Skip to content

אושר: מענק לידה של הביטוח הלאומי יינתן גם עבור לידות בבית

בשורה ליולדות בבתיהן – הוסר החסם שחייב יולדת ללדת בבית חולים כתנאי למענק לידה. וועדת העבודה, הרווחה והבריאות אשרה את החוק של תמר זנדברג (מרצ) לפיו תספיק חתימת מיילדת או רופא כי הלידה התנהלה לפי הוראות משרד הבריאות כדי לחייב את הביטוח הלאומי לשלם את המענק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעתה תקבלו מענקי לידה של הביטוח הלאומי – ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (שלישי)  לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג (מרצ), לפיה מענק לידה מטעם המוסד לביטוח לאומי יינתן עבור כל לידה, ולא רק עבור לידות המתבצעות בבתי חולים או מצריכות אשפוז, כפי שקובע החוק כיום.
המענק יינתן ליולדת בתנאי אחד והוא שמיילדת או רופא חתמו על תצהיר שהלידה התקיימה לפי הוראות משרד הבריאות. עלות הצעת החוק מוערכת בכ-1.4 מיליון שקלים בשנה (מענק הלידה נע בין 525 שקלים לילד שלישי ואילך ל-1,751 שקלים לילד ראשון).

נלחמה עבור היולדות והצליחה - ח"כ זנדברג
נלחמה עבור היולדות והצליחה - ח"כ זנדברג

בתשובה לשאלת מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), העריכה עו"ד טל נשרי ממשרד הבריאות כי על פי ההערכות מתרחשות 800 לידות בית בשנה. לעומתה, ציינו נציגי המוסד לביטוח לאומי כי באופן רשמי נרשמו 426 לידות בית בשנת 2016.

ח"כ זנדברג אמרה בדיון: "מענק הלידה ניתן למשפחה עבור הוצאות ראשוניות בעקבות הלידה, ואין לעניין קשר למקום הלידה. משרד הבריאות עדיין מעודד לידות בבית החולים, אך מתיר לידות בית".

עו"ד אורטל יונה מלשכת עורכי הדין: "קשה לי עם התניה של תצהיר של רופא או מיילדת. אם רוצים לתקן עוול, צריך ללכת עם זה עד הסוף. חופש הבחירה של האישה חייב להישמר. אם המדינה רוצה לעודד נשים ללדת בבתי חולים ולא בבית, יש אמצעים אחרים לעשות את זה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן