Skip to content

קרונות הכרמלית בחיפה עלו באש וכובו

אש שאחזה בקרונות הרכבת התחתית בחיפה, כלתה קרון אחד ופגעה לפחות בשני קרונות נוספים. עשן כבד התמר מבעד פתחי התחנות בהדר ובמעלה ההר. לוחמי האש השתלטו על מוקד השרפה ופעלו למניעת זרימת עשן מפתחי תחנות באזורי מגורים. משטרת ישראל שחסמה תחילה נתיבי תנועה פתחה אותם עם סיום השתלטות לומי האש על השרפה כולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שריפה פרצה הבוקר (שבת) בקרונות הרכבת התחתית בחיפה. עשן כבד התמר מבעד לפתחי התחנות בתחנות שבתחנת הנביאים שבהדר ובתחנות גולמב ומסדה שבמעלה ההר. למעט אישה בת 70 שחשה ברע עקב שאיפת עשן, לא ידוע על נפגעים אחרים.

צילום: דוברות מכבי האש מחוז חוף
צילום: דוברות מכבי האש מחוז חוף


האירוע החל כשלמכבי האש דווח בשעה 11:30על עשן כבד הבוקע מתחנת הנביאים.  מפקד האירוע רשף מרזוק חמוד שהוזעק למקום עם 13 צוותי לוחמי אש הצליחו לאתר את מוקד הבעירה בתחנת פריז שבעיר התחתית. לוחמי האש שפעלו בתוך עשן כבד מאוד, הצליחו להשתלט על האש שאחזה במשפר קרונות. עלפי דיווח דובר מכבי האש אורי צ'בוטרו, קרון אחד נשרף כליל ושני קרונות נוספים נפגעו, אך לא ניתן לדעת כעת מה מידת חומרת הפגיעה. ממשטרת ישראל נמסר בתחילה כי כל הצירים לאורך כל תחנות הכרמלית בחיפה  מכיכר פריז, מרחוב המגינים ועד שדרות הנשיא בכרמל (תחנת גן האם) נחסמו ע"י המשטרה  לתנועת כלי רכב על מנת לאפשר את פעולות הכיבוי.

צילום: דוברות מכבי האש מחוז חוף
צילום: דוברות מכבי האש מחוז חוף

לוחמי האש הזרימו סילוני מים בתחנת גן האם שבמרכז הכרמל על מנת למנוע פליטת עשן מהתחנות שמעלה ההר ולצמצם פגיעה בתושבים הגרים בשכנות לתחנות. יצוין כי הכרמלית אינה פועלת בשבת והגישה לתחנות השונות סגורה בשערי שבכות ברזל. עוד נמסר כי בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים, באם היתה כאן הצתה מכוונת או מסיבות אחרות.
עם סיום הטיפול באירוע השרפה, שבה המשטרה ופתחה את מרבית צירי התנועה החסומים לתנועה למעט בכרמל בקטע שבין צומת הציונות-הנשיא, שער הלבנון עד דרך הים בשדרות הנשיא. עוד נמסר כי האירוע הסתיים ללא נפגעים ולא בוצע פינוי תושבים מהרחובות הסמוכים.
מהמשטרה נמסר כי "עם קבלת הדיווחים הראשונים אודות עשן המיתמר מפתחי תחנות הכרמלית שלא הייתה פעילה, הוזעקו ניידות מתחנות המחוז בכדי לסייע לכוחות כיבוי האש בבידוד הצירים המובילים לתחנות הכרמלית מכיכר פריז בשדרות המגינים ועד תחנת גן האם בשדרות הנשיא". עוד נמסר כי האירוע הסתיים ללא נפגעים ולא בוצע פינוי תושבים מהרחובות הסמוכים.

צילום: דוברות מכבי האש מחוז חוף
צילום: דוברות מכבי האש מחוז חוף
צילום: דוברות מכבי האש מחוז חוף
צילום: דוברות מכבי האש מחוז חוף

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן