Skip to content

כתב אישום: תושב טייבה נשבע אמונים לדעאש ותכנן פיגועי טרור

כתב אישום הוגש כנגד אנס חאג' יחיא תושב טייבה בן 35 שנשבע אמונים לארגון המדינה האיסלמית. בגין קשרים עם פעילי טרור, והפצת מידע להכין חומרי נפץ, מטענים וגז רעיל. מכתב האישום עולה כי הוא תכנן פיגוע נגד חיילים באוטובוס בת"א, אך זה הוא לא יצא לפועל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום הוגש היום (שני) כנגד אנס חאג' יחיא, בן 35 מטייבה, בשל פעילותו עבור ארגון "המדינה האיסלאמית". מכתב האישום עולה כי יחיא מואשם בעבירות של חברות בארגון טרור ומגע עם סוכן חוץ. אנס נעצר בידי המשטרה והשב"כ בסוף ינואר האחרון בעקבות מידע מודיעיני שהצביע עליו כחשוד במעורבות בארגון הטרור.
לפי כתב האישום, שהוגש בידי פרקליטות מחוז מרכז, במספר רב של הזדמנויות במהלך שנת 2016, שוחח הנאשם ברשת "טלגרם", רשת חברתית המשמשת, בין היתר, להעברת מסרים באינטרנט באופן מידי ולביצוע שיחות קבוצתיות מוצפנות, עם גורמים שונים בקבוצות העוסקות בטרור, ייצור חומרי חבלה, ביצוע פעילות חבלנית עוינת ותמיכה בארגון דאע"ש.
יחיא עשה זאת תוך שימוש בכינויים שונים על מנת להסוות את זהותו האמתית. הקבוצות בהן השתתף הנאשם כוללות, בין היתר, את הקבוצות "טרוריסטים של המדינה" "אללה יענה אותם בידכם", "קרן הח'ליפות" ו"נשאר כאן אריות המלחמה".
במהלך חלק מהשיחות בקבוצות נחשף הנאשם ואף קיבל לחזקתו סרטונים, מסמכים והנחיות לייצור חומרי נפץ ולביצוע  פיגועי תופת. במהלך השיחות פרסם הנאשם הודעות ותכנים רבים הנוגעים להכנת חומרי חבלה, רעל, ייצור חומרי נפץ ומטעני חבלה ועוד.

אנס חאג' יחיא (צילום: שב"כ)
אנס חאג' יחיא (צילום: שב"כ)

מכתב האישום עולה כי במהלך חודש מאי 2016, במסגרת פעילותו המקוונת של יחיא ברשת טלגרם, הוא שוחח עם גורמים שונים בקבוצה אשר חבריה נוהגים לשוחח על ארגון דאע"ש, עקרונותיו ופעילותו. תוך כך במהלך פעילותו בקבוצה נשבע יחיא אמונים לארגון דאע"ש.
בנוסף, הנאשם שוחח במספר הזדמנויות ברשת עם משתמש בשם "אבן אלדאולה", אשר הציג עצמו כפעיל דאע"ש המתגורר ברצועת עזה. במהלך השיחות ביניהם, ציין אלדאולה בפני יחיא כי יש לצאת למלחמת ג'יהאד כללית ברחבי העולם והציע לנאשם לפעול בשירות דאע"ש לשם כך.
כמו כן, שוחחו השניים על ייצור חגורות נפץ ומטעני חבלה, תוך שהנאשם הבהיר כי מדובר בתחום בו הוא מתעניין מזה תקופה ארוכה. אלדאולה אף הציע לנאשם להקים חוליית מחבלים לצורך ביצוע פיגועי תופת. במהלך השיחות ביניהם, קיבל הנאשם מאלדאולה תמונות והוראות שונות אודות ייצור והכנת חומרי נפץ שונים. בהמשך אף העביר הנאשם לאלדאולה סך של 1,700 ₪ בכדי לסייע בשחרור אשתו ממעצר.

לפי אישום אחר, שוחח הנאשם ברשת עם משתמש בשם "מוחמד עבדל ראוי", אשר הציע לנאשם לבצע פיגוע תופת באמצעות הנחת מטען חבלה באוטובוס ובו חיילים ברחוב דיזינגוף בתל אביב, והנאשם הסכים לכך. בהמשך, הנחה מוחמד את הנאשם כיצד לייצר את מטען החבלה ולהפעילו, והורה לו לרכוש חומרים שונים להרכבת מטען החבלה. כמו כן, בהזדמנויות שונות שוחח הנאשם באמצעות הרשת עם גורמים נוספים, בין היתר על הקמת חוליה צבאית, גיוס כספים להקמת חוליה כאמור, על ביצוע פיגועים, הרכבת מטעני חבלה וייצור חומרי נפץ.

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד אנאס חאג' יחיא עבירות של חברות בארגון טרור (התאחדות בלתי מותרת) ומגע עם סוכן חוץ (ריבוי עבירות).

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד בן אסולין, במספר רב של הזדמנויות במהלך שנת 2016, שוחח הנאשם ברשת "טלגרם", רשת חברתית המשמשת, בין היתר, להעברת מסרים באינטרנט באופן מידי ולביצוע שיחות קבוצתיות מוצפנות, עם גורמים שונים בקבוצות העוסקות בטרור, ייצור חומרי חבלה, ביצוע פעילות חבלנית עוינת ותמיכה בארגון דאע"ש. זאת, תוך שהנאשם עושה שימוש בכינויים שונים על מנת להסוות את זהותו האמתית. הקבוצות בהן השתתף הנאשם כוללות, בין היתר, את הקבוצות "טרוריסטים של המדינה" "אללה יענה אותם בידכם", "קרן הח'ליפות" ו"נשאר כאן אריות המלחמה". במהלך חלק מהשיחות בקבוצות נחשף הנאשם ואף קיבל לחזקתו סרטונים, מסמכים והנחיות לייצור חומרי נפץ ולביצוע  פיגועי תופת. במהלך השיחות פרסם הנאשם הודעות ותכנים רבים הנוגעים להכנת חומרי חבלה, רעל, ייצור חומרי נפץ ומטעני חבלה ועוד.

לפי האישום הראשון בכתב האישום, במהלך חודש מאי 2016, במסגרת פעילותו המקוונת של הנאשם ברשת טלגרם, שוחח עם גורמים שונים בקבוצה אשר חבריה נוהגים לשוחח על ארגון דאע"ש, עקרונותיו ופעילותו. במהלך פעילותו בקבוצה נשבע הנאשם אמונים לארגון דאע"ש. בנוסף, הנאשם שוחח במספר הזדמנויות ברשת עם משתמש בשם "אבן אלדאולה", אשר הציג עצמו כמי שמתגורר ברצועת עזה ופעיל בארגון דאע"ש. במהלך השיחות ביניהם, ציין אלדאולה בפני הנאשם כי יש לצאת למלחמת ג'יהאד כללית ברחבי העולם והציע לנאשם לפעול בשירות דאע"ש לשם כך. כמו כן, שוחחו השניים על ייצור חגורות נפץ ומטעני חבלה, תוך שהנאשם הבהיר כי מדובר בתחום בו הוא מתעניין מזה תקופה ארוכה. אלדאולה אף הציע לנאשם להקים חוליית מחבלים לצורך ביצוע פיגועי תופת. במהלך השיחות ביניהם, קיבל הנאשם מאלדאולה תמונות והוראות שונות אודות ייצור והכנת חומרי נפץ שונים. בהמשך אף העביר הנאשם לאלדאולה סך של 1,700 ₪ בכדי לסייע בשחרור אשתו ממעצר.

לפי אישום אחר, שוחח הנאשם ברשת עם משתמש בשם "מוחמד עבדל ראוי", אשר הציע לנאשם לבצע פיגוע תופת באמצעות הנחת מטען חבלה באוטובוס ובו חיילים ברחוב דיזינגוף בתל אביב, והנאשם הסכים לכך. בהמשך, הנחה מוחמד את הנאשם כיצד לייצר את מטען החבלה ולהפעילו, והורה לו לרכוש חומרים שונים להרכבת מטען החבלה. כמו כן, בהזדמנויות שונות שוחח הנאשם באמצעות הרשת עם גורמים נוספים, בין היתר על הקמת חוליה צבאית, גיוס כספים להקמת חוליה כאמור, על ביצוע פיגועים, הרכבת מטעני חבלה וייצור חומרי נפץ.

1 Comment

  1. גורן
    21 בפברואר 2017 @ 10:40

    לדעתי זה קצה הקרחון התופעה היא תהליך מסוכן מעל מאה איש נעצרו בהשתייכות לדעא"ש ההקצנה בקרב ערבי ישראל [ הקוראים עצמם פלסטינאים] היא תהליך מסוכן שישפיע על היחס בין הערבים ליהודים והדבר כבר נותן את סימנו בשטח חרמות של יהודים בבתי עסק ערבים בעקר מסעדות חניות מוסכים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן