Skip to content

חמישי 19 ינואר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה טראמפ: "לא שכחתי את הבטחתי על ירושלים" (מדיני) * הפרלמנט האירופי יחליט אם לחייב חלוקת מזון לנזקקים לפני השלכתו לפח (בעולם) * מטרנה ב – 5 שקל (חרדים) שביתה ושלושה ימי אבל במגזר הערבי (חדשות) * דרישה לחקירת הריגתו של האזרח באום אל חיראן * הפרות הסדר כנגד גיוס צעירים לצה"ל בכיכר השבת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

טראמפ: "לא שכחתי את הבטחתי על ירושלים" (מדיני) * הפרלמנט האירופי יחליט אם לחייב חלוקת מזון לנזקקים לפני השלכתו לפח (בעולם) * מטרנה ב – 5 שקל (חרדים) שביתה ושלושה ימי אבל במגזר הערבי (חדשות) * דרישה לחקירת הריגתו של האזרח באום אל חיראן * הפרות הסדר כנגד גיוס צעירים לצה"ל בכיכר השבת (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום חמישי: מעונן חלקית ותחול ירידה קלה של הטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית
הטמפרטורות ירדו מעט ועדיין ויהיה חם מהרגיל לעונה.

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח צפון מערבית 5-15 קמ"ש עם משבים עד 200 קמ"ש. בשעות הצהריים תנשב רוח צפון מערבית 5-15 קמ"ש עם משבי רוח עד 20 קמ"ש. תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה גלי, גובה גלים בים התיכון 60-120 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 1.8 מטר. טמפרטורת המים 18 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות. אין.

המלצות לבוש 2 שכבות ביגוד ארוך.

י-ם:         8-15,  ת"א:    11-17,

אשקלון:    12-18,  חיפה:    9-16,

בא"ש:      9-19,  מודיעין: 9-19,

צפת:        7-13,  חרמון:   0-6,

טבריה:     11-20,  בית שאן: 12-20,

מרום גולן: 7-13,  אילת:    13-23.

שישי: מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

שבת: מעונן חלקית עד מעונן ותחול ירידה קלה של הטמפרטורות. צפוי גשם מקומי קל בעיקר בצפון הארץ.

ראשון: מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

פוליטי

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק של ח"כ אחמד טיבי להגביל ל-10 שנים הריסת בתים

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל בשיתוף שב"כ, שוטרי מחוז ש"י ומג"ב באיו"ש ובבקעה 11 מבוקשים. 9 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט

בשומרון – במ.פ עסכר ישן נעצרו 2 מבוקשים פעילי ארגון הטרור חמאס.

באפרים – בעזון נעצרו 3 מבוקשים.

בבנימין – בסילוואד נעצר מבוקש.

בעציון – בבית אומר נעצר מבוקש. בחוסאן נעצר מבוקש.

ביהודה – בבני נעים נעצר מבוקש. בתרקומיא נעצר מבוקש.

בבקעה – בחירבת יע'זה נעצר מבוקש.

כמו כן, במהלך הלילה תפסו כוחות צה"ל בחטיבה המרחבית "שומרון", מספר מטעני צינור אשר פוצצו באופן מבוקר על ידי חבלנים.

בנוסף, במהלך סריקות אמל"ח בכפר סילוואד שבחטיבה המרחבית "בנימין" תפסו כוחות צה"ל נשק ציידים.

במהלך סריקות אמל"ח בכפר בני נעים שבחטיבה המרחבית "יהודה" תפסו כוחות צה"ל בשיתוף לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז ש"י 10 מחסניות וחלקי נשק.

כלל המבוקשים והממצאים הועברו לידי כוהב"ט.

סוכל נסיון נוסף של החדרת טלפונים ניידים למחבל בכלא

ערבים גנבו נשק מסוג MAG מחיילי כפיר – חשש שהנשק בידי מחבלים

מדיני

טראמפ ל"ישראל היום": "לא שכחתי את הבטחתי על ירושלים" * ערב ההשבעה לנשיאות, התייחס טראמפ להעברת השגרירות האמריקנית: "אני לא מפר הבטחות, מצפה להתחיל לעבוד עם ישראל באופן רשמי" (ישראל היום)

ראש עיריית ירושלים משיק קמפיין תמיכה בנשיא האמריקאי הנכנס דונלד טראמפ: "מברכים את טראמפ – מעבירים את השגרירות" * פונה לאזרחי ישראל, על מנת שיחזקו את ידיו של טראמפ בהחלטתו על העברת שגרירות ארה"ב בישראל לבירה

חוץ

ראש ממשלת יוון: על טורקיה לחדול משימוש ב"רטוריקה אגרסיבית"

איטליה: חשש ללכודים רבים במפולת שלג שפגעה בבית מלון * חשש לחיי 3 נעדרים

ארה"ב: תושב פלורידה נעצר לאחר שאיים על טראמפ ברשת החברתית

– ה-FBI יחקור התרעות שווא על פצצות במרכזים יהודיים

– טראמפ: מאחל החלמה מהירה לנשיא לשעבר בוש (האב) ורעייתו

גמביה: נשיא גאנה: נשלח 205 חיילים שייערכו להתערבות בגמביה

גרמניה: תבחן את מסוכנותם של כ-550 מבקשי מקלט במדינה

מאלי: ארגון אל-קאעידה קיבל אחריות על פיצוץ המשאית – עונש על שיתוף פעולה עם צרפת

סוריה: דיווח: דאעש להשתלט על אזור שדה התעופה בדיר א-זור

קוריאה: קוריאה הדרומית: נצפו הכנות לניסוי בטיל בליסטי בצפון * גורמים צבאיים בדרום קוריאה: "צפון קוריאה עומדת לשגר טיל בין-יבשתי משופר"

חדשות

היום: שביתה כללית במגזר הערבי. וועדת המעקב הכריזה על 3 ימי אבל במגזר על הריגתו של האזרח באום אל חיראן והרס הבתים * בתי הספר יפעלו כרגיל אך השעתיים הראשונות יוכרזו לאירוע הטראגי

תחבורה

מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "חברות אוטובוסים שלא ייתנו שירות ראוי – יאבדו קווים" * לדבריו, בממשלה הבינו שהתחבורה הציבורית צריכה לקבל מקום מרכזי יותר – גם אם עדיין חסרים 2 מיליארד שקל לשיפור השירות באוטובוסים * כמו"כ אומר חן, כי ללא נתיבי תחבורה ציבורית הרפורמות בענף התחבורה ייכשלו, וקורא להוזיל את תעריפי הנסיעה בקווים הבין־עירוניים (דה מרקר)

כלכלה

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב: "הריבית תעלה כמה פעמים עד 2019"

בעולם

הפרלמנט האירופי יחליט אם לחייב חלוקת מזון לנזקקים לפני השלכתו לפח * 88 מיליון טונות מזון מארצות האיחוד מבוזבזים מדי שנה, אך יכולים לכלכל יותר מפי תשעה מ-55 מיליון אירופאים שחיים בעוני. פעילים בריטים מקווים לאשר את החוק במהרה לפני יישום הברקזיט (הארץ)

הדילמה הסינית של טייוואן: כלכלה או זהות לאומית * היחסים המורכבים בין סין לטייוואן נעו במשך שנים בין הגבלות קיצוניות לליברליזציה יתרה * הכלכלנית הטייוואנית, סייארו שירלי לין, מסבירה כי הערעור של טראמפ על מדיניות סין האחת יכול לסייע בעתיד לארה"ב (ניו יורק טיימס)

חרדים

את החרדים לא מעניין כלום – הפרות הסדר כנגד גיוס צעירים לצה"ל בכיכר השבת נמשכו לאורך הלילה במהלכם עשרות חרדים הפרו את הסדר *  חלקם שרפו פחים ודרדרו אותם לעבר הכבישים ברחובות שמואל הנביא ויחזקאל שגרמו לחסימת הצירים * שוטר נפגע באורח קל ופונה להר הצופים.

במהלך הלילה בעקבות דיווח אזרחים למוקד 100 של המשטרה על אירוע הקמת רעש מבית מגורים בשכונת הקסטל הוזעקו למקום שוטרים. מיד עם הגעתם החלו צעירים שהיו בדירה לקלל, לתקוף וחלקם אף זרק לעברם אבנים ובקבוקים * השוטרים שהזעיקו כח תגבור למקום עצרו 5 צעירים, בהם קטין כבן 17 בגין תקיפת שוטרים * שוטר ושני מתנדבים נפגעו באורח קל, טופלו במקום ע"י מד"א ונגרם נזק לניידת * כלל החשודים הובאו לתחנת הראל ובהמשך יובאו בפני בית המשפט

הסופרמרקט הראשון בישראל שמיועד רק לנזקקים: באזור התעשייה של כפר סבא הוקם בימים האחרונים סופרמרקט "אור מצווה" – הראשון מסוגו בישראל המיועד אך רק למשפחות נזקקות. האיש מאחורי היוזמה הוא רפאל ברבי, עולה חדש מצרפת, שהחליט לעשות מעשה לא שגרתי שאין שום רווח בצדו אלא רק מצוות וחסדים. * המחירים בחנות זולים באופן יוצא דופן. נעליים עולים חמישה שקלים. "מטרנה" בחמישה שקלים. קופסאות שימורים בשלושה שקלים. מגוון פסטות במחיר של שקל אחד (חדשות2)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן