Skip to content

עזה: טנק צה"ל השמיד עמדות לאחר שכוח צה"ל הותקף באש

אש מקלעים נפתחה לעבר כוח צה"ל באזור כיסופים. טנק צהל ירה לעבר מטרות והשמידן. ההסלמה מגיעה לאחר שצה"ל תקף מהאוויר ומאש טנקים בתגובה לירי רקטה לעבר שטחי מועצה אזורית חוף אשקלון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל תקף אחר הבוקר (שני) ואחר הצהרים שש עמדות חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי רקטה לעבר יישובי המועצה האזורית חוף אשקלון הבוקר. התקיפה השנייה החלה בסמוך לשעה 16:00 בעת שאש מקלעים נפתחה לעבר כוח הנדסה של צה"ל שפעל ליד גדר המערכת באזור כיסופים. איש מחיילי הכוח לא נפגע. בתגובה לכך ביצע טנק של של צה"ל ירעי פגזים לעבר יעדים באזור אל – מע'אזי וממזרח לדיר אל בלאח. היעדים שהותקפו הם ככל הנראה מוצבי תצפית של החמאס.

צילום: תקשורת פלסטינית
צילום: תקשורת פלסטינית

היום לאחר ירי הרקטה לעבר ישראל ולאחר תגובת צה"ל פרסם "מרכז אבן תמיה", ערוץ התקשורת הפועל מטעם הסלפים ברצועה הודעה רשמית ובה אמנם לא נקלחה אחריות על הירי, אך בפעם האחרונה שבה התפרסמה הודעה כזו הייתה באוקטובר האחרון, אחרי ירי נוסף לעבר ישראל. לכן, במערכת הביטחון סבורים כי הסלפים אחראים לירי. בהודעה עצמה מואשם חמאס בהמשך מעצר פעילים סלפים ברחבי הרצועה, ובעינויים של העצירים כפי שעושים היהודים לעצורים.
לאחר התקיפה האווירית התבקשו חקלאים באזורים מסוימים להתרחק מקו הגבול מחשש לתגובה שתגיע בעקבות תקיפות חיל האוויר.  מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר תקף והשמיד צה"ל באמצעות טנק עמדה של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי שבוצע לפני כשעה לעבר כוח צה"ל אשר עבד סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה", "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות בכל עת לשמירת הביטחון של מדינת ישראל", לשון ההודעה.

צילום: תקשורת פלסטינית
צילום: תקשורת פלסטינית

הבוקר בהמשך לירי הרקטה שנורתה לשטח ישראל  מבית להיא שבצפון רצועת עזה, תקף צה"ל בשעות האחרונות 3 מטרות השיכות לארגון החמאס באמצעות כלי טיס של חיל האוויר.

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל תקף "באמצעות כלי-טיס של חיל האוויר 3 עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כמו כן, מוקדם יותר היום, תקף צה"ל עמדה נוספת של חמאס בצפון רצועת עזה באמצעות טנק". דובר צה"ל הסביר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח המועצה האזורית חוף אשקלון מוקדם יותר הבוקר". עוד נמסר כי כרגיל "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

ממקורות פלסטינים נמסר כי התקיפות כוונו כלפי מוצבי חמאס ועמדת מנהלה בצפון הרצועה. לדברי המקורות נפגע מוצב השייך לזרוע הצבאית של החמאס בבית להיא וכן נפגע מתקן של החמאס ליד ג'בלייה. תוך כך הגיע לבית החולים ברפיח פצוע פלסטיני שעמד בקירוב לעמדת חמאס שהותקפה בצפון הרצועה. גורמי חמאס מסרו כי לדעתם בשלב זה תסתיים ההסלמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן