Skip to content

שני 20 פברואר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה ארגון המדינה האסלאמית: מל"ט ישראלי תקף בסיני פעילי דאעש שהתכוננו לשגר רקטות לעבר ישראל (בטחוני) * שוודיה דורשת הבהרה מארה"ב על דברי הנשיא טראמפ על אירוע ביטחוני בארצה (חוץ) תחזית מזג אוויר היום (שני): מזג האוויר יהיה בהיר. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר ויהיו רגילות לעונה עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח דרום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

ארגון המדינה האסלאמית: מל"ט ישראלי תקף בסיני פעילי דאעש שהתכוננו לשגר רקטות לעבר ישראל (בטחוני) * שוודיה דורשת הבהרה מארה"ב על דברי הנשיא טראמפ על אירוע ביטחוני בארצה (חוץ)

תחזית מזג אוויר

היום (שני): מזג האוויר יהיה בהיר. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר ויהיו רגילות לעונה

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח דרום מזרחית 5-20 קמ"ש עם משבים עד 30 קמ"ש בעיקר בצפון. בשעות הצהריים תנשב רוח צפון מערבית 5-15 קמ"ש עם משבי רוח עד 20 קמ"ש.

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה  נוח, גובה גלים בים התיכון 20-70 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 1.1 מטר. טמפרטורת המים 17 מעלות

אזהרות מטאורולוגיות: לפנות בוקר סכנת כפור במקומות המועדים

ירושלים: 5-14,   תל אביב: 10-18.

חיפה: 8-17,               נתניה: 5-19.

כפר סבא: 10-18,באר שבע: 6-18.

חרמון: 5-(1-),       מרום גולן: 3-12.

קר' שמונה: 5-17,        קצרין: 7-16.

צפת: 4-12,               עפולה: 4-18.

כרמיאל: 8-18,            נצרת: 5-16.

נהריה: 6-18,              כרמל: 7-16.

אשקלון: 9-18,     עוטף עזה: 9-19.

אריאל: 6-14,          בית אל: 4-12.

מעלה אדומים: 7-17,אפרת: 4-12.

ב.שמש: 7-18,        רחובות: 8-18.

ערד: 7-15,        מצפה רמון: 5-14.

טבריה: 10-19,       בית שאן: 9-19.

דרום ב. הירדן: 12-21,אילת: 11-22.

יום שלישי: מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות ירדו מעט ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח משתנה 0-10 קמ"ש עם משבים עד 20 קמ"ש. בשעות הצהריים תנשב רוח צפון מערבית 5-15 קמ"ש עם משבי רוח עד 20 קמ"ש.

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה נוח, גובה גלים בים התיכון 30-80 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 1.3 מטר. טמפרטורת המים 17 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות: אין.

ירושלים: 6-12,  תל אביב: 12-17.

אשקלון: 11-17,      חיפה: 10-15.

בא"ש: 8-16,          מודיעין: 9-16.

צפת: 5-10,            חרמון: 3-(1-).

טבריה: 9-17,   קר' שמונה: 7-15.

מרום גולן: 4-10,     אילת: 12-21.

יום רביעי: מזג האוויר יהיה מעונן חלקית בעננות גבוהה ובינונית עם אובך בינוני. הטמפרטורות יעלו מעט ויהיו רגילות לעונה

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח צפון מזרחית 0-10 קמ"ש עם משבים עד 20 קמ"ש. בשעות הצהריים תנשב רוח צפון מזרחית 5-20 קמ"ש עם משבי רוח עד 30 קמ"ש

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה נוח, גובה גלים בים התיכון 40-80 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 1.3 מטר. טמפרטורת המים 17 מעלות

אזהרות מטאורולוגיות: אין

יום חמישי: עליה בטמפ', טמפ' גבוהות מהרגיל לעונה, מעונן חלקית בעננות גבוהה

יום שישי: עליה נוספת בטמפ', טמפ' גבוהות מהרגיל לעונה, בהיר

יום שבת: עליה נוספת בטמפ', חם מהרגיל לעונה, בהיר

יום ראשון: ללא שינוי בטמפ', חם מהרגיל לעונה, מהלילה ירד גשם קל במרכז ובמישור החוף הדרומי והמרכזי

יום שני: ללא שינוי בטמפ', חם מהרגיל לעונה, גשם קל בשעות הבוקר במרכז הארץ המזרחי ובמישור החוף הדרומי

מפלס הכנרת מעודכן ב19/2/17

213.21- מטר מתחת לפני הים.

מתחילת עונת הגשמים עלה 63 ס"מ.

המפלס נמוך ב441 ס"מ מקו רום עליון

פוליטי

נתניהו: לאור עמדת טראמפ יש קושי לקדם הקמת התנחלות חדשה עבור מפוני עמונה

תאגיד: הערכות: נתניהו והנגבי לא יפרקו את תאגיד השידור * עם זאת, ההערכות הן כי השניים יקלו את האפשרות לבצע מינויים במועצה ובהנהלת התאגיד * נתניהו והנגבי יידרשו להגדיל את מכסת העובדים שיעברו מרשות השידור, ובכך ינסו לשלוט על מינויים נוספים (גלובס)

– ראש הממשלה ושר האוצר משה כחלון מבקשים להכפיף את התאגיד לגוף רגולטורי שימונה על ידי הדרג הפוליטי ויפקח גם על הרשות השנייה, הכבלים והלוויין (דה מרקר)

הסתדרות: ח"כ יחימוביץ' על הבחירות לראשות ההסתדרות: "רובם המוחלט של העובדים בישראל רוצים אותי"

מתיחות קואליציונית: מחלוקת על חוק הובילה לעימות חריף בקואליציה: יו"ר הקואליציה מבקש שחוק לפיקוח על שכר הלימוד במכללות הפרטיות יעלה להצבעה, למרות התנגדות שר החינוך: "יש דברים שצריך לשים להם סוף". שקד: "ח"כ לא יכפה דעתו על הממשלה" (מעריב)

ביטחוני

חמאס גזר עונש מוות על 3 פלסטינים בגין ריגול לטובת ישראל

עשרה ימים לאחר שדאעש קיבל אחריות לירי הרקטות לעבר אילת: 5 פעילי דעאש חוסלו בתקיפת מל"ט ישראלי ברפיח המצרית * לפי סוכנות אעמאק, המזוהה עם המדינה האיסלאמית, הפעילים נסעו ברכב ותכננו לשגר רקטות לעבר ישראל * ארגון המדינה האסלאמית פרסם הודעה לפיה הפעילים חוסלו בידי מל"ט ישראלי

במהלך בלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת מחוז ש״י באיו״ש 22 מבוקשים * 16 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

מנשה – בג'נין נעצרו 2 מבוקשים. בואדי בורקין נעצר מבוקש פעיל בארגון הטרור חמא״ס. ברומנה נעצר מבוקש פעיל בארגון הטרור חמאס

בנימין – בעין אום אשרייט נעצר מבוקש. באל עמרי נעצרו 2 מבוקשים. באל בירה נעצר מבוקש. בכפר ענתא נעצרו 3 מבוקשים

עציון – בצוריף נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמאס

יהודה – בבית עווא נעצרו 4 מבוקשים

אפרים – בקלקיליה נעצרו 4 מבוקשים, 3 מהמבוקשים פעילי ארגון הטרור חמאס.

בח׳ עסלה נעצרו 2 מבוקשים

המבוקשים הועברו לידי כוהב״ט

מדיני

מדיני בכיר: עדיין אין הבנות עם ארה"ב בעניין ריסון הבניה בהתנחלויות

הכרה גוברת במדינות ערב לקידום הידברות עם ישראל

מלך ירדן נפגש עם חברי קונגרס אמריקנים בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני

הריסת בתים: באופן חריג, המדינה חילקה צווי הריסה לכפר בדואי שלם בשטח C * גורמים ישראליים אמרו כי חלוקת הצווים לכ-40 המבנים של חאן אל-אחמר, הסמוך למעלי אדומים, היא הצהרת כוונות לקראת פינוי הכפר. בעבר נמנעה המדינה מפינוי נרחב בשטחי C, בין השאר נוכח מעורבות ארה"ב (הארץ)

– מנדלבליט: הריסת בתים שנבנו ללא היתר בתוך תחומי היישובים הערביים תהינה בעדיפות תחתונה * החכ"ים הציעו ליועמ"ש למנוע בנייה נוספת ללא היתר * היועץ הבהיר כי הקפאה מלאה של צווי ההריסה מנוגדת לחוק (הארץ)

בפסגה שנערה לפני שנה הציג ראש הממשלה בפני מצרים, ירדן וארה"ב תוכנית בת חמש נקודות, הכוללת הקפאת בנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות הגדולים תמורת הכרה בהם, מחוות לפלסטינים, ועידה עם סעודיה והתחייבות לווטו אמריקאי במועצת הביטחון (הארץ)

חוץ

שר החוץ של איראן: לא יתחדש המו"מ על הסכם הגרעין

ראש עיריית לונדון: מתנגד לביקור טראמפ בשל מדיניותו

אוקראינה: פוטין הורה להכיר במסמכים שהנפיקו המורדים, בארה"ב מודאגים * חשש באוקראינה וביקורת אמריקאית לאור החלטת הקרמלין להכיר בתעודות שמנפיקים המחוזות הבדלניים דונייצק ולוחאנסק. "הוכחה לכיבוש הרוסי והפרת החוק הבינלאומי" (מעריב)

אקוודור: מועמד מפלגת השמאל ניצח בסיבוב הבחירות הראשון, סיבוב שני ייערך באפריל * בתום ספירת יותר ממחצית מהקולות, סגן הנשיא לשעבר לנין מורנו מוביל עם 38.26%. הוא זקוק ל40% כדי להימנע מסיבוב שני באפריל. אחרי המועמד הסוציאליסט ניצב איש הימין גיירמו לאסו * הנשיא רפאל קוראה, נציג "הגל האדום", לא התמודד בבחירות לאחר שלוש קדנציות רצופות.

ארה"ב: בכיר במועצה לביטחון לאומי פוטר לאחר שביקר את מדיניות טראמפ

– ניו גרזי: מטוס קל התרסק באזור מגורים, הטייס נפצע

– "מה שקרה אתמול בשוודיה": טראמפ מנה התקפות טרור והוסיף אחת שלא ידוע שהתרחשה * בעצרת תמיכה שלשום בפלורידה התייחס טראמפ לסוגיית הזרים והפליטים באירופה ובארה"ב, וציין בין היתר את התקפות דאעש בניס, בריסל וברלין. * שגרירות שבדיה מבקשת מארה"ב הבהרות על אמירת הנשיא טראמפ * טראמפ: "התכוונתי לכתבה בפוקס ניוז שעסקה בשבדיה ובמהגרים"

– שר ההגנה של ארה"ב: "לי אין בעיות עם התקשורת"

– סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ביקר במחנה הריכוז דכאו בגרמניה

גרמניה: שינוי מסתמן במדיניות ההגירה הגרמנית. לאחר שנתיים בהן נכנסו למדינה מיליון פליטים מהמזה"ת, גורמים במפלגתה של מרקל, שצונחת בסקרים, מבקשים להקשיח את התנאים לקבלת מקלט (nrg)

זימבבואה: אשת הרודן האפריקני בן ה-92: "הוא ירוץ לנשיאות גם כגופה"

טורקיה: עשרות ק"ג של חומר נפץ נחשפו באיסטנבול

מצרים: צבא מצרים: הצלחנו לחשוף ולהרוס מנהרה ראשית שיועדה לטרור

סומליה: 39 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בשוק הומה מאדם במוגדישו

סוריה: המורדים בסוריה: הפגזות הצבא מפרות את הפסקת האש

צרפת: 3 בני אדם נפגעו באירוע דקירה בעיר מונטובאן, צפונית לטולוז. הדוקר נוטרל

קולומביה: אדם נהרג ו-30 נפצעו בפיצוץ בסמוך לבוגוטה

קוריאה: מלזיה זימנה את שגריר צפון קוריאה לשיחת בירור בעקבות ההתנקשות באחיו של מנהיג צפון קוראיה, החזירה שגרירה במדינה

חדשות

זרוע מנוף קרסה על אונייה בנמל אשדוד

ההסתדרות לגופים ציבוריים: לשלם מענק בסך 1000 ש"ח לעובדי השמירה והניקיון

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת צפויה לאשר העלאה של מאות שקלים בסכום שמותר לחקלאים לנכות משכרם של עובדים זרים המועסקים אצלם, אך תדחה הצבעה על הטבה בזכויותיהם הסוציאליות (הארץ)

BSH: ריקול לתנורים של המותגים בוש, סימנס וקונסטרוקטה * חברת BSH מודיעה על פעולת בטיחות יזומה הדורשת החלפת מחבר למוצרי בישול בגז מדגמים מסוימים שיוצרו בין 2009-2011 * קוראת ללקוחות המחזיקים בכיריים גז ותנורים משולבים כיריים וגז לבדוק באם המוצר שברשותם נכלל בפעולת בטיחות זו

צרכנות

יצרני החשמל הפרטי ביקשו מהממונה על ההגבלים העסקיים לפעול נגד הכוונה לאפשר לחברת החשמל לבנות שתי תחנות כוח חדשות בחדרה: "התוצאה תהיה הגברת הריכוזיות של חברת החשמל" * חברת החשמל: "מדובר בבעלי הון שרוצים להרוויח על חשבון הציבור" (דה מרקר)

נדל"ן

האוצר: מס דירה שלישית שיחרר אלפי דירות לשוק * מסמך פנימי של המשרד: המס בלם את מחירי הדירות – וביטול החוק יגביר ביקושים ויעלה מחירים (ישראל היום)

מרכז המחקר של הכנסת: ישובים ברמה סוציו אקונומית גבוהה זוכים להנחות כפולות ויותר ב"מחיר למשתכן" מאשר ישובים בפריפריה ובאשכולות נמוכים יותר

כלכלה

רשות ההגבלים העסקיים: נטיל על 'יינות ביתן' קנס של כ-57 מיליון שקל בגין הפרת תנאי מיזוג עם 'מגה' * לדברי הרשות להגבלים עסקיים, יינות ביתן לא מכרה את כל הסניפים שהתחייבה למכור, אף שמועד המכירה עבר * בעל הרשת ייקנס ב-700 אלף שקלים באופן אישי * יינות ביתן הוזמנה להציג את עמדתה בטרם מתן החלטה סופית.

בנק ישראל: הבנקים העריכו באופטימיות את הלווים הגדולים ופגעו בציבור * נוכח כשלי האשראי של מספר לווים וקבוצות גדולות במשק, אשר הסבו לאחרונה הפסדים ניכרים לציבור ולבנקים, בבנק ישראל מציינים כי בפיקוח ובמערכת הבנקאית הפיקו לקחים – הבנקים לא נוקטים ביחס סלחני יותר כלפי לווים גדולים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן