Skip to content

התדר שיכול לרפא אותך

ד"ר מארק ליטבק, רופא קונבנציונלי המתמחה במגוון שיטות אלטרנטיביות, שהעיקרית שבהן היא סו-ג'וק (דיקור קוריאני), אוהב חידושים. האחרון שבהם הוא מכשיר תדרים, באמצעותו ניתן לאבחן ולטפל בבעיות עוד לפני שהן פורצות. "הוא קוסם", אומרים עליו המטופלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כל מי שמטופל אצל מארק קורא לו הקוסם", אומר לי עמית מכפר סבא, איתו אני משוחחת בטלפון, קצת אחרי שאני פוגשת במקרה את ד"ר מארק ליטבק כשהוא יוצא מחנות בקניון, מעליו ממוקמת המרפאה שלו. ארבע שנים לא ראיתי את ד"ר ליטבק, מאז ראיינתי אותו למגפון, והנה הוא פתאום צץ מולי שמח וחייכן כתמיד. "טוב, שפגשתי אותך", הוא אומר, "יש לי עכשיו מכשיר חדש שאיתו אני בודק תדרים של הגוף, וזה מאפשר לי להבין את סיבות המחלות ובהתאם לתדר גם להתאים להן תרופות: קונבנציונליות, צמחי מרפא,  תוספי תזונה, מה שצריך".

התמחות ברפואה קוריאנית וטיבטית

ד"ר מארק ליטבק ומכשיר התדרים שלו - צילום: אירית רותם

אז לפני שנחזור לשיחה המעניינת עם עמית, טייס חיל אוויר לשעבר, שסיפר על הנס הרפואי שקרה עכשיו לאביו, הנה כמה מילים על ד"ר (MD) מארק ליטבק, רופא קונבנציונלי, שהתמחה במיני שיטות אלטרנטיביות, שהבולטת שבהן היא סו ג'וק – רפואה קוריאנית, אותה גם לימד כאן בעבר והכשיר דור חדש של מטפלים. רפואה קונבנציונלית הוא למד באוניברסיטאות נובוסיבירסק וסנט פטרבורג והתמחה ברפואה פנימית וגסטרואנטרולוגיה. במהלך התמחותו נתקל במקרים שהרפואה המתקדמת לא מצאה להם פתרון והוא חיפש שיטות טיפול נוספות לעזור למטופלים. בין היתר, למד רפואה טיבטית במנזר במונגוליה ובהמשך התמחה בסו ג'וק – שיטה המאבחנת ומטפלת במחטים ובמגנטים בנקודות ספציפיות בכפות הידיים (וגם בכפות הרגליים), בהן משתקפים כל מערכות הגוף ואבריו.

לפני כ-25 שנה עלה לישראל, עבד בקופות החולים כללית ומכבי, עד שהחליט לפתוח קליניקה משלו, בה הוא משלב את כל שיטות הטיפול בהן התמחה במהלך השנים. בנוסף, הוא גם משמש כרופא הבית של "מצפה הימים" שבגליל, שם ניתן לפגוש אותו פעמיים בשבוע. במהותו ד"ר ליטבק הוא סוג של חוקר מטעם עצמו, המרבה לנסוע להשתלמויות בחו"ל ומחפש כל הזמן שיטות ריפוי חדשות. כך למשל הביא לפני כארבע שנים מיקרוסקופ מיוחד, באמצעותו ניתן לראות בטיפת דם שהוקזה מאצבעו של מטופל מיני בעיות מהן הוא סובל, בין היתר, חיידקים, תולעים, פטריות וטפילים.

מכשיר תדרים לאיתור וריפוי מחלות

החידוש האחרון שלן הוא מכשיר התדרים שייבא לארץ, ובאמצעותו, הוא מסביר, "אני יכול לאבחן בעיות בריאות בשלבים מאוד מוקדמים, עוד לפני שהמחלה מתפרצת. במכשיר הזה אני יכול לבדוק הרבה דברים: רגישויות לסוגי מזון, לסוגי תרופות, לקוסמטיקה. בזיכרון של המכשיר נמצאים תדרים של וירוסים, חיידקים, איברים פנימיים, תהליכי מחלות ועוד. וירוס למשל יכול להיות בכל מקום בגוף, ועם המכשיר מוצאים באיזה מקום הוא נמצא, כשבעזרת התדרים גם נעשית התאמת התרופות והמינון שלהם". לזה נוסף הטיפול בסו ג'וק, שמתבצע בכפות הידיים על ידי מגנטים ודיקור במחטים דקיקות, "מגנט נותן אנרגיה לאיבר שסובל מחוסר אנרגיה, מחטים מוציאות עודפי אנרגיה", הוא מסביר.

אצלי, בכל אופן, זה עבד מצוין. הגעתי מצוננת עם אף דולף, יצאתי ממנו עם אף יבש.

כשהוא קופץ בהתלהבות מנושא לנושא, מספר לי ד"ר ליטבק על קשיש  בבית אבות בו טיפל לאחרונה והיה סקרן לראות איך אדם בגילו יגיב לטיפולי הסו ג'וק בכפות הידיים. והקשיש, מתברר, הגיב מצוין. תוך כדי שהוא מספר לי על השיפור המדהים שחל במצבו של האיש, מחייג ד"ר ליטבק לבנו, הלוא הוא עמית הטייס מתחילת המאמר, "קחי דברי איתו", הוא מושיט לי את הטלפון.

נס רפואי

"זה מדהים ברמות של נס. לא ראית כאלה דברים בחיים שלך", מתלהב עמית. "אבא שלי, בן 89 נפל לפני שנה, שבר ירך, עבר ניתוח ונהפך לסיעודי. היו לו פצעי לחץ וזיהומים חוזרים, ואז הגיעה הידרדרות. כתוצאה מכך גם עלה לו מאוד הסוכר ופצע הלחץ הגיע לדרגה 4, כשדרגה 5 זה בנאדם מת. נזכרתי במארק, שטיפל לי בזמנו בשלוש פריצות דיסק, ארבע חוליות ברצף. טייסים עובדים תחת ג'י מאוד גבוה. היום אני כבר בכלל לא זוכר שסבלתי מזה. מארק הסכים להגיע לבית האבות, והתחיל לטפל באבא שלי במחטים ומגנטים. יש לו כל מיני שיטות מעניינות. היום, אחרי סדרה של טיפולים, הסוכר של אבא שלי שכבר הגיע ל-400, ירד ל-98. פצע הלחץ הולך ונסגר. פתאום אבא שלי, שכבר היה דמנטי לחלוטין, התחיל שוב לתקשר. הפרופ' שטיפל בו בגריאטרית, בבית חולים מאיר בכפר סבא, אמר שזה פשוט נס וביקש את הטלפון של מארק. מי שלא מכיר את הסיפור הרפואי של אבא שלי, לא יכול להבין את גודל הנס שקרה לו. כמו שאמרתי, האיש קוסם".


,

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן