Skip to content

מהפך: תחנת השידור "גלי צה"ל" נשארת בצה"ל

לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן ומנכ"ל משהב"ט אודי אדם נכחו בקשיים ובחסמים שהעלה בפניהם היועץ המשפטי בכל הנוגע לשידור עצמאי ולא מוכפף פוליטית לשר הממונה. הוחלט להשאיר את התחנה במקומה. אמש התראיין מפקד התחנה והביע "שמחה" על מעבר התחנה לידי משרד הביטחון, עובדה המלמדת כי הוא לא הוכנס לסוד העניינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גלי צה"ל לא תעבור בסופו של יום למשרד הביטחון ותישאר תחנה צבאית בתוך צה"ל. כך סיכמו הבוקר (ראשון) שר הביטחון, אביגדור ליברמן ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם.
השניים קיימו הבוקר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנושא תחנת השידור ובהתייעצות נדונו האפשרויות השונות בנוגע למיקומה של גל״צ במערכת הביטחון וההשלכות והקשיים שיוצרת הכוונה להעביר את התחנה מצה״ל למשרד הביטחון, בהקשר של אי-תלותה ועצמאותה של התחנה כגוף שידור ציבורי, הפרוצדורה המורכבת שבקליטת התחנה במשרד הביטחון והצורך להסדיר את המהלך בחקיקה ראשית. לאור הקשיים הללו ומתוך הרצון לשמור על צביונה המיוחד של גל״צ, החליט שר הביטחון כי התחנה תישאר במקומה הנוכחי בצה"ל הוחלט בתום הישיבה כי התחנה תוותר כתחנה צבאית ותמשיך להתקיים בתוך צה"ל.

התחנה תישאר תחנה צבאית
התחנה תישאר תחנה צבאית

זהו שינוי של 180 מעלות מההחלטה הקודמת של ליברמן בהמלצת אדם ועל פי בקשת הרמטכ"ל גדי איזנקטוט להוציא את התחנה הצבאית אל מחוץ לצבא.
אמש התראיין מפקד התחנה ירון דקל והסביר כי התחנה במצב הנוכחי תיטיב לעבוד כתחנת שידור מחוץ למסגרת הצה"לית שבה היא נמצאת כבר עשרות שנים. לדבריו הכנסת גורמי ימין לתחנה רק מיטיבים את האיזון הנדרש. דקל שהיה משוכנע כי התחנה סיימה את דרכה בצה"ל אף לא ידע כי בכוונת שר הביטחון ומנכ"ל משרד הביטחון להותירה במקומה. עובדה המעלה סימני שאלה לגבי יכולתו של דקל להשפיע על שידורי התחנה ואופיים.  לשאלה  – האם יש כבר פוליטיזציה בתוך התחנה ולשאלה מדוע נזרקה שדרנית ללא שימוע רק מפני שהעזה לתמוך במניעת גירוש בדואים מבתיהם בדף הפייסבוק שלה, התחמק מלענות ישירות והסביר כי כל אלו שהוכנסו לתחנה הם עיתונאים מצוינים. לשאלה מדוע אם כן ביקש לקצץ את שעת השידור של רז ברקאי בתכנית האקטואליה המשודרת מזה למעלה מ 20 שנה, או להכניס לצידו מראיין ימני , ענה כי נוכח שהתכנית מצוינת והחליט לחזור בו. מגלי צה"ל בקשו שלא להגיב והפנו את מגפון לדוברות משרד הביטחון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן