Skip to content

כ- 40 אלף צפויים להשתתף במרתון תל-אביב

40,000 רצים ורצות -צפוי השנה שיא במספר המשתתפים, לראשונה יעבור מסלול המרתון דרך מתחם שרונה, השקעה של כ-15 מיליון ₪ במרתון השנה, מקצה חדש לילדים בעלי צרכים ייחודיים באירוע המיני מרתון לילדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לקראת מרתון תל אביב שיתקיים ביום שישי  24 לפברואר אמר רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו: "זו השנה התשיעית מאז חודש קיומו של מרתון תל-אביב וכמו בכל שנה מדובר בחגיגה גדולה לספורטאים, לתושבי העיר ומבקריה. השנה מדובר במרתון הגדול ביותר שידעה העיר עם כ-40,000 רצים ורצות, ובהם מעל ל-1,500 רצי מרתון מכל העולם. אני גאה במיוחד במקצה החדש לילדים בעלי צרכים ייחודיים שמתקיים באירוע המיני מרתון לילדים ומזמין את כל תושבי העיר ואורחיה."

בתשובה לשאלה בדבר קיום האירוע בשבת אמר חולדאי כי, "היה יותר טבעי אם מרתון ת"א יתקיים בשבת, אבל אני לא חושב שאני צריך לקדם את זה ולהיכנס על המלחמה השבת בנושא".

ראש העיר רון חולדאי מציג את חולצת מרתון סמסונג תל-אביב 2017 (צילום:דן בר-דוב)

מרתון סמסונג תל-אביב 2017, אירוע הספורט הגדול ביותר בישראל, חוזר השנה ללב העיר תל-אביב במתכונת גדולה מתמיד- עם עשרות תוספות וחידושים להנאתם של הרצים והמבקרים. אירוע המרתון, שיתקיים ביום ו', ה-24.02.17, ביוזמת עיריית תל-אביב-יפו ובהפקת חברת 'כפיים', יעניק למספר שיא של כ-100,000 משתתפים וצופים חוויית ריצה מקצועית ומהנה בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר.

השנה, צפוי שיא של כ-100,000 משתתפים באירוע המרתון: כ-40,000 רצים ורצות צפויים לקחת חלק באחד מ-6 מסלולים אורבניים מרהיבים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ אופני יד לנכים ומקצה מיני מרתון לילדים (500 מטר ו-1 ק"מ). צפויים להשתתף באירועי המרתון גם כ-60,000 מבקרים ב'עיר המרתון' הגדולה, עם מתחמי כינוס וסיום העומדים בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר. 35,000 רצים ורצות כבר נרשמו למקצי המרתון – עלייה ניכרת בהרשמה לעומת תקופה זו בשנים קודמות.

מסלול מרתון סמסונג תל-אביב 2017 אושר גם השנה על ידי מודד מרתונים רשמי של התאחדות המרתונים הבינלאומית AIMS. כחבר בהתאחדות AIMS, מרתון סמסונג תל-אביב מושך רצי עילית מרחבי העולם המגיעים במיוחד להתחרות במסלול מישורי על רקע חוף תל-אביב ורחובותיה התוססים. השנה, צפויים להשתתף כ-1,500 רצים ורצות מרחבי העולם שינסו לשבור את שיא המרתון (שעתיים, 10 דקות ו-30 שניות) אותו קבע הרץ הקנייתי William Kiprono Yagon ב-2015.

מזנקים למרתון (צילום ארכיון: דן בר-דוב)

חידושים במסלולים: השנה: מקצי המרתון מתוזמנים כך שחוויית הריצה של כל המקצים תהיה סטרילית ומקצועית, ללא התנגשויות עם מקצים אחרים. כמו כן, לראשונה במרתון סמסונג תל-אביב יעבור מסלול רצי המרתון במתחם שרונה.

חידושים משמעותיים במערך הפרסים: הפרס הכספי למי שירד מתוצאת (02:08:00) במרתון הוגדל, וכעת עומד על 50,000$. השנה, מגיעה נבחרת של רצי עילית מחו"ל בעלי פוטנציאל להשגת התוצאה (לחלקם תוצאות טובות מזמן זה). בנוסף, הונהג חידוש – קטגוריית פרסים כספית חדשה לאזרחי מדינת ישראל, שיגיעו לשלושת המקומות הראשונים במרתון (גברים ונשים).

פרס של 50 אלף דולר מחכה למי שירד מ 2.08 ש' (צילום ארכיון: דן בר-דוב)

יוזמות חברתיות חדשות: המיזם החברתי החדש של סמסונג- 'רצים, משחקים, תורמים' יעודד את משתתפי המקצים לאסוף מטבעות וירטואליים במתחם סמסונג בתערוכת ה EXPO שתתקיים בין התאריכים 19-22.02.17 ולאורך המסלול ביום המרתון. את סכום המטבעות שייאסף, כ-2 מיליון ₪, תתרום חברת סמסונג לעמותות. כמו כן, לאירוע המיני מרתון לילדים (22.02.17) נוסף מקצה חדש של 500 מ' לילדים בעלי צרכים ייחודיים. הילדים ייהנו מפעילויות אקטיביות ומעשירות לכל המשפחה ויזכו להיכרות חווייתית עם עולם הריצה. נקודת הזינוק של כלל המקצים תמוקם בשדרות רוקח (בין פארק גני יהושע למרכז הירידים), משם ימשיכו הרצים למסלולים הייעודיים והאטרקטיביים באתריה המרכזיים של תל-אביב. לראשונה במרתון סמסונג תל-אביב, יעבור המסלול של רצי המרתון במתחם שרונה. לאורך המסלול, יעברו הרצים גם דרך שדרות רוטשילד, נמל תל-אביב וחופי הים, טיילת רידינג, פארק גני יהושע, רחוב דיזינגוף, כיכר רבין, רחוב אבן גבירול, יפו העתיקה ונמל יפו. מרתון סמסונג תל-אביב הינו בין המרתונים היחידים בעולם שעשרה ק"מ ממסלולו עוברים לאורך חוף הים.

מרתון סמסונג תל-אביב ממשיך גם השנה מגמה עולמית של מעורבות חברתית ותרומה לקהילה, עם המסלול החברתי שיאפשר למשתתפי המרתון לנצל את השתתפותם במרוץ לצורך גיוס תרומות. משתתפים שנרשמו לאחד ממקצי המרתון יוכלו לבחור מרשימה של למעלה מ-90 עמותות המופיעות באתר ולקבל כלים המסייעים לרצים לגייס תרומות למענן. הכספים שיגויסו יועברו במלואם לעמותות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן