Skip to content

"זרים מושלמים": הטלפון החכם אינו תחליף לחברים

בדרמה הקומית, "זרים מושלמים", שבעה חברים מנסים שלא לחשוף את סודותיהם הכמוסים ביותר, עד שהטלפון החכם מתחיל לצלצל...
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ז'אנר הסרטים האירופאי, העוסק בקבוצת אנשים הסועדים את ליבם בארוחת הערב, קיים מזה שנים רבות, ומחייב מצד הצופים אמון רב כי הדמויות אכן מסירות מסכות ומגלות את סודותיהן. עם זאת, בחיים האמיתיים אנשים יעשו הכל כדי להימנע מעימות ליד השולחן – כיוון שזו המציאות מחוץ לאולם הקולנוע.

"זרים מושלמים": גם החיים מושלמים, עד שהטלפון מחליט לצלצל…

הסרט "זרים מושלמים" הוא דרמה קומית איטלקית המתרחשת כולה בדירתו של מנתח פלסטי – רוקו (מרקו ג'יליאני), ואשתו המטפלת – אווה (קסיה סמוטניאק). רוקו ואווה עוברים תקופה קשה ביחסיהם, וגם מול בתם בת ה-17 – סופיה (בנדטה פורקרולי), אשר החלה לצאת עם בנים.

הם הזמינו שלושה זוגות חברים לארוחת הערב בליל ליקוי הירח. קוזימו (אדוארדו לאו) וביאנקה (אלבה רורוואכר) – זוג טרי עם חיי מין פעילים. לעומת זאת, היחסים די קפאו בזמן האחרון בין קרלוטה (אנה פוג'ליטה) ובין ללה (ולריו מסטאנדריאה) – וברור שהם מחביאים כמה סודות האחד מהאחרת. כולם להוטים לפגוש את החברה החדשה של פפה (ג'יוזפה בטיסטון) – מורה מובטל, אבל מאוכזבים כאשר פפה מגיע לבד, בתואנה שבת זוגו חולה.

אולם אז אווה קצת מתגרה בשבעת חבריה ומציעה להם לשחק משחק קטן. כל אחד צריך להניח את הטלפון החכם שלה/שלו על השולחן ולשתף פומבית שיחות נכנסות או טקסטים שהם מקבלים במהלך הערב. הם כולם חברים טובים: האם משהו יכול להשתבש? מטבע הדברים, כמה רינגטונים מתחילים להישמע, והערב חושף כמה גילויים מפתיעים, מבוכות ואפילו האשמות לקראת קינוח.

סרטים המתרחשים במקום אחד עשויים לפעמים להיות ארוכים או נמשכים יתר על המידה (ראו למשל "ונוס בפרווה"), אבל זה לא המקרה כאן, הודות לדמויות חזקות, פיתולים משעשעים, דיאלוג חד (באיטלקית, עם כתוביות לעברית ולאנגלית) ובימוי מדויק של פאולו ג'נובזה.

התצפיות על החיים המודרניים משעשעות, כגון התיאוריה של אחד האורחים שטוען, כי גברים הם כמו מחשבי PC ואילו נשים הן יותר מק אפל. עם זאת, המכשול היחיד בסרט, שניתן היה לעשות אותו גם לפני חמש או עשר שנים. ההזדמנויות להשפלה פומבית קיימת כבר זמן רב במדיה המקוונת, אשר האפילה הרבה יותר על החברה האנושית, ובטח שעל אלה המחליפים סודות באופן תכוף בשיחות קוליות או בהודעות טקסטואליות.

הסרט זוכה פרסי דונטלו (האוסקר האיטלקי) לסרט הטוב ביותר ולתסריט הטוב ביותר, וכן זוכה פרס התסריט הבינלאומי הטוב ביותר בפסטיבל טרייבקה 2016.

XXXXX

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן