Skip to content

למה באמת פוטרה שדרנית גלי צה"ל?

אתמול בבוקר העלתה שדרנית התחנה הצבאית פוסט ובו הביעה מורת רוח מהרס בתים באום אל חיראן, "הייתי דורסת אם היו מפנים אותי בכוח כדי לבנות לאנשים חזקים ממני" כתבה כקלישאה, זה הספיק - היא פוטרה. לפני מספר חודשים צייץ שדרן גלי צה"ל והשווה את סגן הרמטכ"ל לסגן מפקד הוורמאכט הנאצי - אמרה חמורה מאוד. חברי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני לא אתן להם להפוך אותי לסהרורית שתומכת בהרג של אנשים", כתבה היום (חמישי) חן אלמליח, עד אתמול, שדרנית גלי צה"ל. דברים אלו נכתבו לאחר שאתמול, פוטרה השדרנית מעבודתה בגלל פוסט שהעלתה בדף הפייסבוק שלה בשעות הבוקר. פוסט שהגיע בעקבות הריסת בתי תושבי אום אל חיראן.
אלמליח שהסבירה את עמדתה גם כתבה בין השאר: "גם אני הייתי דורסת שוטר אם היו מפנים אותי בכוח מהבית כדי לבנות יישוב לאנשים חזקים ממני, ואל תדברו איתי על חינוך, אני בטוחה שכל אחד מבני משפחתי היה עושה אותו דבר".
לאחר כמה שעות, מחקה אלמליח את הפוסט, אך הוא כבר הופץ ברשתות החברתיות ועורר סערה. אתמול בשעות הצהריים הודיע ירון דקל מפקד גלי צה"ל על פיטוריה של אלמליח.
"למי שמביע תמיכה בדריסת שוטר אין מקום להימנות על שדרי גלצ וגלגלצ", צייץ דקל והוסיף "לכן החלטתי על סיום התקשרות מידי עם חן אלמליח". אלמליח אם כן, לא ננזפה, לא נקראה לשימוע, היא פוטרה ולאלתר.

חן אלמליח (צילום מדף הפייסבוק)
חן אלמליח (צילום מדף הפייסבוק)

"כואב לי לי על השוטרים, החיילים וכל מי שנשלח לבצע פעולות קשות של פינוי, גירוש והשלכה מאדמות ודיור ציבורי"

"אני לא אתן להם להפוך אותי לסהרורית שתומכת בהרג של אנשים, לא", הגיבה היום אלמליח לפיטוריה ולגל השמועות בדבר תמיכתה כביכול בדריסת השוטר. "מי שעוקב אחרי מספיק זמן יודע שבמצבים האלו אני תמיד מנסה להפנות את הזרקור למשוללי הכוח, האזרחים הפשוטים חסרי האונים, כל הקבוצות שבתחתית הפירמידה, מזרחים, אתיופים, ערבים, בדואים, ברה״מים וכל מי שלא נמנה על ההגמוניה, זו שמפילה עלינו תיקים והופכת אותנו עבריינים לפי ראות עיניה ובהתאם לאינטרסים שלה. והשוטר, גם הוא חלק מתחתית הפירמידה, גם הוא ממלא פקודות של מי ששלח אותו מלמעלה, וכואב לי, כואב לי על השוטרים, החיילים וכל מי שנשלח לבצע פעולות קשות של פינוי, גירוש והשלכה מאדמות ודיור ציבורי", הסבירה הבוקר השדרנית.

 

הפלא ופלא באחד "נזפו", את השנייה זרקו

אלמליח לא נקראה לנזיפה ולא לשימוע, אלא פשוט פוטרה. השאלה היא, מדוע אם כן באמת היא פוטרה. "אין מקום בגלצ ובגלגלצ לשדרית המביעה תמיכה בדריסתו של שוטר, ועל כן הוחלט לסיים לאלתר את ההתקשרות עמה", נמסר אתמול מגל"צ, האומנם?
לפני זמן לא רב, ב 5 במאי 2016, תקף שדרן התחנה ואיש ערוץ 20 הימני, אראל סג"ל את סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, ש"העז", להתבטא יממה קודם לכן בטקס יום הזיכרון לשואה במכון משואה, ואמר בין השאר "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז – לפני 70, 80 ו-90 שנה – ומציאת עדות להם כאן בקרבנו, היום, ב-2016".
סג"ל זעם, לא החשה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו,  כי "על פי דבריו, אני מבין שסגן הרמטכ"ל שלנו הוא סגן הרמטכ"ל של הוורמכט". ההשוואה בין סגן הרמטכ"ל להיותו סגן המפקד הכללי של צבא הקבע הנאצי, הייתה שערורייתית והדברים עוררו כצפוי סערה.
בתגובה לציוץ של סג"ל, כתב וענה לו מפקד גל"צ ירון דקל: "סגן הרמטכ"ל מבטא עמדה ערכית על תופעות פסולות בחברה. שריפת משפחה לא יהודית ולא אנושית. גל"צ עומדת לצד פיקוד צה"ל גם אם אתה חושב אחרת". לבסוף, לאחר נזיפה קלה, צייץ סג"ל: "מכיוון שיש אנשים שלא ראו בציוץ שלי תגובה צינית ויש מי שמנצלים זאת כדי לטעון שאני מסית, אני חוזר בי". חזר בו והמשיך לעבוד.

גם המערכת הפוליטית הימנית התיישרה מיד לתת גיבוי לסג"ל.  שר החינוך נפתלי בנט מיהר להסתייג מדברי סגן הרמטכ"ל ואמר: "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלו לדגל, רגע לפני שחיילינו יושוו לנאצים חלילה בהכשר מגבוה", הזהיר, "סגן הרמטכ"ל שגה ועליו לתקן מיד". אל בנט הצטרף ח"כ בצלאל סמוטריץ ממפלגתו (הבית היהודי) שאמר כי מדובר בהשוואות מופרכות. "מה שמפחיד אותי זה השוואות מופרכות ומעוותות שפוגעות בזכר השואה, ובפרט כשהן באות מצד אנשים חשובים כדוגמת סגן הרמטכ"ל", ציין סמוטריץ'. כאמור, בסיומו של יום, העיתונאי חזר בו אך לא ממש, היות ולתפיסתו האנשים פשוט לא ראו בציוץ שלו תגובה צינית.
אבל את השדרנית שדבריה בהחלט הוצאו מהקשרם איש לא שאל ואיש לא נזף. שום חבר כנסת לא הזדעק לימינה או לשמאלה. דקל פיטרה ולאלתר.

מה קורה בגלי צה"ל?

 

בחודש הבא אמור היה דקל לסיים את תפקידו בתחנה בצבאית.  גם עתידה של התחנה, עם רמטכ"ל שמאד היה רוצה לראות אותה מחוץ לתחומי אחריותו, לא ברור בשלב זה.
בין האופציות שנבחנות היא העברת התחנה לידי משרד הביטחון. מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם הכין תכנית עבודה לגבי עתיד התחנה, אולם במשרד הביטחון לא חושפים אותה.
בחודשים האחרונים, כך דווח באתר "אייס" נערכו מספר שיחות גישוש לא רשמיות עם מספר מועמדים אופציונליים לגבי רצונם לקבל את התפקיד.  ב'הארץ' דווח כי בין אלו שנערכו עמם אותם גישושים היו אנשי ימין מובהקים וביניהם אבישי בן חיים, קלמן ליבסקינד, יועז הנדל ואף שרון גל – עוד לפני שנעלם מכיסא המגיש בערוץ 20.

עצם אי-קבלת ההחלטה לגבי עתידה של התחנה, מעכב למעשה גם גם את ההחלטה בבחירת מחליף לדקל. צריך לזכור גם שכהונתו של דקל הוארכה לפני שנה לשנה אחת חרף אי-שביעות רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה רוצה לראות מישהו אחר בכיסא מפקד התחנה הצבאית.

תוך כך הוזמן השבוע דקל לוועידת לשכת העיתונות הממשלתית – לע"מ,  הקרואה: ועידת לע"מ הראשונה לתקשורת דתית-חרדית. מן עוף מוזר שגרם לרבים מאנשי התקשורת לזקוף גבה תמהה.
בוועידה השתתף גם שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, השר אריה דרעי אשר הציג את תפיסתו, ולפיה יש מקום לעיתונות חרדית לצד העיתונות הכללית ואין תחרות בין שני המגזרים.

על פי הודעת לע"מ, מפקד גלי צה"ל הציג בפני המשתתפים החרדים את חזונו ולפיו יש לשלב צעירים דתיים וחרדיים בתחנת הרדיו הצבאית כדי שלאחר מכן יוכלו להגיע לכלי התקשורת המובילים במדינה.

השר דרעי, לא הסתפק בכך והוסיף כי בנוסף לכל אלה הוא יפעל להקמת תחנת שידור במימון המדינה של רדיו חרדי בלתי תלוי ובפיקוח רבנים, שיזכה להאזנה בכל בית חרדי בישראל.

ועידת לע"מ לחרדים - דקל שני משמאל (צילום: משה אסרף, לע"מ)
ועידת לע"מ לחרדים - דקל שני משמאל (צילום: משה אסרף, לע"מ)

"חשיבות הועידה בעצם קיומה כאשר לראשונה בכירים בתקשורת החרדית מייצרים שיח מקצועי בינם לבין עצמם ומול התקשורת הכללית ודנים בסוגיות של השפעות הניו מדיה על התקשורת הממוסדת, כללי אתיקה והפרייה הדדית", הסביר מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן.
אין ספק בעובדה אחת – גלי צה"ל אותה תחנה , מקורית, עצמאית, חדשנית ותוססת, שהעמידה דורות של עיתונאים מהטובים ביותר שמרפדים את שדרת העיתונאות בישראל, משנה את פניה ויתכן שללא הכר.

4 Comments

  1. גורן
    20 בינואר 2017 @ 14:06

    לדעתי במדינה דמוקרטית הצבא לא צריך תחנת שידור משלו יש מספיק תחנות שידור בארץ כי בסופו של דבר התחנה נדבקת מהווירוס הפוליטי אם זה מהימין ואם זה מהשמאל תחנה צבאית לא צריכה להיות נגועה בפולטיקה

    • אליק מאור
      20 בינואר 2017 @ 14:23

      כשתוציא את האצבעות של הימין, החרדים והמתנחלים מתוך הצבא, נדבר על הצורך של התחנה הצבאית

      • גורן
        20 בינואר 2017 @ 15:23

        אני מתפלא טוב אני לא מתפלא שאתה רוצה להוציא את החרדים והמתנחלים מתוך הצבא[ הרי כולם צועקים מדוע החרדים לא מתגייסים] אותם חיילים שאתה מדביק להם תוויות פוליטיות נתנו נפשם על הגנת המדינה במלחמות ישראל ………… גלי צה"ל עדין לא נתנה נפשה למען הגנת המדינה היא חממה לילדי" האליטות" ללימודי תקשורת בחינם

        • אליק מאור
          20 בינואר 2017 @ 17:20

          להוציא את ההשתלטות הפוליטית שלהם על צה"ל. כן. כי אם לא, אנו נשלם על כך ביוקר. גלי צה"ל היא תחנת שידור מעולה שזבלי הימין מהרסיה ומחריביה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן