חדש בטלוויזיה: רביעי, 25 בינואר, 2017

פוקימון: הסדרה: XYZ 19, מדע בדקה, מי מבקר את המבקר, נעלמת: יונה

Print Friendly

16:45 פוקימון הסדרה: Pokémon the Series: XYZ 19 | 19 XYZ, ערוץ הילדים 

המסע להפוך לפוקימון מאסטר אינו נגמר כשהרפתקת מחוז קאלוס של אש ופיקאצ'ו מגיעה לשיאה ב"פוקמון: הסדרה: XYZ". אש צריך רק עוד תג אחד כדי להיכנס לליגת קאלוס, סרינה מתקרבת להגשים את חלומה ולבוני יש חבר חדש לטפל בו אשר טומן בתוכו סוד אפל ומסתורי.

21:00 מי מבקר את המבקר, ערוץ 1 

המוסד העיקרי לביקורת על מהלכי השלטון נמצא על שולחן הניתוחים: מדוע חושפי השחיתויות סובלים ולא מקבלים צווי הגנה בזמן? מדוע הם נחשפים ומפוטרים? מדוע חושפי השחיתויות סובלים בזמן שמבקר המדינה מורח זמן בתגובותיו ואולי אף מעלים עין? מדוע ישראל מתדרדרת במדד השחיתות? האם למבקר המדינה יש תכנית סדורה לביקורת המדינה וגורמי השלטון בה? האם ההחלטות מתקבלות במקריות ואקראיות תקשורתית? כיצד משפיעה אישיותו של המבקר על תוצאות הביקורת או על יעילותה? מי בוחר את המבקר וכיצד? האם ההליך זוהם? מי משפיע על המבקר ומדוע הוא מעקב שנים ביקורות מסוימות? מהו המבנה הארגוני של משרד המבקר והאם הוא עונה על צרכי הביקורת? האם אגפיו השונים מסונכרנים ביניהם בנושאי הביקורת? מי עוקב אחר מימוש המלצות הביקורת? כיצד רק ארבעה עובדים אחראים לבדוק את מימוש ההמלצות במשרד המבקר עצמו? כיצד משפיע שכרם הגבוה של עובדי משרד המבקר על המוטיבציה שלהם להיאבק בחוליי מנגנון המבקר והביקורות? כיצד משפיע אם בכלל המבקר על היועמ"ש לפתוח בזמן אמת בחקירה פלילית לאור ממצאי ביקורת החיונית ומיידית לחיי הציבור? ומדוע אינו דופק על השולחן כשזו לא מתקיימת? מהם החוליים של מבקר המדינה ומי מבקר את המבקר?

22:00 נעלמות: יוֹנה, ערוץ Yes דוקו 

פרוייקט ביוגרפיות מוקומנטריות העוסק – באמצעות עשייה קולנועית שוברת-מוסכמות – בסוגיה חברתית-תרבותית מן המעלה הראשונה: הדרה וקיפוח של אמניות מקבוצות מיעוט בחברה הישראלית. הסרט השלישי: סיפורה של יונה תנעמי, רקדנית. ילדה שנולדה למשפחת רבנים למודת סבל וטרגדיות שנגינת תפילותיהם היתה למקצב נשימתה ותנועותיה. כבר כילדה בתימן, הרגישה יונה שנפשה מחפשת מפלט ומתקשה לפעול על פי חוקי החברה לתוכה נולדה. משפחתה נאלצה להגר מתימן לישראל וכאן גברה תחושת הניכור מחד, והכפייה של חוקי הקהילה מאידך. כמפלט מתחושת אי-השייכות ברחה הילדה יונה לעולמות הדמיון – היא דיברה עם חיות, צמחים ומלאכים. האגדה מספרת שקולה כאשר קראה קדיש על אביה בלילות הגיע לאוזניי מקובלים, ופתח שערי שמיים. בהמשך חייה, כשלא מצאה יונה מנוח לרוחה הסוערת, התמידה בלימוד ונחשפה לספר הזוהר ולקבלה, תחום שהעמיק את עולמה היצירתי. מקצבי התפילות, מעגלי גופה על החול ותעופת הנפש הפכו למחול מצומצם של זעקה וכאב. בכל מקום אליו ניסתה להתקבל ראו בה דבר משונה וזר. פעולתה נגד המוסכמות היתה לה לרועץ והעובדה שהתנגדה לגבולות הרחיקה אותה מפעילות ממסדית. למרות יצירתה המקורית, הייחודית, יונה נעלמה. רקדניות שרקדו איתה, חוקרים שנחשפו ליצירתה, בני העדה ששמעו על שירתה והכירו את עברה, כולם מספרים סיפור מרטיט לב על ילדה שהיא ציפור פצועה ועל ההפסד הנורא של חברה שלא מסוגלת לקבל את השונה ומוכנה לוותר על יצירה פורצת דרך נעלמת מהמורשת שלה. עם: מלכה חג'בי - סולנית להקת ענבל; לאה אברהם - סולנית עבר בלהקת ענבל; אביתר סעיד - אמן ופעיל מזרחי; צביה בר אברבאנל - זמרת ג'ז ממוצא תימני. במאים: אילן פלד, יאיר קדר. ישראל, 2016.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
Print Friendly

על אודות שי שגב

שי שגב משמש כמבקר הקולנוע והטלוויזיה של מגפון. בעבר הרחוק למד קולנוע ותקשורת, ואף גמע קילומטראז' מכובד כבמאי ותסריטאי טלוויזיה. בשנים האחרונות משמש ככתב היין האלכוהול של Ynet, עורך מגזין יין וגורמה, מגזיני תעופה, תיירות ומלונאות מובילים. בעבר שימש כעורך הכלכלה והמזון של מגפון, עורך ראשי של מגזין הנדסת מים, כתב מסעדות ומבקר היין של ידיעות אחרונות, גלובס, מגזין Timeout ודרך האוכל. שגב כבר הספיק לכתוב ולערוך חלק מאתרי המזון, ביקורת המסעדות והיין המובילים בישראל, תוך היותו שופט יין ומזון בתחרויות בכל רחבי העולם. בזמנו הפנוי, מכהן כיו"ר ועדת היין של האקדמיה העברית ללשון. בזמנו הלא פנוי, משמש ככותב נאומים לבכירי ממשל ולראשי חברות בארץ ובעולם.
פוסט זה פורסם בקטגוריה מה חדש ב-TV, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.