Skip to content

דורית פיגוביץ-גודארד "פצועים קל " תערוכת יחיד חדשה

תערוכה חדשה בגלריית בית ספר בסיס לאמנות "פצועים קל", מומלץ להגיע נטולי מחשבות, תהיות וחיפוש כוונות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דורית פיגוביץ-גודארד מזמינה את הצופים להגיע לתערוכתה החדשה "פצועים קל", נטולי מחשבות, תהיות וחיפוש כוונות. איזו הקלה, אני חושבת לעצמי, בתערוכה זו לא אאלץ לקרוא טקסטים ארוכים ומורכבים. אני מוזמנת לראות רק את מה שניתן לראות.

החלל הלבן של הגלריה מחולק לפינות תצוגה של כרכובים, פסלונים, שלוליות צבע, ציורים, ספרים וצילומים. כל האלמנטים "פצועים קל" (חתוכים, גזורים, שבורים) ומתוקף היותם ברמת פציעה קלה, הם לא מדאיגים, לא מכוערים ולא מפחידים. חלק מהמוצגים ממוקמים על קיר שנצבע בשחור או בזהב כרקע למוצג. התחושה האופפת את המבקר בתערוכה, נעימה, אסתטית, מעוצבת כהלכה, זורמת ואינה מטרידה. מאידך, אחרי סיבוב אחד אסתטי, אני מעונינת בסיבוב שני מעמיק, מתוך רצון להבין הקשרים, לחשוב על מניעים. ובכן, דורית פיגוביץ-גודארד, משתמשת באלמנטים מהאמנות הקלסית. הכרכוב המעוטר המאפיין את האדריכלות הקלסית כאלמנט עיטורי חיצוני המחזיק את גג הבנין, מופיע פה כבסיס להנחת חפצים עליו. האמנית משתמשת בקטעי כרכובים עשויים עץ או פוליאוריטן, הצבועים בצבעים שונים. עליהם היא מניחה ספרים חתוכים, פסלונים, ספל ראש מעץ, מטבעות. הצבע השליט הוא זהב וכסף – לא כל השווה זהב שווה גם כסף, אכן נמוכות הן ערמות המטבעות המלוות את המוצגים. מלבד הכרכובים, מציגה האמנית, סדרת צילומים של גדמי פסלי כפות ידיים המונחות בקומפוזיציות שונות מלוות בטקסטים. העבודה היפה ביותר, מוצגת בחלל השני, קומפוזיציה נפלאה של פסלי אנשים וסוסים, על רקע צילום וציור, שלולית זהב ניגרת על הרצפה וחצי מעיל שחור התלוי על הקיר מביט בהם בהשתאות. מאחר ואין שמות או מספרים לעבודות, כל שניתן לדיווח, הוא תיאורן בלבד.

"התערוכה מורכבת מניגודים, מפיצ'יפקעס של חנויות ענתיקה בדרום תל אביב, לצד עיסוק בספרות, בספרים כחומר ובמילה הכתובה" מסבירה לי האמנית בוגרת המדרשה ובעלת תואר ראשון בספרות. אפשר למצוא הקשרים למיתולוגיה, לספרות הקלאסית הישראלית ולכל מה שעולה בראש המבקר באופן עצמאי ללא כוונת האוצרת והאמנית. במקום דברי ההקדמה לטקסט המלווה את התערוכה, הציעה האמנית לאוצרת לכתוב "שלום וכל טוב". אכן תערוכה זו מכילה הרבה מכל הטוב שלה.

התערוכה מוצגת בגלריה בסיס במשכנו החדש והמהודר של בית הספר לאמנות ותרבות, שעיצובו האדריכלי המיוחד שווה הרהור אם הוא מתאים לתכנים המתקיימים בו.

אוצרת: שלומית ברויר.

נעילה:17 בפברואר 2017.

שעות פעילות הגלריה: שלישי – רביעי: 18:00-12:00, חמישי:  20:00-12:00, שישי: 14:00-10:00

גלריה בסיס, בית ספר בסיס לאמנות ותרבות רחוב המדע 14, אזור התעשייה, הרצליה פיתוח

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן