Skip to content

שני 23 ינואר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה בעקבות פטפטת שרי משלה וחברי כנסת: הודעה על העברת השגרירות האמריקנית לא צפויה בקרוב (מדיני) * צווי הריסה הוצאו לבתים ביישובים דרוזיים, הדרוזים מאיימים כי הדבר יגרום להצטרפותם למחאת ערביי ישראל (חדשות) המשטרה צפויה להמליץ על נעמדת נתניהו לדין בגין תיק 1000 * נתניהו ניפגש אמש עם אדמ"ור חרדי במטרה לייצר לעצמו תמיכה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

בעקבות פטפטת שרי משלה וחברי כנסת: הודעה על העברת השגרירות האמריקנית לא צפויה בקרוב (מדיני) * צווי הריסה הוצאו לבתים ביישובים דרוזיים, הדרוזים מאיימים כי הדבר יגרום להצטרפותם למחאת ערביי ישראל (חדשות) המשטרה צפויה להמליץ על נעמדת נתניהו לדין בגין תיק 1000 * נתניהו ניפגש אמש עם אדמ"ור חרדי במטרה לייצר לעצמו תמיכה של החרדים * בשקט בשקט מוקמת התנחלות בצמוד לעמונה

תקרית אום אל חיראן

הבוקר צפויים לצאת רכבים במהירות 30 קמ"ש זו במסע איטי כדי ליצר פקק אחד גדול עקב אי שחרור גופת יעקוב אל-קיעאן שנהרג מירי שוטרים.  תנועת רכבים עלולה ליצור מצב לעצירה מוחלטת בכביש 6 ואז לפנות אל צומת לטרון בדרכם לירושלים. בצומת לטרון אמורים להיפגש המפגינים עם מאות רכבים שמגיעים מקלנסווה לצומת לטרון ואז בדרכם לירושלים בשל הפגנה מול משרדי הממשלה

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: נאה ותחול עלייה בטמפרטורות. בשעות הבוקר תנשבנה רוחות מזרחיות ערות בצפון ובהרים. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח צפון מזרחיות עד דרום מזרחית 5-20 קמ"ש עם משבים עד 30 קמ"ש. בשעות הצהריים תנשב רוח מזרחית 10-20 קמ"ש עם משבי רוח עד 30 קמ"ש בעיקר בצפון הארץ ובהרים.

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה נוח, גובה גלים בים התיכון 50-90 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 1.4 מטר. טמפרטורת המים 18 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות. אין.

המלצות לבוש 2 שכבות ביגוד ארוך.

י-ם:         7-13,  ת"א:    12-18,

אשקלון:    11-18,  חיפה:    ,

בא"ש:      10-19,  מודיעין: 10-19,

צפת:        6-11,  חרמון:   0-4,

טבריה:     10-18,  בית שאן: 10-18,

מרום גולן: 5-10,  אילת:    14-22.

שלישי: לרוב מעונן עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות בעיקר במישור החוף ובשפלה, והן תהיינה גבוהות מהרגיל לעונה. תנשבנה רוחות מזרחיות חזקות בצפון ובהרים.

רביעי: מעונן עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל לעונה. ייתכנו גשמים קלים ברוב האזורים.

חמישי: בדרך כלל מעונן עם ירידה ניכרת בטמפרטורות. צפוי גשם מקומי מצפון הארץ ועד צפון הנגב. בלילה יתחזק הגשם ויהיה מלווה בסופות רעמים, בחרמון יירד שלג.

פוליטי

השר גלנט: הבנייה בבירה תתקיים מהר ככל האפשר

השר אריאל על סיפוח מעלה אדומים: "לא צריך להפתיע את ממשל ארה"ב, אבל צריך להודיע שאנחנו עושים את זה"

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, לוחמי מג״ב ושוטרי מחוז ש״י באיו״ש 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי  ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

בשומרון – במחנה פליטים בלאטה נעצרו 2 מבוקשים. במחנה פליטים עסכר נעצרו 3 מבוקשים. בכפר עסכר נעצר מבוקש

באפרים – בעזון נעצר מבוקש

בעציון- באלעיידה נעצרו 2 מבוקשים. בצוריף נעצר מבוקש. באל ערוב נעצרו 2 מבוקשים. בבית פג׳אר נעצר מבוקש

בנוסף, אמש נתפסו שלושה זורקי אבנים בכפר עוצרין שבגזרת החטיבה המרחבית ״שומרון״

מספר דקות לפני כן, אחד העצורים יידה אבן לעבר אוטובוס שנסע על ציר חוצה שומרון וגרם לנזק

כמו כן, הלילה במהלך פעילות כוחות צה״ל במחנה הפליטים בלאטה בעיר שכם, שבחטיבה המרחבית ״שומרון״, כוח צה״ל תפס אקדח ומחסנית ועצר את החשוד באחזקתם

כלל המבוקשים והממצאים הועברו לחקירת כוהב"ט

מדיני

בכירים בבית הלבן: הודעה על העברת השגרירות לא צפויה בקרוב * דובר הבית הלבן סיפק תשובה מתחמקת ולא מתחייבת כאשר נשאל על הנושא. * דיפלומט ישראלי בכיר: הפטפוטים והקשקושים של פוליטיקאים בארץ גרמו להודעה הרעה הזאת (הארץ)

הרש"פ פנתה לירדן לסייע לה בפתיחת ערוץ שיחות ישיר עם ממשל טראמפ

בכיר בפת"ח: העברת השגרירות לי-ם תהפוך את ארה"ב לצד בסכסוך

ח"כ גלאון: "הבעיה היא לא שגרירות בירושלים אלא התנהלות ממשלת נתניהו בשירות לובי האפרטהייד"

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן – העתקת השגרירות לירושלים תביא לביטול הסכמי אוסלו ולמלחמה

חוץ

איראן: מוכנים לחדש את תכנית הגרעין אם טראמפ לא יכבד את ההסכם

ארה"ב: טיסות הפנים של "יונייטד איירליינס" קורקעו בשל תקלה במחשבים

– קבוצת עורכי דין תגיש תביעה פדרלית נגד טראמפ בטענה כי הפר את החוקה האמריקנית וקיבל תגמול מממשלות זרות. * התביעה מתבססת על הטענה שעסקיו מתבססים בחלקם על רצון טוב של הממשלות. "קיווינו שהנשיא ינקוט בצעדים הדרושים על מנת להימנע מהפרת החוקה לפני שנכנס לתפקיד" (חדשות2)

ראש ממשלת בריטניה תיפגש ביום שישי עם טראמפ; דובר הבית הלבן, שון ספייסר, הודיע כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש ביום שישי הקרוב עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי. בכך תהיה מיי המנהיגה הזרה הראשונה שתיפגש עם טראמפ – ספייסר הוסיף כי טראמפ ייפגש עם נשיא מקסיקו, אנריקה פנייה נייטו, ב-31 בינואר.

דובר הבית הלבן על השבעת טראמפ: "הכי הרבה צופים אי פעם, נקודה"; הדובר הנכנס, שון ספייסר, התייחס בהרחבה יוצאת דופן למספר המשתתפים והצופים ברחבי העולם, שלדבריו היה חסר תקדים – הוא תקף את התקשורת על סיקור לא הוגן, וטען כי האפקט בתמונות נוצר בגלל כיסוי הפלסטיק על הדשא ש"הדגיש את החלקים הריקים".

ארה"ב: מאות אלפים הפגינו נגד טראמפ; מאות אלפי בני אדם ברחבי ארצות הברית יצאו הלילה להפגין נגד הנשיא דונלד טראמפ – בלוס אנג'לס לקחו חלק יותר מ-500 אלף בני אדם בהפגנה הגדולה ביותר שידעה העיר מאז 2006. בניו יורק דווח על יותר מ-600 אלף בני אדם ובשיקגו הגיעו כ-125 אלף בני אדם.

האפיפיור על טראמפ: אשפוט אותו לאחר שאראה מה יעשה; האפיפיור פרנציסקוס העניק ראיון לעיתון בספרד שבו התייחס לכניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית – "אני לא אוהב לשפוט אנשים לפני מעשה. נצטרך לראות מה טראמפ יעשה", אמר האפיפיור.

ראש ממשלת קנדה וטראמפ שוחחו על חשיבות הקשר בין המדינות; ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, שוחח אמש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובירך אותו לרגל כניסתו לתפקיד – ממשרדו של טרודו נמסר כי "טרודו וטראמפ שוחחו על חשיבות הקשר בין ארצות הברית לקנדה ועל האינטרסים המשותפים לשתי המדינות".

גמביה: הנשיא לשעבר עזב את המדינה; הרודן יחיא ג'אמה, שהפסיד בבחירות לנשיאות גמביה, עזב הלילה את המדינה – ג'אמה, ששלט במדינה במשך יותר מ-22 שנים, המריא מהבירה בנג'ול, לאחר שהודיע כי יכיר בהפסדו ויוותר על כיסאו.

לוב: מכונית תופת התפוצצה סמוך לשגרירות איטליה בטריפולי; מכונית תופת התפוצצה הלילה סמוך לשגרירות איטליה בטריפולי, בירת לוב – בזירת הפיצוץ נמצאו שתי גופות בסמוך לרכב, וככל הנראה מדובר בגופותיהם של המחבלים. לפי שעה לא ידוע על נפגעים נוספים.

הפרלמנט בטורקיה אישר להרחיב את סמכויות ארדואן: משאל עם ייערך במארס; אזרחי טורקיה צפויים להצביע בעד התיקון לחוקה, שיאפשר לארדואן להישאר בתפקידו המשודרג עד 2029 – יריביו: בגידה בהיסטוריה ורודנות.

הודו: 32 בני אדם נהרגו בתאונת רכבות; לפחות 32 בני אדם נהרגו ויותר ממאה נפצעו לאחר שקטר ושבעה קרונות נוסעים סטו מהמסילה בדרום מזרח הודו – מחברת הרכבות נמסר כי כל הפצועים פונו לבתי חולים באזור. במקום נמצאים צוותים לחילוץ הניצולים מהקרונות.

ארה"ב: 4 בני אדם נהרגו בסופה במיסיסיפי; ארבעה בני אדם נהרגו בסופה שהכתה בסוף השבוע בדרום מדינת מיסיסיפי שבארצות הברית – הרשויות במדינה דיווחו כי הסופה גרמה לנזק לבניינים, בהם חלקים ממכללה פרטית ותחנת כיבוי אש.

צבא סין: נבצע תרגילים ימיים נוספים; הצבא הסיני הודיע כי יבצע תרגילים נוספים בלב ים מבלי להתחשב בפרובוקציות ובלחצים ממדינות זרות – עיתון המפלגה הקומוניסטית בסין דיווח כי תרגילים כמו זה שעשתה נושאת המטוסים, הרחק מחופי סין, יימשכו עד שייהפכו לשגרה.

צרפת – לה פן: להיערך לאפשרות שכל מדינה תבחר לצאת מהאיחוד; מנהיגת הימין בצרפת, מרין לה פן, העריכה כי בחירתה של בריטניה לצאת מהאיחוד האירופי תגרור "אפקט דומינו" ברחבי היבשת – בכנס שנערך בגרמניה אמרה לה פן: "אנחנו מצפים לקיצו של העולם המוכר ועלייתו של עולם חדש. לא כל מדינה צריכה לעזוב את גוש האירו, אך עלינו להתכונן לאפשרות שכל מדינה יכולה לבחור בכך".

דוח: עלייה של עשרות אחוזים בתקריות אנטישמיות בגרמניה ובבריטניה; לפי דוח האנטישמיות של משרד התפוצות, בצרפת נרשמה ירידה של 65% במספר התקריות בשנה החולפת – בארה"ב נרשמו 45% יותר אירועים, ובבריטניה 75% מהן מקורם בימין הקיצוני.

חדשות

מתחם קרוואנים נוסף מוקם סמוך לעפרה ללא היתר * המתחם, שבו כעשרה קרוואנים, מצטרף לשני מתחמים שנבנים בימים אלו בהתנחלות ללא היתר מהמנהל האזרחי. המתחמים נועדו לשכן את מפוני עמונה ומפוני תשעת הבתים בעפרה * תושבי עמונה הודיעו על חידוש המאבק (הארץ)

כנס פרו-ישראלי בפרלמנט האירופי בבריסל: נאבקים בחרם על ישראל * האירוע, שבו ישתתפו חברי הפרלמנט האירופי, ח"כים ובכירים ישראלים, מתקיים במקביל לאחד שתקיים תנועת ה-BDS. "לא ניכנע לשום פרובוקציה. כל האירועים שתוכננו – יתקיימו כמתוכנן" (מעריב)

צווי הריסה הוצאו לבתים ביישובים דרוזיים: הגברת האכיפה נגד בנייה לא חוקית שבה נוקטת הממשלה כוללת גם כפרים דרוזים, וצווי הריסה הוצאו נגד כ-20 בתים * ההנהגה הדרוזית מזהירה כי הרס הבתים יגרור את הצטרפותם למחאת ערביי ישראל (הארץ)

חברי הכנסת גפני, מקלב ואשר, הגישו אתמול הצעת חוק המבקשת להחריג יין ומיץ ענבים מהחוק האוסר למכור מוצרי אלכוהול בבתי עסק לאחר השעה 23:00.

מלחמת השבת: בג"צ צפוי לדון היום בעתירה שהגישו בעלי עסקים קטנים נגד עיריית תל-אביב והתיקון המאפשר פתיחת כמאה ושישים עסקים בשבת

חרדים

המשטרה הצבאית פעלה הלילה בקריית יובל בירושלים בנסיון לעצור אברך חרדי שבהוראת גדולי התורה הפסיק את התייצבותו מאז בוטל ע"י בג"ץ החוק שאפשר את אי גיוס בני הישיבות ללא הגבלה. * עשרות חרדים הפגינו ברחוב שטרן בקרית יובל על רקע ניסיונות המשטרה הצבאית לאיתור משתמט מגיוס. המפגינים השליכו חפצים ועמדו באופן מכוון על ציר תנועה ראשי  וחסמו את הדרך. משלא נענו להוראות החוזרות ונשנות של המשטרה לפינוי הציר , פוזרו ע"י המשטרה. 9 חרדים נתפרעים נעצרו. הדברים מתווספים ומצטרפים לגל מעצרים שנערך בתקופה האחרונה בהם נעצרו חרדים סרבני גיוס במהלך סירובם להתייצב בלשכת הגיוס ע"י המשטרה הצבאית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן