Skip to content

ניר ברקת נגד האוצר: שיבושי תנועה בעיר – אשפה פוזרה במכוון על פסי הרכבת הקלה

השביתה בירושלים עולה מדרגה - ראש עיריית ירושלים תובע תקציב לעירייה שלדבריו הובטח לו. באוצר הגיבו כי עדיף היה לעירייה להשתמש בכספים שקיבלה לטובת האזרח ולא לפזרם על משרות ותקנים. העירייה השביתה את החינוך – האוצר פנה לבית המשפט בעיר וקבל צו המונע השבתת מערכת החינוך. ברקת: פקידי האוצר פועל כגנבים בלילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השביתה בעיריית ירושלים אותה מוביל ראש העירייה ניר ברקת, גורמת הבוקר לשיבושי תנועה קשים. עם זאת על פי צו בית המשפט מתקיימים הלימודים כסדרם למרות הודעתו של ברקת כי יושבתו. בשעה זו מקיימים שיבושי תנועה בעיר עקב הפגנות עובדי העירייה. הפגנה החלה ב – 8:00 מול משרד האוצר, ובשעה 9:45 ייצאו ממשרד האוצר לכיוון גשר המיתרים. במקביל, תתקיים בשעה 9:45 הפגנה בככר פריז. כמו כן יתקיימו בין 8:00 ל-10:00 אסיפות הסברה לעובדי העירייה ואנשי החינוך.

משבית את העיר - ניר ברקת
משבית את העיר - ניר ברקת

השביתה מתקיימת עקב אי קבלת תקציב לעירייה שלטענתה הובטח לה שיתקבל ב – 2017. אמש הודיע מטה המאבק שהוקם בעירייה כי השביתה בעיר תוחרף בשל אי העברת התקצוב. במסגרת החרפת השביתה, הוחלט כי הלימודים בבתי הספר העל יסודיים בירושלים יתחילו בשעה 10:00. בנוסף, יבוטלו כלל הצהרונים ברחבי העיר, "זאת בשל העובדה כי מתחילת השנה משרד האוצר לא מעביר את הכספים הנדרשים להפעלתם. כמו כן, תימשך השבתת שירותי העירייה ברחבי העיר. שאר מוסדות החינוך והחינוך המיוחד יפעלו כסדרם".

במטה המאבק, המשותף לעיריית ירושלים, להסתדרות, לארגון ההורים ולמינהלים הקהילתיים ברחבי העיר טוענים כי משמעות אי העברת התקציב לירושלים היא פיטורי עובדים רבים, החזרת ירושלים אחורה ופגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר.
ברקת, ראש העיריה, שב וקרא למשה כחלון שר האוצר להתערב אישית באופן מידי בהעברת התקציב לירושלים ולמנוע סבל רב לתושבי העיר.

אשפה פוזרה על פסי הרכבת הקלה 

מסיטיפס הרכבת הקלה נמסר כי עקב שביתת עיריית ירושלים והצטברות אשפה החוסמת את המסילות כך שרכבות אינן יכולות לעבור באזור מחנה יהודה, הרכבת הקלה פועלת כעת בין התחנות חיל האוויר (פסגת זאב) ושער שכם ובין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל.  בשלב זה אין שירות בין התחנה המרכזית לשער שכם (רחוב יפו).  סיטיפס פנתה לעיריית ירושלים בבקשה לפנות את הזבל מהמסילה על מנת שנוכל להשיב את תנועת הרכבת לסדרה, עד כה דבר זה לא בוצע.
ממשטרת הבירה נמסר כי  עקב הפגנת עובדי העירייה ישנם שיבושי תנועה במספר מוקדים בעיר: ברח' קפלן ישנן כמה עשרות משאיות שחונות בצדי הדרך. ציר קפלן – זוסמן נסגר לתנועה. כמו כן ישנם עומסי תנועה בכביש בגין בשני הכיוונים. בנוסף לכך מודיעההמשטרה כי עקב אשפה שפוזרה על מסילת הרכבת הקלה ישנם שיבושי תנועה במסלול הרכבת ,  המסילה באזור שוק מחנה יהודה חסומה והרכבת הקלה פועלת בשירות מקוצר בין פסגת זאב לשער שכם ובין הר הרצל לתחנה מרכזית. משטרת ישראל ערוכה לאורך צירי התנועה והצירים בכניסות לעיר ופועלת להסדרת והכוונת התנועה לצירים חלופיים. "המשטרה מדגישה כי לצד קיום חופש המחאה פועלת המשטרה למען שלומם וביטחונם של כלל הציבור וצמצום הפגיעה בשגרת חיי התושבים ולפיכך תפעל  בנחישות כנגד כל גורם שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים", לשון ההודעה.

אשפה שפוזרה במכוון על פסי הרכבת הקלה
אשפה שפוזרה במכוון על פסי הרכבת הקלה

האוצר מנע השבתת החינוך – ברקת: הם פועלים כגנבים בלילה
הלילה (ראשון) פנה מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנוע את "השביתה הפראית והלא אחראית שעליה הכריז ראש העיר ירושלים, ניר ברקת", בנוגע להשבתת הלימודים בביתי הספר העל יסודיים ובצהרונים.
בהמשך לכך החליט בית המשפט המחוזי המנהלי בירושלים להוציא צו ארעי כנגד השבתת מוסדות החינוך בירושלים שתוכננה למחר וזו לשון ההחלטה של השופט דוד מינץ:  "לאחר עיון בבקשה ובצרופותיה, כולל מכתבו של ראש העיר מיום 24.1.2017, ניתן צו ארעי כמבוקש האוסר על עיריית ירושלים להשבית את מערכת החינוך על זרועותיה בעיר ירושלים מחר, וזאת עד למתן החלטה אחרת שתינתן בבקשה למתן צו ביניים במסגרת עתירה עיקרית שתוגש עד ליום ה-1.2.2017. היה ולא תוגש עתירה מלווה בבקשה למתן צו ביניים עד למועד האמור, הצו הארעי יפקע".
באב"ד מנכ"ל משרד האוצר ברך על ההחלטה: "אני מברך על כך שבית המשפט נעתר לצו הארעי ומנע את הנזק הבלתי סביר ובלתי מוצדק שהיה נגרם להורי ולתלמידי העיר ירושלים. משרד האוצר ימשיך לפעול על מנת לחזק את העיר ירושלים ולשמור על רווחת תושבי העיר שלצערי, הפכו כלי בידי ראש העיר בניסיונותיו לקדם את תקציב העירייה בדרכים לא מקצועיות ולא ענייניות".
בעירייה זעמו ומסרו: " האוצר כדרכו פועל כגנב בלילה ופונה באישון לילה לבית המשפט במעמד צד אחד מבלי לצרף את עמדת העירייה.  העירייה לא קיבלה את הבקשה או את ההחלטה וכשנקבל אותם נבחן את הדברים יחד עם הגופים השותפים למאבק – ההסתדרות, ארגון ההורים והמינהלים הקהילתיים. בכל מקרה השבתת שירותי העירייה נמשכת.
חבל שמנכ"ל האוצר שמתיימר לדאוג לילדים בירושלים לא דואג לתקצב בניית 3,800 כיתות לימוד שחסרות בירושלים לעשרות אלפי תלמידים. עקב מחדלי האוצר האוצר שלא בונה כיתות לימוד נאלצת העירייה להוציא כ-100 מיליון ש"ח בשנה על שכירות מבנים חלופיים והצבת קראוונים ארעיים בתנאים קשים. אלפי ילדים עניים בירושלים ואלפי משפחות עניות אינן זוכות למענה טיפולי רווחתי עקב מחסור של מאות תקני עובדים סוציאליים ולכך אף אחד באוצר לא דואג בלילות. על מחסור של 85 תקני מאבטחים בבתי ספר ושכר רעב למאבטחים במוסדות חינוך אף אחד באוצר לא מצמץ. האוצר בחר להפקיר את הילדים ואת ביטחונם. ממשרד האוצר שהפסיק תקצוב שומרים בבתי ספר בקו התפר בשתיים בצהריים מצופה שלא יטיף לעירייה על דאגה לילדים וינהג בצביעות. במקום לפנות לבתי משפט ולהתעסק בספינים תקשורתיים אנו מצפים ממנכ"ל האוצר שיעמוד בסיכום שלו עם ראש העיר ויפעל להעברת 800 מיליון ש"ח אליהם התחייב."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן