טוען כי הבמה עקומה".

      • שמרוק מקדוגל
        16 בינואר 2017 @ 20:53

        עדיין לא הסברת איך אתה מרשה לעצמך לכתוב כותרת עם "ציטוט" שהוא שיקרי?
        אני משער שאתה מרגיש שעבור רמה נמוכה כשלך לא יבזבזו תביעה…

        • אליק מאור
          16 בינואר 2017 @ 20:55

          אין לי כוונה להתחרות בך בגידופים ונאצות.

  2. ישראלי
    16 בינואר 2017 @ 12:12

    זה בדיוק ההפך ממה שכתוב שם. מה שכתוב שם הוא שאחרי שהחוק עבר הוא פירק את הממשלה, בין היתר בגלל חתרנות מהממשלה להעביר את החוק.

    • אליק מאור
      16 בינואר 2017 @ 13:32

      פטפוטי ביצים. השורה התחתונה: פירקתי ממשלה, הכנסתי מדינה למערכת בחירות מיותרת, מתסיסה, מקטבת, יקרה וכל זאת כדי לשמור על חתיכת עיתון שלי שבעליו הוא בעל קזינו למהמרים.
      היתר, כל הסברי הסרק? עשן ברוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן