Skip to content

החלפת לוחיות זיהוי לרכבך בזמן הטסט – לא על חשבונך

נהגים רבים נדרשים להחליף לוחיות זיהוי פגומות של רכבם בזמן הטסט ובאותה נשימה לשלם עבור כך. ברור מגפון מעלה כי תקנות משרד הרישוי קובעות במפורש – יש להחליף את לוחית הזיהוי בחינם - ללא כל תשלום מצד בעלי הרכב. ההתחשבנות היא רק בין יצרן הלוחיות למכון הטסטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי לא מכיר – הגעת לטסט שנתי ונדרשת להחליף את לוחית הזיהוי. כמידי שנה אנו נאלצים לגשת למכון הרישוי בכדי לבצע את הטסט השנתי (מבחן רישוי) על מנת לקבל אישור כהיתר להמשך השימוש ברכב ובהתאם לתקנות. אחת הבדיקות אשר רבים מקרב הנהגים נתקלים בה היא בדיקת תקינותן של לוחיות הזיהוי של הרכב וכפי שרבים חווים, נדרשים להחליף את לוחית הזיהוי כתנאי לקבלת האישור המיוחל וכמובן בעלות כספית מול המתקין. מרבית הנהגים אינם מהססים, שולפים ארנק ומשלמים כ 55 שקלים על לוחית חדשה. תקנות משרד התחבורה קובעות במפורש – החלפת לוחיות הזיהוי חייבות להינתן בחינם לבעל הרכב ואת התשלום יבצע מכון הרישוי מול היצרן.

נדרשתם להחליף לוחית? זה בחינם - אל תשלמו (צילום אילוסטרציה)
נדרשתם להחליף לוחית? זה בחינם - אל תשלמו (צילום אילוסטרציה)

אלכס מילר, תושב המרכז, ניגש בתחילת החודש לאחד ממכוני הרישוי באזור מגוריו בכדי לבצע את הטסט השנתי , הוא נדרש להחליף את לוחית הזיהוי האחורית של רכבו אשר הייתה דהויה בעלות של 55 ש"ח כפי שרבים אחרים נדרשים לעשות זאת.

מבדיקה שערך מילר עולה שעל פי הוראת נוהל של משרד הרישוי מתאריך 05/14, החלפת לוחיות רישוי תתבצע ללא כל עלות מצד בעל הרכב. מילר ציין את העובדה בפני יצרן הלוחיות וזה שלח אותו חזרה למשרד של המכון ושם הפקיד הפנה אותו אל גורם אחר וכך הלאה. למילר נמאס והוא דרש לפגוש את בעלי המכון וראו זה פלא, הפקיד מיד התרצה, הסיוט הסתיים ומילר קיבל את לוחית הזיהוי  ללא כל עלות וכך קיבל את אישור המכון ונסע לדרכו בשלום.

מבדיקה שערך מגפון עולה כי המסמך רשמי הופץ על ידי משרד התחבורה ביום 20/03/16 והגיע לכל הנוגעים בדבר – למכוני הרישוי, מוסכי רישוי, יצרני לוחיות הזיהוי ואף גם ליבואני הרכב בארץ ותוקפו מיום 01/09/14 כשהעדכון האחרון בהוראה זו נערך בשנה שעברה ב- 17/03/ והוא כולל הנחיות ברורות אשר מחייבות את החלפת לוחית הזיהוי שלנו ללא כל תמורה כספית מצדנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן